Jag vill kunna vinka till publiken!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Efter att ha sett Widells motardfilm... så vill jag oxå lära mig köra på bakhjulet å kunna vinka till publiken (eller ge fingret)!! :rock

så... vilket sett är lättast att lära sig på?? Att börja med bara en hand på styret från början eller att släppa när man kommit upp??

Nå vad säger ni som kan.....och ni som tror ni kan...:D

Efter att ha sett Widells motardfilm... så vill jag oxå lära mig köra på bakhjulet å kunna vinka till publiken (eller ge fingret)!! :rock

så... vilket sett är lättast att lära sig på?? Att börja med bara en hand på styret från början eller att släppa när man kommit upp??

Nå vad säger ni som kan.....och ni som tror ni kan...:D

Har du kommit upp högt nog och har bra balans på cykeln så fyller vänsterhanden ingen funktion... :tungan

Börja med att klämma knäna mot tanken och slappna av i armarna. Sen är det nog lugnt att släppa :D Skyll inte på mig om det inte funkade :D

När du har kläm på det så är steget inte långt till att gasa upp den med bara en hand på styret

Last edited:
Jag tränade en del på det där förra vintern. Börja med att ta upp den på bakhjulet och släppa ena handen, bara hålla den "greppformat" över handtaget.

Ganska fort märker du att du måste hålla i cykeln med något annat än bara nävarna. Du kommer på att du ska klämma med knäna och benen. Då kommer du också upptäcka att du börjar känna dig "lätt" på gashanden.

Sen äre bara släppa mer och mer ju modigare man blir. När man väl känner sig kunnig på området så kan man plocka upp den utan att ha handen där. Men jag skulle rekomendera att man lämnar det tills man känner sig säker att bara ha en hand på styret.

Jag tycker att det känns bättre att ha styret vinklat när man gör det. Detta gäller givetvis inte när du ska gasa upp den med en hand:D.

Då är det ju bara att slänga benen över styret och hålla i sig med dom. :tummenupp

(Japp, bilden har varit uppe förrut)

Sluta upp med att slänga upp bilder på sånna dära farliga konster.....tycker inte om att se sådant jag inte kan :huvet

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn