Jag söker en länk!

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Hej!
För säkert något år sedan postades en länk här i en tråd på forumet, en länk som alla ombads trycka på. När man gjorde det blev skärmen svart, och det såg precis ut som när datorn startas upp. Sen kom meddelandet om att det inte gick osv. Cd´n åkte ut, och man fattade ingenting. :tomten

Detta var då ingen omstart av datorn, utan en popup från länken vi fått. Och nu söker jag denna länk!

Är det någon som har denna länk eller vet var den finns? Är mycket tacksam för hjälp. :näsblod

Mvh
Johan Sandmark

Ap ap ap. Nu ska vi inte uppmuntra till att sprida virus. :mattias

Funkade inte på min dator. Firefox! :yoparty

Och man ska inte sprida felaktiga uppgifter. Netbus är ett program som man kan fjärrstyra datorer med, men för att kunna göra det måste man köra en netbusserver på datorn som ska styras och denna är mycket lätt att baka in i ett annat program, en så kallad trojan. Inget virus, en trojan.

Trojan är ett datorprogram som klassas som malware. En trojan ger en inkräktare full tillgång till datorn, oftast innebär det filer, loggar, skärm och webcam. Modernare trojaner använder sig av avancerade tekniker för att gå förbi både hård- och mjukvaru brandväggar.
För att få bort trojaner rekommenderas bra antivirusprogram, dvs. program såsom Kaspersky eller Ewido (dock endast till för trojanjakt).

Malware kommer av de engelska orden Malicious Software, och är ett samlingsbegrepp för datorprogram med skadligt innehåll. Det kan vara maskar, virus, trojaner, adware eller keyloggers.

Saxat fårn Wikipedia.
Netbus tillhör alltså en grupp program som är till för att skada datorn. Även om det kanske inte är just precis ett virus. :mattias

tigrro skrev:
Ja. Brukade använda det själv innan. Men ingen vill ta emot filer från mig mer. :confused:
:hihi

Nej Netbus e taskigt att köra mot ovetande kompisar. För längesen körde jag det mot en studentkompis o han blev så skraj att han formaterade sin dator 3 ggr!!!

..man hade lite dåligt samvete sen, hehe.

Nu är jag en fridens man som ogillar våld, men folk som pysslar med sånt där kommer tveklöst att få en av de sämre platserna i eldsjön.

Töntar.

t-rex skrev:
Nu är jag en fridens man som ogillar våld, men folk som pysslar med sånt där kommer tveklöst att få en av de sämre platserna i eldsjön.

Töntar.

Har någon Netbus:at dig eller varför den sura minen?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg