Jag ska intervjua Johan Stigefelt!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Om man ska intervjua Valetinos boss Johan Stigefelt; vilka frågor får jag inte glömma bort att ställa?:va
 
Är Johan Stigefelt boss till Rossi nu? Wut. Har inte sett på MotoGP på evigheter :( busy busy.

Men, fråga vart han tror sporten är på väg?

Kommer man börja tillåta soppa- och el-maskiner samtidigt som man gjort med 2-takt till 4-taktsövergången?
 
Fråga honom vad han menar är skillnaden på Petronas och typ alla andra independent-team som har gjort att de lyckats så mycket bättre? Har de bättre ekonomi än de andra teamen? Har man lyckats knyta rätt personer i teamet? Är det hans egen erfarenhet/intuition/organisatoriska förmåga som gjort skillnaden?
 
Om han var svensk yngling idag som vill bli världsbäst på RR. Hur skulle han ha gjort? Vilken väg, vilka serier? Vilken typ av hoj? Lägg krut direkt på elhoj?
 
Fråga om han verkligen kommer från Anderstorp och inte från Gislaved...
 
Hans framtida planer för fortsatt arbete inom Motogp? Han lär väl ha kontrakt med Petronas, finns det andra drömmar inom motorcykelsporten han skulle vilja jobba med?
 
På tv ser racing alltid allting ut att vara väldigt påkostat. På vilken nivå var han när han fick racingen till att gå runt, och på vilken nivå kunde han börja leva på det? Och hur utvecklingen på detta sett ut sen han började. Är det lättare eller svårare att "tjäna" pengar på racing idag än för 20år sen?

Tråkig fråga, men från en som aldrig kom längre än att man var tvungen att vända på däcken mellan racehelgerna för att få det till att gå ihop har jag alltid undrat på vilken nivå det vänder.
 
Satt och kollade på Petronas-videon, och kolla vid 05.15; visst trycker han i ettan!?!?!?! Kör han gatväxlat? ALATALO! Kör någon gatväxlat i GP?
 
Satt och kollade på Petronas-videon, och kolla vid 05.15; visst trycker han i ettan!?!?!?! Kör han gatväxlat? ALATALO! Kör någon gatväxlat i GP?
Senaste 8 åren har man använt "seamless" växellådor. Lägena ligger som N123456.
 
Jag tycker ni ska lyssna på kommande MotoGP-podd som kommer på tisdag då vi har ett tvåtimmarssamtal med Johan. Ställ frågorna vi glömde. ?
Fränt! Faktiskt har jag med nästan den frågan i mitt block; "Vilken fråga som du borde ha fått, har du aldrig fått! :tummenupp
 
För att växlarna ligger så på seamless lådorna.

Aldrig för sent att lära sig ngt nytt.
Alla nedåt men neutral högst upp? Som på gamla Kawasaki 750 H2?
Finns det isf någon spärr så att man inte kan peta i neutral av misstag?
Det skulle kunna bli en aning spännande om man helt plötsligt inte har ngn motorbroms.
 
Fråga om han har beggade däck att sälja?? Han är ju smålänning så det borde han hugga på...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top