Jag vill gänga!

Dra på bitar av färdikromat kopparrör på gängstången mellan muttrarna så blir det snyggare!
.

Koppar? Jag vågar inte ha koppar hemma, då kommer det ju en massa pundare göra intjack för att sälja kopparen...

Men det ingen dum idé.

Skarvhylsa?
6179.jpg

Hyllan som sådan kommer bara synas ibland då den kommer hamna i ett outnyttjat hörn, bakom ett par panelgardiner... Däremot kommer gängstången givetvis synas när man är där och fluktar efter en god whisky för kvällen...

Man kan ju köpa rostfritt så ser det lite roligare ut. Jag är mest ute efter den enkla konstruktionen som gängstången erbjuder. Gängstång i varje hörn, på med mutter och en bricka och trä på nästa våning...
Tänkte köpa och såga upp två färdiga hyllplan från rusta = 2*79:-

Låter som en vinglig tingest det där, laddar du bara statesman i den så kan jag iof förstå det.

Låter som en vinglig tingest det där, laddar du bara statesman i den så kan jag iof förstå det.

Den ska ju förankras i väggen. :fakta
Fäster den både upptill och nedtill. Gängstång i varje hörn på hyllplanen som fästs och justeras med muttrar.
Hyllplanen blir max 40x15 om jag inte bestämmer mig för en variant där hyllplanen blir hälften så breda och går om lott på varsin sida om en tänkt centerlinje...

Och jag vill kröka :)

Sen behöver ju inte fantasin stoppa vid att man kan täcka med metallrör.
Glasrör i ex. svart kanske skulle vara något?

Och jag vill kröka :)

Sen behöver ju inte fantasin stoppa vid att man kan täcka med metallrör.
Glasrör i ex. svart kanske skulle vara något?

Hemma hos en biker ska det ju givetvis vara stålomspunnen räserslang med eloxerade ändhylsor från Earls.

Koppar? Jag vågar inte ha koppar hemma, då kommer det ju en massa pundare göra intjack för att sälja kopparen...

Men det ingen dum idé.

Eller också skiter du i gängstången och kör med ett inre,genomgående, stång och kortare rör mellan hyllplanen , gänga stången i bägge ändar och dra ihop hela paketet med muttrar.
Överkurs är att göra en liten försänkning i hyllplanen för varje rör så blir det snyggt och prydligt och rören sitter rakt ovanför varandra.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...