Jag träffade Polisen....

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
På väg till jobbet idag så möter man en kolonn med 8 MC-Poliser.

Upp med handen och tänker "undras just om de hejar..."

Jajjamensan. Allihopa hejade tillbaka.

Verkar som 08 området fått tillökning av nya hojar.

Jag såg två civila TDM, två målade tdm och 4 nya BMW touring.
Så passa er.. De hojarna har ju godkänd prestanda och det verkade som att de skulle ut till Barkaby eller nånstans ditåt för lite träning.

Tror nog att de är avundsjuka på oss. Så har dom en raka för sig själv och smygtränar å köra på slangen fram och tillbaka.. :rolleyes:

Jag har sett mc-poliser träna på vägarna på Landvetter flygplats. Dom är sjukt duktiga :yoparty :3freak

Japp, en mc-polis hade stoppat en bil på götgatan igår...så nu är dom i farten igen.

Veckans uppgift : Kontrollera att Din backspegel ger god sikt bakåt och inte enbart visar dina armbågar :mattias

dom har avrostningskurs denna vecka, var och åt med pappa på BK i strängnäs när dom stormade in dom var säkert 20 st och otroligt hotfulla och läskiga dom var från stokholms län så en utav dom när pappa frågade!

Kolla mitt inlägg...

Tog den här bilden med mobilen, men fick ju bara med två snutar... dom var kanske 6-7 stycken...

Platsen vad vid huddingevägen/mässan......

Bifogat

• Bild000.jpg
    Bild000.jpg
    23.4 KB · Visningar: 449
sharpedge skrev:
Jag har sett mc-poliser träna på vägarna på Landvetter flygplats. Dom är sjukt duktiga :yoparty :3freak

två frågor.

1. vad gjorde dom för något på flygplatsen som visade att dom var så bra? åkte dom runt och knäskrapade eller vad gjorde dom?

2. vad är en TDM för hoj?

955i skrev:
Veckans uppgift : Kontrollera att Din backspegel ger god sikt bakåt och inte enbart visar dina armbågar :mattias

Backspegel? Va e de för någe? :va

bmwjohan skrev:
två frågor.

1. vad gjorde dom för något på flygplatsen som visade att dom var så bra? åkte dom runt och knäskrapade eller vad gjorde dom?

Dom brukar elda runt crossbanan i Grums med sina BMW med jämna mellanrum, mcpolisen är ruskigt välutbildad och kan verkligen köra hoj.

En polare hade sett 6st mcpoliser träna kurvtagning på vår gocartbana nu i veckan... med BMW-Hojarna.... de skrapade nästan i packväskorna :3freak

bmwjohan skrev:
två frågor.

2. vad är en TDM för hoj?

1 de kör väl lite träning samt kurvtagning mm. Underskatta aldrig en mc-polis hur bra du än är på att åka hoj

2 Yamaha TDM900 (tog över efter TDM850) parallel twin med ett fint vridregister. Ser lite offroad aktig ut

Bifogat

• tdm900.jpg
    tdm900.jpg
    14.3 KB · Visningar: 75
Last edited:
Jag har hört att för att bli offroadmc-snut så måste man klara ett prov där man ska köra ner i ett dike i en viss hastighet och hålla sig på hjulen.
Sanning eller myt?

Att MC-poliser kan köra är ju ett välkänt faktum... enda hoppet för min del om jag mot all förmodan skulle försätta mig i en sådan situation att jag får dem efter mig är om jag har en rak väg ^^

PenDragon skrev:
Att MC-poliser kan köra är ju ett välkänt faktum... enda hoppet för min del om jag mot all förmodan skulle försätta mig i en sådan situation att jag får dem efter mig är om jag har en rak väg ^^

Vet inte om det hjälper med den där thunderkatten :näsblod :tungan

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...