Jag vill ha en R1, Tjejen suktar efter en FJR1300, vad göra?

Z1000SX var uppe på tapeten tidigare, var ute på en 15 mil lång tur idag med tjejjen utan problem. okej, ingen R1a men i mitt tycke bra mkt sportigare än Fjren.

Som många andra nämnt. MC åkande verkar vara DITT intresse och det kan vara bra att det är på den nivån.

Det är 100ggr roligare att åka 2 eller fler hojar änn att skjutsa någon. En helt annan upplevelse tycker jag personligen.

Själv har jag som regel att inte skjutsa "permanent" pga de risker som finns med MC åkning (då det är jag som förare som har ansvaret för den jag skjutsar).

Om hon tycker om att åka hoj varför inte skaffa en egen ? Då får hon upplevelsen att köra SIN egen drömhoj och om olyckan skulle vara framme är risken liten att båda råkar illa ut för ni kör på 2 motorcyklar.

MEN om hon älskar att sitta på pallen och lägger sitt liv i dina händer. Finns snabba och trevliga alternativ. Snabba autoban kryssare

Honda Blackbird CBR 1100, Kavazaki ZZR 1100, ZZR 1400 , BMW K 1200.

Last edited:
Hojar är passion och ska inte köpas med förnuft (om de inte är arbetsredskap) utan med hjärtat! Dessutom känner jag inte till de flesta hojar som nämnts... Måste vara såna där konstiga radfyror... ;-)

RC8 - Du känner att det är en KTM!

Förstår på riktigt inte vad som velas med egentligen, det är faktiskt ditt intresse, hon följer med såpass få gånger per säsong att hon gott kan sitta obekvämt, eller köpa sig en egen hoj.

Inte köpte jag mig en kombi bara för att jag några gånger per år lastar så pass mycket att jag får köra tetris för att få in allt i bilen, jag köpte mig en sedan och får ta den smällen den dagen.

Så köp din R1a och var nöjd, det är ändå det DU vill ha, DITT intresse.

Tjejen jag var tillsammans med (Tog inte slut pga hojåkande eller val av hoj) ville absolut inte att jag skulle byta eller sälja min hoj (R6). Hon tyckte alla andra var fula...
Tog med henne på en tur när jag lånade en Z1000 -08 men hon sa efter ca 2 mil nej till den och satte sig bak på r6an igen... Visst fick hon ont i ben som domnade mm men det var det värt tyckte hon.

Nu undrar jag vart jag finner sådan dam igen..haha

Köp med hjärtat! Det är du som kör. Ska ni åka längre eller så så låna/hyr eller något så hon blir glad!

MAN UP! Köp vad fasen du vill och passar det inte så får hon väl stanna hemma och låta passargerarsätet bli ledigt till någon annan brud som vill följa med...

Man kan faktiskt ha flera hojar. Köp en R1 som din privata leksak.
Kanske också en bekväm hoj att åka två på. Finns massor med sådana på blocket. BMW:rodnar
För att ett förhållande ska fungera så måste man lyssna på varandra. Vill hon åka
med men inte gillar R1 så lyssna då på det!

Ja det är allt så, en helt annan upplevelse som du säger, det blir sjukt stelt om man inte kan flytta runt som man e van vid i kurvorna och ducka för fartvind och sånt, bara sitta i samma position och hålla stelt i gashandtaget för att köra en jämn långsam fart. :S
Som många andra nämnt. MC åkande verkar vara DITT intresse och det kan vara bra att det är på den nivån.

Det är 100ggr roligare att åka 2 eller fler hojar änn att skjutsa någon. En helt annan upplevelse tycker jag personligen.

Själv har jag som regel att inte skjutsa "permanent" pga de risker som finns med MC åkning (då det är jag som förare som har ansvaret för den jag skjutsar).

Om hon tycker om att åka hoj varför inte skaffa en egen ? Då får hon upplevelsen att köra SIN egen drömhoj och om olyckan skulle vara framme är risken liten att båda råkar illa ut för ni kör på 2 motorcyklar.

MEN om hon älskar att sitta på pallen och lägger sitt liv i dina händer. Finns snabba och trevliga alternativ. Snabba autoban kryssare

Honda Blackbird CBR 1100, Kavazaki ZZR 1100, ZZR 1400 , BMW K 1200.

Ja men precis, det kan väl vara en ganska bra idé, en gammal touringhoj kostar ju inte skitmycket i försäkring eller inköp, dock blir det ju inte en FJR ;)
Man kan faktiskt ha flera hojar. Köp en R1 som din privata leksak.
Kanske också en bekväm hoj att åka två på. Finns massor med sådana på blocket. BMW:rodnar
För att ett förhållande ska fungera så måste man lyssna på varandra. Vill hon åka

Givet att man ska lyssna på varandra.
Men hon följer med TRE gånger per säsong enligt TS, inte varje helg, det är en skillnad då, förstår inte vad det velas över, finns inget som kommer garantera dig(ts) att hon kommer följa med ännu mer bara för du köper en FJR1300, istället sitter du kanske där, med en hoj du egentligen inte vill ha, vilket kommer troligen få dig att tappa suget för att köra MC.

Det är inte alltid killen som ska toffla för cheyen och göra allt hon vill och anpassa sig, ibland får det vara tvärtom, speciellt när det kommer till ens passion..

Vet inte om det är till någon hjälp men min tjej tyckte jag skulle köpa en fazer 1000 eller liknande så att hon kunde åka med. Bra idé sa jag och köpte en fireblade och drog till alperna, själv. Får se om hon är kvar när jag kommer hem. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti