Jag träffade Polisen....

PenDragon skrev:
Att MC-poliser kan köra är ju ett välkänt faktum... enda hoppet för min del om jag mot all förmodan skulle försätta mig i en sådan situation att jag får dem efter mig är om jag har en rak väg ^^

Du lär inte köra ifrån dem med en Thundercat... :fakta

Att MC-polisen är så himla snabba är en myt.....

Var och kollade på dem på Knutstorp en gång för några år sen. Den snabbaste var iofs rätt duktig och körde 1.15 med en BMW1200 men de andra låg runt 1.18-1.20.

Chris Ash skrev:

Var och kollade på dem på Knutstorp en gång för några år sen. Den snabbaste var iofs rätt duktig och körde 1.15 med en BMW1200 men de andra låg runt 1.18-1.20.

Det är ju en viss skilnad att vara snabb i trafik och på bana :rolleyes:
Tror att de har kompetens nog att hänga på ett flertal sporthojar.

Jag läste i MC-folket att polisen funderar på att helt sluta stoppa motorcyklister för att det är så många som sticker och utsätter sig själv och andra för fara.

Micke_Lindstrom skrev:
Jag läste i MC-folket att polisen funderar på att helt sluta stoppa motorcyklister för att det är så många som sticker och utsätter sig själv och andra för fara.

Låter som ett dumt beslut. Som att säga "Vi tänker inte omringa bankerna vid eventuella rån för då kanske det tas gisslan." :fatta!
Alla brott ska bekämpas, så även fortkörning! De får vidga sina vyer i hur man tar fast oss istället.

:3freak

Chris Ash skrev:

De är nog tillräckligt snabba för att den genomsnittlige hojåkaren inte kan köra ifrån dem.

Tycker polisen gör ett jättejobb, för än är den sista idioten inte född... :hihi

Thundercat skrev:
De är nog tillräckligt snabba för att den genomsnittlige hojåkaren inte kan köra ifrån dem.

Sen är det alltid lättare att jaga än att bli jagad, psykiskt :)
Tycker polisen borde följa England och köpa R6'or. Går kanske lite lättare då :tummenupp

Chris Ash skrev:

jag har ingen koll på bantiderna. vad kör en medelgod hojförare på typ en lite nyare sporthoj på för tider?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8