Jag vet inte om hoj e min grej...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Mingves skrev:
Sorry men jag var kanske oklar:(
Jag vet fortfarande inte om det e min grej, men det gick fort i lördags. För fort för mig i allafall:)
Och ja, jag tycker det är lite otäckt eftersom man sitter ju ganska oskyddad. Dock är det en härlig känsla när man susar iväg:)

//M

kör inte så jäkla fort då! det finns mången tjusning med hojåkande. vänta tills det blir varmare och ta en lite längre tur med hojen/arna och stick någonstans. det är skitfint. :tummenupp

Mingves skrev:
Sorry men jag var kanske oklar:(
Jag vet fortfarande inte om det e min grej, men det gick fort i lördags. För fort för mig i allafall:)
Och ja, jag tycker det är lite otäckt eftersom man sitter ju ganska oskyddad. Dock är det en härlig känsla när man susar iväg:)

//M
Du måste ge dig själv chansen att köra i din egen takt, alla har någon gång varit nybörjare!!
Jämför med en jaktpilot, han får flyga bra många timmar innan han får
börja flyga låghöjd.
Bättre omkörd och bortkommen, än omkommen och bortkörd :tummenupp

Som MW sa i tidigare; Vilket jävla gnäll.
Och om det nu inte är allt vad du trott, tror du då att ett gäng människor på ett internetforum ska får dig att tycka bättre om det?
Nä, sälj och lämna forumet om du inte gillar det.

Nu orkar jag inte läsa tråden vilket ju är en döddssynd men inse att det tar 500-1000 mil innan du verkligen börjar köra hoj. Att vara ute och snurra med vana killar är bara stressande och farligt. Åk ensam eller med bekräftat långsamma resekamrater.

Ger du dig nu så gör du ett enormt misstag. Det lilla du har vinglat runt hitills har inte ens dugit till inkörning av vare sig dig eller hojen. Är du inte skyldig dig själv att göra ett seriöst försök?

Låt det vila tills det blir riktigt varmt och verkligen suger i tarmen att testa lite. Ta en ORDENTLIG tur ex om du har bekantingar kvar i de gamla hemtrakterna så dra upp över öarna och se hur mycket de har byggt om din gamla småskola. Kavlandavägen är en GRYM hojväg.
Tar den turen dig en timme med bil ska den ta 2 timmar nu. Stanna och kolla däcken, sträck på dig, träna på att bromsa, pröva fram en sittställning som du trivs med, undvik huvudlederna(Orust är en riktig skattkammarö) och lämna klockan hemma.

Och som Bingo säger: gillar du det inte så skit i det. Alla kan inte älska hojjar. Ex så hade du en rödhårig klasskamrat vid namn Jocke. När hans hoj rullade 80 mil på en sommar ( jag hade gjort 30 av dem ) och en gnagare hade fyllt luftburken med ekollon så insåg han att det var dax att sälja. Men han har testat....

Last edited:
Mingves jag gjorde samma sak som du för ett år sen stack ut på en tur med WCX från gp.
Jag kom efter hela tiden och jag tyckte det gick för fort. Mitt kk var 3 mån gammalt då.
Och svaret på din fråga är Ja . Jag fick också känslan att hoj inte är min grej.

Hitta någon som åker lugnare mm åk ut och ha kul ,upptäck nya ställen, fika ,
Ta mitt råd och åk inte med Fartdåranarna fören du är van och tycker det är roligt.

Nu ett år senare tycker jag det är skit kul att köra kurviga vägar osv längtar till mitt mellanklass kk går över till tung så man får lite mer motor.

vill du snacka eller ut och åka pm:a

Stick och kör lite minimoto... Är det kul köp dig en minimoto och kör satan. Sedan kommer du säkerligen tycka hoj är roligare. :tummenupp

Rätt som det är så sitter du i bilköerna på morronen och undrar varför du sålde hojen. Om Du gör en "Falling Down" och går ur och lämnar bilen så kommer jag och plockar upp dig när jag bränner förbi och kör dig till närmsta MC-firma innan du går in på McDonalds och börjar meja ner folk. Slutet gott, allting gott och du är tillbaka på 2 hjul...

