Jag vill inte ha 6,5tum bred fälg till min GSXR1100...

Hmmm ... så det ser så illa ut med 180 sula på 6,5" fälg, tänkte själv jag skulle skaffa 180 däck till busan men man kanske skulle låta bli då :va

Det är ju ganska lätt att få tag i beggade racedäck i den sizen annars.

Nisse977 skrev:
Hur många pållar har du i den där? :)

Har ej bänkat men räknar med att jag maxar den turbon(16t ca 300 bakhj hk)
den är i minsta laget känns det som.

tohlzen skrev:
Hmmm ... så det ser så illa ut med 180 sula på 6,5" fälg, tänkte själv jag skulle skaffa 180 däck till busan men man kanske skulle låta bli då :va

Det är ju ganska lätt att få tag i beggade racedäck i den sizen annars.

Det funkar bra med 180däck på 6,5tum, jag har åkt 160däck på 5,5tum och funkade kanon bra. Det ända problemet är att få däcket att täta mot fälgen när man krängt på det och börjar pumpa i luft.

tohlzen
Jag var ute och körde på mitt nya 180 däck igår. Jag tyckte det gick bra! däcket ser lite uttänjt ut.. men det funkar som sagt! (men vill ändå byta till 5,5tums fälg) Nu känns det som däcket inte blir riktigt så "runt i kanten" som det skulle bli med en smalare fälg. Så lutar man inte ner förjävla mycket så borde det inte spela någon roll. Det skulle dock kännas bättre att ha däcket på en fälg det är gjort för.
Du kan nog köra på 180 däck om du vill. Jag kan ta kort på mitt däck när jag kommer hem, så får du se hur det blev.

gsxr1200
Jasså 300 kusar minsann! Jag tror inte jag ska prova nån turbohoj.. för då kommer jag aldrig att nöja mig med något annat! Hehe!

gixxer_1255
Jo du har rätt. Det är väl bara jag som tycker däcket så så "spetsigt" ut.. 180 däck är väl lite "spetsigare" än 190 däck när man tittar på dem omonterade med.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT