Jag SKA Dreva om min 600.. men hur mycket/lite?

Någon som har tips på nätshop för drivpaket/drev?
 
Dock dålig nätshop..

En katalog från 2009, thats it!

December 2009, japp, blir ganska exakt ett år, så kommer nog en ny snart.

Den nuvarande listar olika alternativ för de flesta hojar så bör ju funka.

Har ett telefonnummer på hemsidan om du är osäker på något.

www.louis.de om du vill distanshandla inom europa.
 
December 2009, japp, blir ganska exakt ett år, så kommer nog en ny snart.

Den nuvarande listar olika alternativ för de flesta hojar så bör ju funka.

Okej, såg bara 2009 och tänkte gammalt böös :)

Hittade bara standard drivpaket, inga lösa drev?
Letar jag dåligt? :va
 
Se till att ha redo något som tar olja och fett för en ordentlig rengöring. Runt framdrevet brukar det finnas gott om skit.

Läs: Nej inget direkt att byta satsa på en ordentlig rengöring i samband med bytet och möjligen lite axel/lager fett för bakhjulets lager och axel.

Satsa på nitat lås till kedjan. Bäst är ju ett dedikerat verktyg men går bra med modifierad könare eller huggmejsel + mothåll. Ett bra skjutmått så du verkligen ser att du fått rätt storlek på "niten".


ja det är sant, eftersom jag vill ha mer kraft, så lär jag nog inte vela dreva upp den igen!

Jag måste få säga att detta är nog det bästa forumet jag någonsin varit på! :tummenupp


Btw: när jag ändå ska byta drivpaketet, finns det nå annat man ska byta när man ändå är där & pillar?

Okej, såg bara 2009 och tänkte gammalt böös :)

Hittade bara standard drivpaket, inga lösa drev?
Letar jag dåligt? :va

Sidan och katalogen är sådär. Men stället är guld för övrigt. ring eller maila vettja?.

S-racing, addemoto och rn-mc demontering är mina förstaval ;)
 
Last edited:
ja det är sant, eftersom jag vill ha mer kraft, så lär jag nog inte vela dreva upp den igen!

Jag måste få säga att detta är nog det bästa forumet jag någonsin varit på! :tummenupp


Btw: när jag ändå ska byta drivpaketet, finns det nå annat man ska byta när man ändå är där & pillar?


Nu vet jag att jag är sjukt jobbig som påpekar det här men ändå...
Du får inte mer kraft. Du kan lika gärna växla ner till en lägre växel istället för att dreva om i många fall.
 
Nu vet jag att jag är sjukt jobbig som påpekar det här men ändå...
Du får inte mer kraft. Du kan lika gärna växla ner till en lägre växel istället för att dreva om i många fall.

Jag är fullt medveten om det du säger!
Men nu är det så att kissen är svårt jobbig att gasa upp på 1:ans vxl.. & på 2:an är det inte ens tänkbart, & som jag tidigare skrivit så vill jag inte koppla upp den, vill kunna gasa upp den.

Så.. genom att dreva ner den så borde det gå lite lättare att kunna gasa upp hojen på bakslangen utan att behöva koppla! :tummenupp
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top