Jag, snuten 1-0

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Ojojoj, nästan tagen ida på morgonen te plugget, hade några minuter extra så tog en liten omväg på en smårolig väg och körde lite sladdar och farten va kanske inte alltid perfekt, sen fortsatte i den stilen en bra bit. När ja kommer till en korsning (efter att ha gjort en u-sväng) ser jag att en snut e mitt emot mig, jag svänger vänster, han står i filen för att svänga dit jag ska , men har har rödpil för att svänga, bara jag som har grönt framåt.. så kör jag där, så kör han mot rött och ställer sig bakom mig!!

Snacka om att jag kör lugnt då, lagom skakis vid det här laget. Så e han hela tiden typ 10-20m bakom, jag svängar in och tar en bra jäkla omväg så följer han mig i typ 1km på omvägen när vi kommer tillbaka till korsningen mot den större vägen så svänger jag tillbaka där jag komifrån, han svänger åt andra hållet :banana

antar att han inte hade något på mig ville bara jävlas.. för om han bara skulle åkt dit så skulle han inte tagit samma omväg, jag körde en sträcka på typ 30väg, när man kan åka rakt fram dit på 70 väg och det e typ bostadsområde så inte en chans att han bara fick för sig att köra där..

aah får vårda kortet lite mer i fortsättningen, plötsligt börjat dyka upp poliser vid varje korsning när snön kommit :Bugar

Såg fyra killar igår också bli tagna efter att gjort lite sladdar mitt i södertälje, kanske inte smartaste stället att göra sladdar på, men de stod där i 4h och vakta och under de få minuter jag gick förbi där tog de alltså 4 pers!! :gnissla

Han ville väl bara kolla så du inte gjorde något dumt i trafiken, eftersom han antagligen såg hur du körde innan. Hur det kan bli 1-0 av det förstår jag inte.

McB skrev:
Han ville väl bara kolla så du inte gjorde något dumt i trafiken, eftersom han antagligen såg hur du körde innan. Hur det kan bli 1-0 av det förstår jag inte.

Ja, 1-0 blir det genom att han inte fick plåtarna när jag körde mindre lagligt och slapp boten. Killarna i södertälje gjorde ju långt mildare saker och åkte dit på det.

Du körde inte ifrån honom... ½-½ skulle jag säga...

Du torskade inte, men var inte lång ifrån att dom SÅG dej.
Dom skrämmde dej rejält... nästan ett helt poäng :lol

Villee skrev:
Ja, 1-0 blir det genom att han inte fick plåtarna när jag körde mindre lagligt och slapp boten. Killarna i södertälje gjorde ju långt mildare saker och åkte dit på det.

0-1 snarare, han skrämde ju skiten ur dig och fick dig att köra lugnt.

McB skrev:
0-1 snarare, han skrämde ju skiten ur dig och fick dig att köra lugnt.

skrämde inte skiten, snarare avbröt min lekstund, men att köra ifrån i det här vädret där jag körde e ingen hit kan jag säga. Ivf. glad att han missa mig.

Dom brukar hänga på några minuter om dom ser att man jammar lite, men ändå inte har något att ta en för. Dom kollar reggnummer mot registret och ser om du blir nervis och försöker dra.

Jag hade en jävel efter mig för en massa år sedan, grejen var att det var mörkt och på landet så jag såg bara att det var en 740. Jag körde lite över för fort och han hände på, körde 50 på 70 väg och han hängde på. Han låg väldig nära hela tiden och tillslut jag blev sur så när jag kom till ett kurvigt parti in bland lite hus, drog jag ifrån...
När han inte hänge med tände den jäveln blåljuset, DÅ blev jag lite nervös! Men det gick bra inga böter trotts att jag kört 80-90 på 50-väg. Jag tror att han insåg att han provocerat mig lite för mycket

UrbanTiger skrev:
1-0 till mej idag åxå :tummenupp

Cyklade mountainbike till jobbet utan lyse (lika som alla dagar) och blev inte bötfälld för det. Ändå cyklar jag nästan förbi utanför polisstationen.
När jag är hemma igen i kväll så står det 2-0 till mig :banana
I morgon är det en ny match :yoparty

Kul, riktigt humor .. kan du inte byta bild iaf, den e så jävla äcklig. :tomten

Funatic skrev:
Polisen får inte följa efter dig utan misstanke om brott, så det bara att lugnt stanna och fråga vad dom vill.

Källa?

Men om de ser en köra fort, men inte har någon mätning så är det nog ändå godtagbara skäl för att följa efter, d v s misstanke.

Last edited:
Det räcker ju med att dom ser nån köra vårdslöst så kan man åka dit på de. Beror ju på vad man gör de e klart.

Funatic skrev:
Polisen får inte följa efter dig utan misstanke om brott, så det bara att lugnt stanna och fråga vad dom vill.

Ja tankarna fanns ju där, först ta en omväg, se om de följer, sen .. ska man stanna eller inte.. bestämde för att fortsätta en bit till, om man stannar, finns ju en chans att han stannar bakom och tar en pratstund om de tex. är mitt i att kolla plåtarna.

Funatic skrev:

Vaddå får inte följa efter? Dom får väl köra vart f-n dom vill, eller?

Funatic skrev:

va dårå??? vem som hellst får väl köra efter vem fan dom vill.... som sagt.. fritt land!!! :fatta!

På tal om vinter snutar... såg en MC-snut före jul när de snöade så mycket... de tyckte jag var ganska modigt å ge sig ut med en tung BMW i snöoväder!!! :yoparty

triple: å sen de där med 80-90 på 50väg-- gjorde nå liknande i sommras när jag hade bråttom hem... å så börjar de blinka med blåljus bakom mig... :gnissla men han ville bara komma förbi.. villket ju va tur... :)

/raggarn

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...