jag vill kunna stegra med mini !

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Småland / nässsjö
Hoj
Bmw 1150gs
Tjena

har inskaffat mig en poketbike ( PB2 49cc 2-takt Yamaha R1 kopia )
och undrar om man kan fixa så man får mer bottendrag, Ska helst inte kosta för mkt,finns det några pluggar eller annat småt och gott man kan fixa.
Tack
 
du kan alltid köpa nya fjädrar till cent-kopplingen.
Då greppar den på högre varvtal.

Berit skrev:
Tjena

har inskaffat mig en poketbike ( PB2 49cc 2-takt Yamaha R1 kopia )
och undrar om man kan fixa så man får mer bottendrag, Ska helst inte kosta för mkt,finns det några pluggar eller annat småt och gott man kan fixa.
Tack
 
krascha med min E14 eller va dom nu heter föär 15minuter sen, försökte på en wheelie i 40blås :kocko
 

Bifogat

  • krasch.JPG
    krasch.JPG
    70.7 KB · Visningar: 187
Hur svårt e det att wheelia med en pocket bike då det e ju bara att luta sig bak och hålla några fingrar på bromsen ifall man åker över :3freak .. Funkar hur bra som helst med en orginal... Träna istället för att trima!!!
 
Boden skrev:
krascha med min E14 eller va dom nu heter föär 15minuter sen, försökte på en wheelie i 40blås :kocko


Nämen titta du har samma wheelierepor på din som jag har på min...

Ska man testa nått nytt ska det alltid ske vid fullgas :hihi
 
nån som har trimmtips..bror min håller på för fulla mugar o trimmar skiten ur sin..
han hade provat en måttligt trimmad som gjorde 80 knyck o har nu bestämt sig för o knäcka 100kmh :rolleyes:
 
P@trik skrev:
Nämen titta du har samma wheelierepor på din som jag har på min...

Ska man testa nått nytt ska det alltid ske vid fullgas :hihi
haha precis, ska det göra så ska det göras ordentligt.
 
så här? :tummenupp


pspocketbike.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top