FÖRGÖRAREN :yoparty

Förgöraren skrev:
Rätt som det är så sitter du i bilköerna på morronen och undrar varför du sålde hojen. Om Du gör en "Falling Down" och går ur och lämnar bilen så kommer jag och plockar upp dig när jag bränner förbi och kör dig till närmsta MC-firma innan du går in på McDonalds och börjar meja ner folk. Slutet gott, allting gott och du är tillbaka på 2 hjul...

FÖRGÖRAREN :yoparty

Kör ju varje dag företagets bil till jobbet på VCC, så risken finns ju...... :lol

///M

bebbe skrev:
Kanske lite OT men var ligger den :rodnar

Lite långt bort för dig kanske men mot Uddevalla över öarna, strax efter Vindön (stor bro) svänger man vänster mot Eriksberg och hänger i tills man nästan är ute vid Lysekilsfärjan. Det är bara en lite 5kilometare om man ändå är i trakten, men inget att lägga tio mil för. Utforska Orust om du vill ha en bra heldag.

Chrille skrev:
Lite långt bort för dig kanske men mot Uddevalla över öarna, strax efter Vindön (stor bro) svänger man vänster mot Eriksberg och hänger i tills man nästan är ute vid Lysekilsfärjan. Det är bara en lite 5kilometare om man ändå är i trakten, men inget att lägga tio mil för. Utforska Orust om du vill ha en bra heldag.

Mhhmm, tror nog att jag vet var du menar (ca :D ) Kanske kan vara värt en liten titt. Men som du säger så får det nog bli en heldag runt Orust sedan när vädret blir lite varmare. Har inte kört så mycket hoj där heller :rolleyes:

Ja fy fan vad bra vägar det finns på Orust.
Tillbringade en heldag där ute i somras med polarna, man var helt jävla uttorkad och trött och hade ont i nacken efter en dag i 150 + men man var förbannat lycklig!

Rekommenderar Orust!

//A.

UnderDOG skrev:
Ja fy fan vad bra vägar det finns på Orust.
Tillbringade en heldag där ute i somras med polarna, man var helt jävla uttorkad och trött och hade ont i nacken efter en dag i 150 + men man var förbannat lycklig!

Rekommenderar Orust!

//A.

Japp, kan bara instämma! Bästa är att det finns både snabba vägar med sköna högfartsböjar o långsammare knixiga motardvägar men ändå (oftast) med bra beläggning o hyfsad sikt. Svartedalen som ligger inåt landet från Stenungsund (mer eller mindre) har en del riktigt trevlig småvägar också.

Ser ut som om det kan bli en liten vallfärd till Orust till sommaren :D Fler som vill följa med :tungan Ps, förlåt Vingmes för att vi är OT! Du kan ju alltid följa med :tummenupp

bebbe skrev:
Ser ut som om det kan bli en liten vallfärd till Orust till sommaren :D Fler som vill följa med :tungan Ps, förlåt Vingmes för att vi är OT! Du kan ju alltid följa med :tummenupp

Det är helt ok att vi är OT:)

///M

Du vet att jag hänger på om man bara e ledig och vädret tillåter!!! :yoparty

bebbe skrev:

bebbe skrev:
'

Pressa Vingmes :rofl (Kul att sabba nick) lite så kan han visa Kavlandavägen om ni ändå är på Orust och härjar.

Chrille skrev:
'

Pressa Vingmes :rofl (Kul att sabba nick) lite så kan han visa Kavlandavägen om ni ändå är på Orust och härjar.

Jag kan några fina vägar förutom kavlandavägen, testa att köra mot jordfall vid bokenäs skola. Oxå mycket kurvigt. Sedan är vägen mot campingen vid hälle torg trevlig. Efter vindöbron när ni kommer till fastlandet så svänger ni vänster för att köra under bron, avfarten innan kavlanda(Eriksberg). Sedan kör ni under bron och sicksackar lite när vägen börjar gå utför ta höger innan ni kommer ner på "stora vägen" igen(vägen mot rotviksbro).

///M

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...