Jagad av snuten, tack vare flickvännen...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Man skulle kunna tro att den som råkar ut för en olycka är den som blir nojigast, men i det här fallet var det vittnet som fick mentala sprickbildningar...
Jag gjorde ett litet besök i vår fagra natur i somras, och min tjej som låg bakom såg hur jag voltade omkring. Det satte sina spår hos henne...

I fredags hämtade jag min hoj från bänkningen, i grevens tid eftersom helgen skulle gå i bankörningens tecken. Självklart måste jag ju använda mitt finkalibrerade :arsele och känna om dom verkligen hittade alla hästar, så jag tog mig en liten runda. Dock hade jag missat en liiiiiiiiiiiiiten detalj i min utrustning, jag hade glömt att låsa knapplåset på mobilen. Och den låg ju självklart i min innerficka :rolleyes:

Nåväl, jag puttrade omkring i lagomt tempo, och åkte ner till Södertälje och vände från Ava och sen hem. Nånstans kom jag åt min mobil, och ringde senast slagna nummer, vilket självklart var till min flickvän! Hon svarar och hör en illvrålande hoj, men ingen som vill prata med henne. Sådär håller det på några ggr. Hon ringer även mig, och jag kommer åt samma knapp igen och svarar.

Min flickvän är en smart och otroligt omtänksam kvinna, så hon la ihop pi, e och radien på en 17"-fälg och listade ut att Johan har kört av vägen, hojen ligger å spinner, han kan inte prata pga hjälmen och allt han kan göra är att trycka på en enda knapp på mobilen. Dvs, han ligger å dör, nånstans inom 10 mils radie från Stockholm :näsblod

Men rådig som hon är så vill hon ju inte att jag ska dö, trots mina ansträngningar åt det hållet på Bulten. Så hon ringer polisen, och säger som det är, att jag antagligen har kört av vägen, att jag nog dör snart å att hon inte vet var! Jag får alltså x-xxx antal poliser efter mig! :jisses Fast jag puttrade runt bland alla bilar på gamla E4 mellan Hallunda och Södertälje, på hojen och vid god vigör :tummenupp Självklart ringde polisen också, och hörde samma sak som hon hade gjort :rolleyes:

När jag kom hem kollade jag mobilen, och såg att jag fått ett sms, att hon var skitorolig och att jag skulle ringa, vilket jag ju självklart gjorde. Hon blev så chockad att jag levde att hon slängde på luren! :va Nåväl, några försök senare reddes alla missförstånd ut, och jag insåg att jag har fått tag på världens underbaraste, omtänksammaste och vänligt nojigaste flickvän! :kär
Tack för omtanken Polka! :kiss

Last edited:
hahahha katastrof ..

automatisk knapplås :tummenupp

Hade varit skoj om snuten slängt upp någon helikopter som skriker ut:

"Är du okej Hoztic?"

:D

Du ska vara glad att du har en flicka som din:)
Auto-knapplås is the shit;)

du ska vara glad att din flickvän var sådär nojjig för tänk om du verkligen hade kört omkull?:näsblod Köp en bukett rosor till henne:)

Se till att ha TELIA och aktivera FRIENDFINDER i era mobiler

OLJEKYLD GSXR skrev:
2466646 jasså, det var du som försenade min hojtur i fredags:tungan
Förlåt :( Det hela var lite oplanerat...

Och ja, jag har lucka på mobilen, det är en P990, som jag hade haft i 2 dagar då, och inte kommit mig för att ha på automatiskt knapplås :huvet
Och jodå, jag har visat henne min uppskattning :tummenupp Och tänker fortsätta visa den också :fakta

Hoztic skrev:
2466657 Förlåt :( Det hela var lite oplanerat...

Och ja, jag har lucka på mobilen, det är en P990, som jag hade haft i 2 dagar då, och inte kommit mig för att ha på automatiskt knapplås :huvet
Och jodå, jag har visat henne min uppskattning :tummenupp Och tänker fortsätta visa den också :fakta
haha okey, farsan har en likadan, han säger att det är det sämsta han nånsin köpt (för jobbets pengar naturligtvis)

gjorde samma sak för ett par veckor sen, skickade 61st sms där det stod:

Ringer strax till min älskling,,,,,,,, gissa om hon var glad sen när jag ringde och bara ville höra hur det var på jobbet...............

Hoppas din flickvän lugnat sig lite, misstänker att hon mådde risigt ett tag där!

Kan trösta dig med att min fru gjorde en liknande sak för något år sedan när vi varit i Vansbro för Vansbrosimningen (hon simmar, inte jag) och jag tog hojen dit och hem för att få köra av mig. Frugan åkte bil istället då vi är rörande överens om att vi är totalt oense om hur man kör hoj....

När det var dags för hemfärd föreslog HON att jag skulle åka förbi hennes bror i Falun och ta en fika vilket jag gjorde.
När jag sedan parkerat hojen väl hemma i Uppsala tog jag upp mobilen och konstaterade att jag hade 97 missade samtal på mobilen och att hon dessutom hade efterlyst mig via polisen i tre län. Orsaken till anfallet var att jag tog längre tid på mig hem än jag tog på mig när jag åkte från Uppsala till Vansbro två dagar innan...

Det jag lärde mig den gången var att jag MÅSTE vara övertydlig med längden på åkturen samt var jag åker och när jag åker någonstans på hojen.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul