Jag tror jag är kär

Gillar Mac-design, men inte sjävla datorerna i sig.
Har iofs inte arbetat med de senaste.

Last edited:
äH, DeN dÄR kaN mAn jUh inTe lIra CS paw juh...SkrÄp! :hihi

Nä, Apple kan minsann det där med design, det är en sak som är säker. :Bugar

Det enda hållbara skälet att köra Windows måste ju vara spel. Annars nyttjas ju PC-hårdvara bättre med t ex Linux och Mac är ju en ännu bättre kombination av hårdvara och mjukvara, behöver ju inte vara dyrt heller som ni ser.

Med tanke på hur många spelare som väljer Xbox, PS2 m m så undrar man ju varför folk som inte ens är datorintresserade frivilligt utsätter sig för allt krångel? :3freak

Är det nån som handlat en sån? Finns det nått test på den? Kan man använda samma skärm till mac? vad är det för tv-ut på den? som jag fattade så var det bara projektorutgång´. Är ganska sugen :)

Ninjaboy skrev:
Det enda hållbara skälet att köra Windows måste ju vara spel. Annars nyttjas ju PC-hårdvara bättre med t ex Linux och Mac är ju en ännu bättre kombination av hårdvara och mjukvara, behöver ju inte vara dyrt heller som ni ser.

Med tanke på hur många spelare som väljer Xbox, PS2 m m så undrar man ju varför folk som inte ens är datorintresserade frivilligt utsätter sig för allt krångel? :3freak

De flesta spelen funkar faktiskt unde *NIX.
WineX /WhineX (osäker på stavningen), men de funkar kanske inte till 100%, lite kass fps i CS tydligen.

Fixa bara det där WineX eller den gammla och kosta gratis verisionen wine, och så kör du spelet genom det :tummenupp

Det var länge sedan jag körde Wine, upplevde det mest som ett sätt att köra kontorsprogram och annat, inte till prestandakrävande applikationer som CAD och spel. När man spelar FPS vill man ju ha det sista ur burken så jag undrar om det räcker. :va Har du provat?

Som tur är finns ju många av de bästa FPS spelen till Linux i alla fall. Quake 1/2/3, Return to Castle Wolfenstein, Doom 3, Unreal Tournament spelen och Americas Army görs ju till Linux. Och till Mac också tror jag.

Jag har alltid varit inbiten Mac motståndare, men numera har jag ledsnat på allt skit som kommer med windows. Min dator har fungerat rätt hyggligt men det är mest för att man försöker hålla lite koll. En G5 vore inte fel, förutom just priset på den

Inga virus på Mac?
Kan det bero på att ingen vill ägna tid åt att skriva något som drabbar 15 personer :rofl

Båda plattformarna är väl bra på sitt sätt men PC och Windows är störst, så är det bara.
Men jag tror att Apple kan få ett rejält uppsving tack vare iPod (de hade väl sålt nästan 5 miljoner st på 1 kvartal?).

sandstream skrev:
Inga virus på Mac?
Kan det bero på att ingen vill ägna tid åt att skriva något som drabbar 15 personer :rofl

Båda plattformarna är väl bra på sitt sätt men PC och Windows är störst, så är det bara.
Men jag tror att Apple kan få ett rejält uppsving tack vare iPod (de hade väl sålt nästan 5 miljoner st på 1 kvartal?).
Exklusiva prylar kommer aldrig att uppskattas av enkla människor. :hihi :tungan :D

Ninjaboy skrev:
Exklusiva prylar kommer aldrig att uppskattas av enkla människor. :hihi :tungan :D
Skulle inte bli förvånad om vi kommer att få se betydligt snyggare PCs med tiden.
Det fungerar ju för Apple så snart har Bill köpt ett bra designföretag som kan ta fram något snyggt åt oss enkla människor :)

Vissa Shuttle-modeller är rätt snygga ihop med en 19" TFT. Inte lika heldesignat som Apple men bättre än alla trötta beiga burkar med jätteskärmar.

Ninjaboy skrev:

Fel, fel, fel, fel!!! (* föreställ dig Brasse i "fem myror", flaxande med händerna mot Magnus och Eva *)

I mitt jobb KRÄVS det windoze eftersom de nödvändiga applikationerna inte finns för Mac, Linux, Unix eller annat minoritets-OS. Har dessutom varken xbox eller ps2 varför min lådda måste kunna hantera spel också.

Vart jobbar du då, Microsoft? :hihi Lite nyfiken på vad för applikationer som är oersättliga.

Det kommer ju alltid att finnas användare som är låsta till en plattform, må så vara Mac, Unix eller Windows. Dock hävdar jag att den stora massan, precis den som Microsoft vänder sig till, klarar sig lika bra med vad som helst. De kör kontorsprogram, surfar, mailar, spelar upp ljud och video och inte så mycket mer. Till och med för hemmabruk så är det faktiskt inte så många som spelar som man kan tro och Linux kanske inte har samma spel men det saknas verkligen inte spel.

Linux lider av ett rykte som säger att det är svårt när det egentligen tar kortare tid att installer, krånglar mindre och ser i stort sett likadant ut.

Last edited:
honkiie skrev:
Kan man använda samma skärm till mac? :)
Jepp
sandstream skrev:
Skulle inte bli förvånad om vi kommer att få se betydligt snyggare PCs med tiden.
Det fungerar ju för Apple så snart har Bill köpt ett bra designföretag som kan ta fram något snyggt åt oss enkla människor :)
Varför har det inte hänt än då .....
Mac började designa sina datorer på allvar när iMac en kom för att inte snacka om eMac och detta var många år sedan .......
Det går att köpa snyggt designade PC men de är offtast dyrare än Mac.

Mac Mini - Allt i lådan
beautyshotmacmini.jpg

eMac - Allt i skärmen
beautyshotemac.jpg

iMac G4 - Allt i foten (Snyggast enligt mig ......)
title-imacg4-onhover082504.gif
4b_1.JPG

iMac G5 - Allt i TFT skärmen
beautyshotimac20.jpg

Power Mac G5 - En vanlig dator
beautyshot_power_mac_g5.jpg

Last edited:
Skalman skrev:
Äh, den ser ju ut som en sketen IKEA-lampa :D

Men hurru, du är ju bra på datorer, varför inte testa Whine eller ännu bättre WhineX i *NIX och kör dina windooooze program?

Föresten, har den dära mini mac´n inbyggdt WLAN?

Skalman skrev:
Äh, den ser ju ut som en sketen IKEA-lampa :D
Jepp ... Men har man set den live så är man kär .......

http://www.esm.psu.edu/Faculty/Gray/graphics/movies/iMac_Dance.mov
http://www.esm.psu.edu/Faculty/Gray/graphics/movies/iMac_SuperDrive.mov

fler skojjiga apple filmer
http://www.esm.psu.edu/Faculty/Gray/movies.html

The-PatriX skrev:
Föresten, har den dära mini mac´n inbyggdt WLAN?
Som tillval ......

iMac G5 e oxå bra snygg ...........
indextop20040831.jpg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...