Jag ska hålla i partyt...

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
På lördag ska min mor ha 50-årskalas. Det kommer mycket folk och jag har givetvis blivit den som ska hålla i aktiviteterna/lekarna. Jag är inte så bra på sånt så jag tänkte vända mig hit för hjälp.
Vad kan man anordna för saker när det kommer folk i olika åldrar, typ 25-60 år?
Alkohol i stora mängder kommer finnas, men några ska ju köra bil...

Jättesnällt om nån kan hjälpa mig med tips eller länka till nån sida där man kan läsa om fest-tips eller dylikt.

Håll det enkelt.

Ta fram lite visor att sjunga till efterrätten och kanske en tipspromenad och andra (enkla) lekar. Då tröttnar inte folk och tycker att det är skoj. Karaoke funkar alltid, i lag förslagsvis. Alternativt köpa kinderägg och binda ihop folks vänsterarm med partnerns högerarm och bygga ihop saker på tid (samarbete krävs) De som får en färdig grej i kinderägget brukar bli glada :D

Lekar finns hur mycket som helst.

Haha! Det tycker jag du ska göra som Blip sa att binda ihopa armarna på dem så ska dem bygga ihop något.. för att det inte ska vara för enkelt eller risk att få något helt i kinderägget så ta någon leksak eller något som dem ska få ihop =)

En rejält stark välkomstdrink, massa sprit ihop med god mat, sprit till efterrätten och sen behövs inget mer :va Sprit förenar alla världen över (ok, inte de trångsynta och troende men om vi bortser från dessa få omkring 4.95 miljarderna) och med sprit till alla så är det alltid nån som gör bort sig och står för underhållningen.

Dee_cati skrev:
2298751 En rejält stark välkomstdrink, massa sprit ihop med god mat, sprit till efterrätten och sen behövs inget mer :va Sprit förenar alla världen över (ok, inte de trångsynta och troende men om vi bortser från dessa få omkring 4.95 miljarderna) och med sprit till alla så är det alltid nån som gör bort sig och står för underhållningen.

Jo, det där är skoj. Men nu vänder sej festen till folk som är mentalt äldre än 15 år :hihi

Som sagt, sprit för att mjuka/smörja upp folket. Är folk anti så gör en tokstark bål som du säger förvisso innehåller lite alkohol men inte så mkt...hmm hmm... så. Sen tipspromenader, musiktävlingar (typ tv-serie themes som du dragit ner från nätet, dela in dem i lag - poäng, litet pris till vannarlaget), gillar ni att sjunga så dra ner lite fula snapsvisor från nätet etc etc..

Det viktigaste är dock spriten. Tankade människor bryr sig sällan...

Dark_Messenger skrev:
2299261 Är folk anti så gör en tokstark bål som du säger förvisso innehåller lite alkohol men inte så mkt

Håller med där, en förrädisk bål gör susen.

Blip skrev:
2299221 Jo, det där är skoj. Men nu vänder sej festen till folk som är mentalt äldre än 15 år :hihi

Nu vet jag inte vart du är uppväxt men i mina krokar så dricker de äldre sig fulla på varje sammankomst. Just ja, Sverige är det ställe jag har vuxit upp på :näsblod

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8