jag vill bli medlem i en uppsalaförening, vilken?

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
jag skulle vilja bli medlem i en uppsala förening, är det någon som har något bra tipps? man vill ju stödja de som fixar så fina körningar på Rörken. också får man ju åka gratis på Rörken i sommar.

Förstår inte helt hur du menar. :va Men SMC Uppsala är det väl som gäller, det är de som ordnar körningar på Rörken och som medlem åker du gratis.

Alternativt kan du gå med i Östra Aros MCK och lösa ett årskort första Rörken-måndan. :tummenupp

URRninja skrev:
Förstår inte helt hur du menar. :va Men SMC Uppsala är det väl som gäller, det är de som ordnar körningar på Rörken och som medlem åker du gratis.
jo såhär ligger det till, jag kan inte vara med i smc uppsala eftersom jag bor i stockholms län, om jag inte blir medlem i en ansluten förening, först då kan jag bli medlem i smc uppsala. inte roligt men så ligger det till.

vad kostar ett årskort på rörken?

hermes skrev:
jo såhär ligger det till, jag kan inte vara med i smc uppsala eftersom jag bor i stockholms län, om jag inte blir medlem i en ansluten förening, först då kan jag bli medlem i smc uppsala. inte roligt men så ligger det till.

vad kostar ett årskort på rörken?

Du får göra som Ugluk talar om:

Mäld dig in i Östra Aros MC Klubb, det koster 300 kr. Sen är du även med i SMC Uppsala, och då får du köra på Rörken kostnadsfritt.

Vällkommen till oss i SMC Uppsala & Östra Aros. :)

Säsongskortet på Rörken kostar 130:- om man är med i t.ex. Östra Aros MCK, som vill ha 180:- för medlemsskap ett år (om dom inte höjt till 2004).
Det är mitt tips.. :hej

Galne Dansken skrev:
Du får göra som Ugluk talar om:

Mäld dig in i Östra Aros MC Klubb, det koster 300 kr. Sen är du även med i SMC Uppsala, och då får du köra på Rörken kostnadsfritt.

Vällkommen till oss i SMC Uppsala & Östra Aros. :)
ja då är man med i Östra Aros MC Klubb nart då :yoparty .
tack för tippsen :tummenupp .

hermes skrev:
japp då var det betalt och klart, nu är man medlem i Östra Aros MotorCykel Klubb :banana .

Bara att gratulera!! :) Östra Aros MCK är en del av Motorsportunionen och det är de som driver Rörken med all dess verksamhet (karting, cross m.m.). Från Östra Aros sida har vi haft öppet på måndagarna under sommarhalvåret ända sedan början av åttiotalet. De senaste åren har SMC Uppsala stått för öppethållande, kioskverksamhet m.m. då det varit svårt att ragga tag i tillräckligt med ÖAMCK-folk för att klara öppettiderna och samtidigt administrera avgifter o.d.

Vi jobbar nu också på att bl.a. få SVEMO-godkänt för tävlingsverksamhet med minimoto (inför 2005) och det finns även planer på att försöka få träningsgodkännande av Rörken för supermotard (licensierade åkare och tävlingsmaskiner). Inget klart ännu dock...

/Tom K
Sekreterare och Rörkenansvarig, ÖAMCK

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP