Jag trampa på min toppkåpa, vad gäller med försäkring?

valmers skrev:
Det går ju även att läsa försäkringsvillkoren, som bifogas varje försäkring. Där står vad den aktuella försäkringen täcker och inte täcker.

Ska man gå efter det så gäller ju försäkringen inte för ett skit! :brinnerup

Hörde om en kille som bodde i norrland och var lite rädd för att allt snö skulle förstöra hans tak. Försäkringsbolaget sa att det fanns en speciell försäkring för snö.

Glad i vågen så skaffade han det.

Men sen när han läste papperna så gällde inte försäkringen för "naturlig nederbörd m.m." och då tolkar man ju det som att om det kommer en jävlans massa snö och taket rasar in så ingen ersättning!

Så dom skriver sig fria ifrån allt dom jävlarna!

IF gick väl med vinst med 9 miljader detta året.

Tänk vad mycket folk som har blivit lurade på dom pengarna inte minst allt mc folk! :7peta

MHK skrev:
Ska man gå efter det så gäller ju försäkringen inte för ett skit! :brinnerup

Hörde om en kille som bodde i norrland och var lite rädd för att allt snö skulle förstöra hans tak. Försäkringsbolaget sa att det fanns en speciell försäkring för snö.

Glad i vågen så skaffade han det.

Men sen när han läste papperna så gällde inte försäkringen för "naturlig nederbörd m.m." och då tolkar man ju det som att om det kommer en jävlans massa snö och taket rasar in så ingen ersättning!

Så dom skriver sig fria ifrån allt dom jävlarna!

IF gick väl med vinst med 9 miljader detta året.

Tänk vad mycket folk som har blivit lurade på dom pengarna inte minst allt mc folk! :7peta

9 miljarder?

Inte miljoner?

Miljarder är ju skyhögt. Sikka jävla as de är :mad:
Man får ju börja fuksa lite mer med sina försäkringar och använda dem.

Jag vill ha en 42" plasmaskärm i väggen här.... så min nuvarnade TV får nog åka ut från balkongen. Det tar drulleförsäkringen och resten lägger jag emellan.

750RR

maverick_750rr skrev:
9 miljarder?

Inte miljoner?

Miljarder är ju skyhögt. Sikka jävla as de är :mad:
Man får ju börja fuksa lite mer med sina försäkringar och använda dem.

Jag vill ha en 42" plasmaskärm i väggen här.... så min nuvarnade TV får nog åka ut från balkongen. Det tar drulleförsäkringen och resten lägger jag emellan.

750RR

Nix miljader, dom har cirka 3,8 miljoner kunder... så det blir en del flis!

Men gott att veta att dom har lite stålar över så man kan begärar lite extra när tv "´råkar" gå sönder :huvet

Mina försäkringar funkar utmärkt för det som de enligt villkoren täcker. Vill man inte ha en försäkring kan man ju låta bli att teckna. Försäkringsbolag är förövrigt aktiebolag, som drivs i vinstsyfte.

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...