magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag vann igen!!! Först i långsamma (gröna) gruppen!!!
Racerapport Ring Knutstorp 11-12 augusti 2007-08-14
Lördag.
Gamle racinghjälten Mario Andretti sa en gång ”If you´re in control you are too slow!” Och det är ju sant… om man vet att kommande kurva kommer att gå väl så borde det ju gå att köra lite fortare… Så jag har försökt att börja tänka: Eftersom jag aldrig vurpar så måste jag ju ligga och köra med marginal… så nu försöker jag övertyga mig själv att DET GÅR ATT KÖRA FORTARE ÄNDÅ!”
Kom igång fint på lördagen med tangerat personbästa. Det kändes bra eftersom jag och Erik valt att komma så sent det någonsin går till banan. Vår personlige depåvärd stod och stampade vid grinden när vi kom och ledsagade oss genom VIP-infarten till vår anvisade plats (Tack Micke!). Varför ta ledigt en hel fredag och ligga och gnaga när det ändå inte gör någon nytta? Nej, rätt in och dominera är min paroll!!!
Andra passet regnade bort så det blev 10 startposition före Erik, Flaykay och Ove. Gott. 1.04,5. Helt OK.
Söndag
Molnigt. Sur luft. Vattnigt. Diffus Warm-up. (Varför har vi warm-up egentligen). La på gamla goa däck och gick ut för att försöka sladda lite. Det går!
Racetime och fint väder. Kom iväg OK ute på högerkanten men fick pruta lite för att inte köra över depålinjen. Har Erik rakt framför mig första varvet men kör LÄTT om honom på rakan varv två. Rasmus Sörenssen och Johan Nilsson ligger alldeles framför och fajtas och jag håller 10 meters lucka till dem i flera varv. Hoppas att de kanske ska klanta till det hela till min fördel. Jörgen Andersson vurpar över krönet och det blir Safety-car. Svär lite inombord då jag är övertygad om att jag fått en lucka till dem bakom. När bilen sticker missar jag helt och Johan får 50 meter direkt. Har flera MYCKET klantiga varv och förväntar mig att Eriks blåa hoj ska dyka upp. Men icke. Får ihop åkningen någorlunda igen men på sista varvet börjar jag köra kryckigt igen och i sista kurvan, vänstern över bäcken, ser jag Erik komma till vänster och försöka sig på en omkörning. Minns hur jag tänkte ”I helvete, hellre får han mula mig” och håller mitt spår in i kurvan.
Får vinkla upp lite grann för att undvika kollision och kommer ut över kerbsen men håller stumt in mot mål och det håller med 2 meters marginal!!!
GLAD!!!
Kommer nia med nytt pb på 1.04,4. De som jag rimligen kunde slå var bakom mig och det är jag MYCKET nöjd med.
Tack alla supportrar, tack HMS och tack alla funktionärer.
Det här var kul!

Racerapport Ring Knutstorp 11-12 augusti 2007-08-14
Lördag.
Gamle racinghjälten Mario Andretti sa en gång ”If you´re in control you are too slow!” Och det är ju sant… om man vet att kommande kurva kommer att gå väl så borde det ju gå att köra lite fortare… Så jag har försökt att börja tänka: Eftersom jag aldrig vurpar så måste jag ju ligga och köra med marginal… så nu försöker jag övertyga mig själv att DET GÅR ATT KÖRA FORTARE ÄNDÅ!”

Kom igång fint på lördagen med tangerat personbästa. Det kändes bra eftersom jag och Erik valt att komma så sent det någonsin går till banan. Vår personlige depåvärd stod och stampade vid grinden när vi kom och ledsagade oss genom VIP-infarten till vår anvisade plats (Tack Micke!). Varför ta ledigt en hel fredag och ligga och gnaga när det ändå inte gör någon nytta? Nej, rätt in och dominera är min paroll!!!

Andra passet regnade bort så det blev 10 startposition före Erik, Flaykay och Ove. Gott. 1.04,5. Helt OK.
Söndag
Molnigt. Sur luft. Vattnigt. Diffus Warm-up. (Varför har vi warm-up egentligen). La på gamla goa däck och gick ut för att försöka sladda lite. Det går!
Racetime och fint väder. Kom iväg OK ute på högerkanten men fick pruta lite för att inte köra över depålinjen. Har Erik rakt framför mig första varvet men kör LÄTT om honom på rakan varv två. Rasmus Sörenssen och Johan Nilsson ligger alldeles framför och fajtas och jag håller 10 meters lucka till dem i flera varv. Hoppas att de kanske ska klanta till det hela till min fördel. Jörgen Andersson vurpar över krönet och det blir Safety-car. Svär lite inombord då jag är övertygad om att jag fått en lucka till dem bakom. När bilen sticker missar jag helt och Johan får 50 meter direkt. Har flera MYCKET klantiga varv och förväntar mig att Eriks blåa hoj ska dyka upp. Men icke. Får ihop åkningen någorlunda igen men på sista varvet börjar jag köra kryckigt igen och i sista kurvan, vänstern över bäcken, ser jag Erik komma till vänster och försöka sig på en omkörning. Minns hur jag tänkte ”I helvete, hellre får han mula mig” och håller mitt spår in i kurvan.




Tack alla supportrar, tack HMS och tack alla funktionärer.
