Jag vill inte leva längre, nycklarna är borta

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Insåg idag att idag skulle det blir premiärturen för i år. Behövde bara sparka bort lite snö med skorna för att få upp dörren där motorcykeln stod. Satt lite på älsklingen och gjorde lite motorljud med munnen. Fast då kom jag ihåg att det är roligare att köra på riktigt så jag gick in till nyckelskåpen och skulle greppa nyckeln men den var inte där. Sökte genom den cirka tio gånger (kanske 7st nycklar i den) sen ringde jag hem till morsan och farsan och bad dom kolla i sin nyckelskåp, ingenting där!! Hem till lägenheten och söka både fågel fisk och mittemellan men inte ett skit!! Hur beställer jag nya nycklar, vad kostar det och hur långt tid tar det? Jag vill köra NU!!! :4skrika

honkiie skrev:
Insåg idag att idag skulle det blir premiärturen för i år. Behövde bara sparka bort lite snö med skorna för att få upp dörren där motorcykeln stod. Satt lite på älsklingen och gjorde lite motorljud med munnen. Fast då kom jag ihåg att det är roligare att köra på riktigt så jag gick in till nyckelskåpen och skulle greppa nyckeln men den var inte där. Sökte genom den cirka tio gånger (kanske 7st nycklar i den) sen ringde jag hem till morsan och farsan och bad dom kolla i sin nyckelskåp, ingenting där!! Hem till lägenheten och söka både fågel fisk och mittemellan men inte ett skit!! Hur beställer jag nya nycklar, vad kostar det och hur långt tid tar det? Jag vill köra NU!!! :4skrika

Ja är det ingen startspärr eller liknade så borde ju den lokala låsmeden fixa en ny nyckel på en kvart.

honkiie skrev:
Hur beställer jag nya nycklar, vad kostar det och hur långt tid tar det? Jag vill köra NU!!! :4skrika

Slår vad om att så fort du har fixat nya nycklar och lås så kommer dom gamla nycklarna dyka upp. Det slår aldrig fel...
Du har säkert lagt dom på ett "skitsmart" ställe, t.ex. i hjälmen eller i fickan på skinnstället.

Jag tror mig ha sökt genom alla smarta ställen men jag är inte säker. Jag hittade garanterat ett SVINSMART ställe som jag aldrig mer kommer att hitta. Någon som vet om jag har startspärr på min? Tar jag bara med mig papprena på hojen och drar till låssmeden för att få nya nycklar då eller? Iofs så måste jag dessutom ha papprena på hojen då, tur jag har ordning så jag har den blekaste om vart dom kan finnas. :huvet

Du har säkert lagt den i pärmen med fordonshandlingarna....

Har du inga extranycklar?

UrbanTiger skrev:
Katastrof.... skriv var du kollat så kanske det går att hitta andra "smarta ställen" att kolla på

• i hjälmen
  • i skinnställsfickan

i handskarna
i hjälmen
i nyckelskåpen hos brorsan
i nyckelskåpen hos mor och far
i köksskåpen hos brorsan
i medicinskåpen hos brorsan
i varenda skåp i min lägenhet
i min "viktiga grejer låda"
i diverse andra lådor
i databordet (trodde jag hade nånting på gång då jag hittade regskylten och en nyckelring men fel hade jag)
i nyckelknippan
i handskfacket
i bil-askkoppen
i spritskåpen
och bara jag får på mig plasthandskarna så ska jag påbörja en cavity search på yours truly

Visst kör väl du utan körkort har jag för mig att du skrivit i tidigare trådar? I så fall så är det Guds straff och rätt åt dig.

Har du kollat verktygslådan?
Där du förvarar hojen, bakom skåp/möbler den kan ha trillat ner från.
Jag har kaos här hemma, hittar inte den ordinarie nyckeln som jag brukar använda.
Men lyckligtvis har jag en reservnyckel.
//Tobbe

Kolla så du inte glömt nyckeln i mc-låset eller i cutsen. En klassiker!

honkiie skrev:
dax att knippsa lite kablar hur gammal är hojen?

sgtpepper skrev:
Visst kör väl du utan körkort har jag för mig att du skrivit i tidigare trådar? I så fall så är det Guds straff och rätt åt dig.

Är det därför gud straffar mig varenda jävla dag? Då kanske han slutar då jag tar det i sommar. :tummenupp

tobbeviking skrev:
Har du kollat verktygslådan?
Där du förvarar hojen, bakom skåp/möbler den kan ha trillat ner från.
Jag har kaos här hemma, hittar inte den ordinarie nyckeln som jag brukar använda.
Men lyckligtvis har jag en reservnyckel.
//Tobbe
Har ingen verktygslåda, bara ett bord med nån mejsel och lite skit utspralat över skivan.

yonsson skrev:
Kolla så du inte glömt nyckeln i mc-låset eller i cutsen. En klassiker!
Har kraschkåpa utan förarplats så det är uteslutet
MostWanted skrev:
dax att knippsa lite kablar hur gammal är hojen?
-99

Jag vill köra NU!!! :4skrika[/QUOTE]

:D Guds straff 20 grader varmt solen skiner torra vägar aahhh
vad är nyckeln?vad är nyckeln?vad är nyckeln?vad är nyckeln?vad är nyckeln?vad är nyckeln?vad är nyckeln?vad är nyckeln? sen vaknar du kallsvettig och inser att det är en dröm SOMNA OM!!!!!! DE ORDNAR SIG

i stövlarna?
i regnstället?
i magen?
i akvariet?
i dina jag-åker-skinn-ställs-byxor? (typ nåra jeans eller halvbra åkarbyxor som du bara har när du åker hoj)

ja ska åka till min farmor nu. Hon brukar bjuda på ett flak öl då och då.

Marky

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...