Jag vill köra hoj nuuuuu!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Nu har min hojabstinens nått sitt absoluta crescendo. Abstinensen har gått som i vågor de senaste månaderna, men nu kan jag inte göra annat än att surfa på MC-sidor och drömma om kurviga vårvägar.

Jag måste ta mig en tur i helgen, oavsett hur kallt det är, som tur är så har jag åretruntförsäkring. Vad skall man tänka på förutom att klä sig varmt? Däcken får väl lite annan karaktär när det är kallt antar jag, sämre grepp? Om man brummar runt lite och tar det allmänt lugnt utan kraftiga accelerationer och inbromsningar så borde det väl inte vara några större problem, förutsatt att det inte är is på vägen?

Ville bara skriva av mig lite! Ser ni en blå Speed Triple ute på vägarna i helgen så är det jag som brutit samman under abstinensen! :D :squid

ninja_1 skrev:
tråkigt att det ska bli piss väder i stockholm i helgen.. :gnissla
Ska det bli det? Fan också, då får jag nöja med mig att gasa lite i garaget då och sen spela motorcykelspel på XBOXen :-)

sgtpepper skrev:
Nu har min hojabstinens nått sitt absoluta crescendo. Abstinensen har gått som i vågor de senaste månaderna, men nu kan jag inte göra annat än att surfa på MC-sidor och drömma om kurviga vårvägar.

Jag måste ta mig en tur i helgen, oavsett hur kallt det är, som tur är så har jag åretruntförsäkring. Vad skall man tänka på förutom att klä sig varmt?....:squid
Jag såg ju farbror blå på mc igår kväll så varför skulle inte du kunna??? :7peta
men ta det som sagt lugnt... Vi vill inte ha några fler olyckor...

I det här skitvädret? Verkligen?

Här är det just nu två grader ute och det pissregnar, så nej tack säger jag. :tungan

Penguin skrev:
I det här skitvädret? Verkligen?

Här är det just nu två grader ute och det pissregnar, så nej tack säger jag. :tungan
ja, jag skulle inte heller ge mig ut just nu eftersom min står uppe i lägenheten utan kåpor och allt men är man sugen och känner att man måste rasta bebisen lite så kan man ju ta en liten sväng iaf.. Bara man tar det lugnt..

Och visst såg jag baconligan på mc igår. Vid 8-tiden kom en mc-snut nerdundrades på stadsgården i duktigt hastighet. Han hade visst glömt att dra ner visiret eftersom han grinade riktigt illa när jag mötte honom... :lol

hey sgtpepper!!!

jag har lösning på ditt MC-sug.

lägg ner asfaltsåkandet under dec-mars!!!

-köp en enduro med feta dubbdäck!!!

hjälper inte det så kan man bara supa sig full å knapra zipramil

Jag har också abstinens! Men snö o hoj verkar ingen bra kombination.

Raggarn skrev:
hey sgtpepper!!!

Raggarn, du anar inte hur sugen jag är på en enduro, men jag har svårt nog att få garageplats för min asfaltshoj, enduron skulle jag i så fall få lov att ha uppe i lägenheten :).

Jag såg förresten en bärgnings-motorcykel ute i trafiken för ett par dagar sedan! Sjukt konstig sak, en ombyggd Goldwing med ett stort bärgningspaket där bak, används tydligen i rusningstrafik för att dra bort bilar.

Penguin: Just det pissväder vi har nu är ju inte så lockande, men om det kunde bli lite blå himmel och hyffsat torrt väglag så skall jag ut, oavsett minusgrader!!

sgtpepper skrev:
Penguin: Just det pissväder vi har nu är ju inte så lockande, men om det kunde bli lite blå himmel och hyffsat torrt väglag så skall jag ut, oavsett minusgrader!!

Usch nej! Minst tio grader varmt ska det vara. Jag är solskensåkare och det står jag för! :D

berggren_martin skrev:
jag hade en liknande hojabstinensattack imorse :(
Har ni snö uppe i Jämtland nu? Här nere så har snön inte fått fäste ännu så slutar det bara regna så :yoparty

Raggarn skrev:
hey sgtpepper!!!

Det där har man tänkt på mer än en gång kan jag ju säga, problemet är att det inte riktigt är gratis.... Ny utrustning och sedan behöver man en kärra också, coh platts att ha grejerna när man inte kör... Man bor ju mitt i stan...

Är det någon som kör 2-takts enduro och KÖR med hojen till banan? jah har 10min körning på motorväg (!) till banan klarar man det tro? Eller kommer man bara att dra sig för att köra för att det blir för jobbigt?!?! Erfarenheter någon?

(Jag vill helst ha 2-takt för att det blir billigare och lättare...)

sgtpepper skrev:
Har ni snö uppe i Jämtland nu? Här nere så har snön inte fått fäste ännu så slutar det bara regna så :yoparty
Jajemän, visst är det snö, det har det varit från och till sedan oktober. Ingen idé att ge sig ut med gixxern med andra ord... Fast hellre snö än slask iaf.

e jag den enda med så pass svikande intresse att ja helst åker gathoj på sommaren under blå himmel eller kanske en ljum sommarnatt? När det är kallt o regnit åker ja enduro!

/ Hannes

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...