Video Jag tror han vill ha hjälp ?

Vidsvin kommer som nr. två på min lista. Men de är mer svårjagade, luriga rackare & ilskna också.

Tillbaka till ursprungsfilmen lite dåe:

Jävla lustig reaktion ( tycker jag i alla fall ). Börja han inte gorma innan han ens stannat helt? Normalt sett brukar man väl vara ganska upptagen med adrenalin och andra spännande intryck vid ett sådant tillfälle.....?

Alla reagerar vi olika.
Efter hans panikanfall så blir han väldigt sansad, men som sagt inte riktigt med i skallen och då ringer han antagligen första bästa han kan komma på.
Han är ju tydligen ganska desorienterad för han vet ju knappt var han är.

Vad kaxiga alla här var då. Klart fan han skriker efter nåt sånt där. Har man klotat ordentligt själv är det lätt att hålla sig för skratt .. :dummer

Har klotat många gånger själv och en sak jag lärt mig är att snabbt som attan komma bort från vägen/banan innan man blir påkörd som grädde på moset.
Han i klippet var tydligen för skadad för att gå/krypa så då återstår att rulla ner i diket. Eller sparka sig ner i diket med det friska benet.

Första instinkten kommer redan när man är nere på marken glidandes och det är att rulla istället för att glida så minskar du skrubbskadorna. Att glida på samma kroppsdelar som killen i filmen resulterar direkt i svårare skrubbskador.

Den andra instinkten är att slänga ett öga bakåt för att försäkra sig om att inga fler fordon kommer bakom en som kanske inte hinner bromsa, som du måste komma undan ifrån. Samt kolla var det finns en säker zon.

Därefter tar man sig till den säkra zonen efter bästa förmåga.

Sedan man gjort allt ovan kan man börja skrika efter hjälp.

Vad kaxiga alla här var då. Klart fan han skriker efter nåt sånt där. Har man klotat ordentligt själv är det lätt att hålla sig för skratt .. :dummer

Jag låg mest och kände efter en stund och tyckte "Fy fan vilket klantarsel jag är.". Men visst fasen hade jag ont.

Har klotat många gånger själv och en sak jag lärt mig är att snabbt som attan komma bort från vägen/banan innan man blir påkörd som grädde på moset.
Han i klippet var tydligen för skadad för att gå/krypa så då återstår att rulla ner i diket. Eller sparka sig ner i diket med det friska benet.

Första instinkten kommer redan när man är nere på marken glidandes och det är att rulla istället för att glida så minskar du skrubbskadorna. Att glida på samma kroppsdelar som killen i filmen resulterar direkt i svårare skrubbskador.

Den andra instinkten är att slänga ett öga bakåt för att försäkra sig om att inga fler fordon kommer bakom en som kanske inte hinner bromsa, som du måste komma undan ifrån. Samt kolla var det finns en säker zon.

Därefter tar man sig till den säkra zonen efter bästa förmåga.

Sedan man gjort allt ovan kan man börja skrika efter hjälp.

Hört talas om chocktillstånd?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...