Jag sköt ett moppefucko!

MattE. skrev:
Glock 17 (riktiga varan) är gjord i plast..

föga manligt :tungan

Mr.Smith(arna) har ju Desert Eagle i Matrix :yoparty

:7peta klaga nu inte på mitt tjänstevapen :hihi sen har jag samma moddel på en soft air gun

Last edited:
Kakan skrev:
:7peta klaga nu inte på mitt tjänstevapen :hihi sen har jag samma moddel på en soft air gun

öh va?

du kanske skämtar men polisen har väl bara SigSauer (P229 eller vad modellen hette)

stony skrev:
past å plast.. greppet är plast/gummi och magget plast, resten är metall :mattias

"Its frame is made out of polymer, an advanced plastic."

Glock_17.jpg

Last edited:
MattE. skrev:
öh va?

du kanske skämtar men polisen har väl bara SigSauer (P229 eller vad modellen hette)

Jo vi har sånna på kneget så jag vet hur dom ser ut..
kanske vore bättre om jag sagt underdelen är av plast/gummi liknande matreial resten metall,
När folk pratar om glock låter det som det är världens bästa vapen i ren plast.
Riktig skitpistol enligt mig, framtung som bara den

stony skrev:
Jo vi har sånna på kneget så jag vet hur dom ser ut..
kanske vore bättre om jag sagt underdelen är av plast/gummi liknande matreial resten metall,
När folk pratar om glock låter det som det är världens bästa vapen i ren plast.
Riktig skitpistol enligt mig, framtung som bara den

Kanske för att dom bara kan namnet på glock :va :hihi

vem knegar du för?

Den som kallar glocken för skitpistol för gärna upplysa mig om vilka som är bättre att skjuta med.

Personligen tycker jag Glocken är fantastisk att skjuta med. Bra tyngd i den och enligt mig är det en perfekt balanserad pistol. Sedan gällande Polisen så kör dom med Glock17 numera. Siggen var ju livsfarlig, eller var det poliserna som höll i dem(?), vad vet jag men tur för många att dom bytte ut dessa handeldvapen.

MattE. skrev:
Kanske för att dom bara kan namnet på glock :va :hihi

vem knegar du för?

Som gissat. så är det för konungen (flygvapnet)

M.G.F skrev:
Den som kallar glocken för skitpistol för gärna upplysa mig om vilka som är bättre att skjuta med.

Personligen tycker jag Glocken är fantastisk att skjuta med. Bra tyngd i den och enligt mig är det en perfekt balanserad pistol. Sedan gällande Polisen så kör dom med Glock17 numera. Siggen var ju livsfarlig, eller var det poliserna som höll i dem(?), vad vet jag men tur för många att dom bytte ut dessa handeldvapen.

Nu är jag ingen pistolexpert och jag är inte heller någon Ragnar skanåker. :hihi
har endast testat ett fåtal pistoler men av dom få som jag testat så gillar jag colt 1911.

Har en arbetskamtat som tävlar med en baretta , aldrig testat den men känns välbalanserad och bra, får väll återkomma den dan jag testat den
:)

Last edited:
MattE. skrev:
öh va?

Glock_17.jpg

jo polisen har det men jag har glock17 eftersom jag itne är polis då :banana

jo det är plast eller en speciall plast i kolven...resten är metal...

M.G.F skrev:

:tummenupp jag håller med den är bra å skjuta med.

Polisen håller väll kanske på å byta men här i sthlm har dom siggen än...

Kakan skrev:

tänkte inte på det precis men tycker ändå att polisen hade sigsauer sist jag såg en polis
det var någon vecka sen.

Det finns få saker som är mer moppefucko än soft air guns.

För övrigt är nog världens genom tiderna bästa pistol FN Browning High Power men Glocken hör definitivt till de bättre också.

stony skrev:
Har en arbetskamtat som tävlar med en baretta , aldrig testat den men känns välbalanserad och bra, får väll återkomma den dan jag testat den
:)

Berettan är kanonfin pistol, men jag tycker den är lite för tung dock.

Kakan skrev:

Polisen i Malmö kör Glock iaf. Antar att du jobbar som skyddsvakt eftersom du jobbar med Glocken. Eller? :)

MattE. skrev:
tänkte inte på det precis men tycker ändå att polisen hade sigsauer sist jag såg en polis
det var någon vecka sen.

japp dom har siggen....mitt yrke har glocken som är bättre :banana :tungan

M.G.F skrev:
Polisen i Malmö kör Glock iaf. Antar att du jobbar som skyddsvakt eftersom du jobbar med Glocken. Eller? :)

:rolleyes: öööö jo jag gör ju det :banana gillar att vara på skjutbanan och öva :lol :kulspruta :machinegu

Vapen o krig i en tråd - där finns Chris Ash.
Vapenmongos....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...