Jag söker boende i Uppsala...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
...och behöver lite tips och idéer vart man kan vända sig. Blocket är inte direkt överfyllt med bra annonser, mest "här kan du bo någon månad sen kommer jag tillbaka" är jag inte intresserad av längre. Utan vill ha något mera permanent boende. Tips och idéer mottages gärna!

Tjöp bostadsrätt?

Faktiskt, är du fast boende med fast jobb köp eget!
Det hade jag gjort direkt om jag hade råd.

I Uppsala av alla ställen som dräller av studenter som söker bostad... nja, det blir nog rätt tufft skulle jag påstå.

Tjöp bostadsrätt?

Faktiskt, är du fast boende med fast jobb köp eget!
Det hade jag gjort direkt om jag hade råd.

Det är det jag funderar på ifall jag skall göra. Men är det läge att köpa nu?

I Uppsala av alla ställen som dräller av studenter som söker bostad... nja, det blir nog rätt tufft skulle jag påstå.

Jo det är jefligt tufft har jag märkt. Men jag, tillskillnad från alla studenter är fast anställd och tjänar pengar :banana

Jo det är jefligt tufft har jag märkt. Men jag, tillskillnad från alla studenter är fast anställd och tjänar pengar :banana

Vet inte så mycket om uppsala mer än att det ligger nära stockholm. Och det råder fortfarande bostadsbrist här så det krävs ju att räntorna skjuter i höjden ordentligt om priserna ska rasa ordentligt. Själv har jag nyligen sålt min lägenhet och tänker ligga lågt tills efter Jul och nyår för att se vad som händer med marknaden innan jag köper något nytt...

Jag brukar kolla på www.maklarstatistik.se emellanåt där man kan följa utvecklingen på marknaden. Kolla in uppsala där hur det senaste halvåret ser ut...

Det kan det nog vara.
Inte helt enkelt att sälja lägenhet i Uppsala just nu.
En släkting som just lyckades få sin tvåa i Luthagen såld.
Och det har tagit honom lång tid att få den såld, inte många som visat intresse öht.

Så det är bara att åka runt och skambuda det :D

Håller lite koll på lägenheter i Uppsala, då man är sugen på att flytta "hem". Och skulle jag köpa lägenhet i dagsläget så skulle det bli i någon av dessa områden:
Främre Luthagen (Egentligen det som tidigare kallats Luthagen, men mäklarna kallar bara större och större område för Luthagen) - Alltid varit populärt område.
Fålhagen/Höganäs - Närheten till Station + området kommer nog bli mer populärt med nya Resecentrum.
Och detta utan att känna någon större oro över priserna. Spec. om det gäller en etta eller tvåa.

Det kan det nog vara.
Inte helt enkelt att sälja lägenhet i Uppsala just nu.
En släkting som just lyckades få sin tvåa i Luthagen såld.
Och det har tagit honom lång tid att få den såld, inte många som visat intresse öht.

Så det är bara att åka runt och skambuda det :D

Håller lite koll på lägenheter i Uppsala, då man är sugen på att flytta "hem". Och skulle jag köpa lägenhet i dagsläget så skulle det bli i någon av dessa områden:
Främre Luthagen (Egentligen det som tidigare kallats Luthagen, men mäklarna kallar bara större och större område för Luthagen) - Alltid varit populärt område.
Fålhagen/Höganäs - Närheten till Station + området kommer nog bli mer populärt med nya Resecentrum.
Och detta utan att känna någon större oro över priserna. Spec. om det gäller en etta eller tvåa.

Gottsunda ftw! :glömdet

Gottsunda ja, men alla ställen där är inte bra...:gnissla:huvet Jag bor på en lugn gata och trivs som bara den, stor lägenhet, billig hyra och tillgång till garage!!!

Jag hade gärna velat köpa men jag har råd att göra det fören om ett år tidigast. :( Tips på privata hyrsvärdar om någon vet? Googlat lite och hittat några som jag ska ringa. Men alla tips mottages vänligen.

Kolla med uppsalabon Kamikaze Kid, han kanske har ett förbränningsrum att hyra ut! :glömdet

Last edited:
Jag vet en bekant som sökte en inneboende i ett kollektiv i uppsala, tror det är typ 7-8 lägenheter i kollektivet. Men jag lär varna om att gillar man inte vänsterpartister så kan det bli underhållande diskussioner mellan ölen :)

Ha ha ha...
Ja ett lugnt och stillsamt boende i bänkrummet kan ordnas!

Tyvärr inga tips om lägenhet eller liknande.
Kollade med frugan som har mycket kontakter men inte hon heller.

Har ett rum som tillfällig lösning om det kniper, dock inte i bänkrummet utan vårat gästrum.

Hmm. Jag läste visst fel. Tyckte att det stod "Jag söker bonde i Uppsala" och trodde att TS var en av alla sökande som inte platsade i bonde söker fru :)

Jag vet en bekant som sökte en inneboende i ett kollektiv i uppsala, tror det är typ 7-8 lägenheter i kollektivet. Men jag lär varna om att gillar man inte vänsterpartister så kan det bli underhållande diskussioner mellan ölen :)

Tjae, politiska tillhörigheter brukar inte vara ett större problem för mig då jag vet att den enda åsikten som är rätt är min egna. :banana Vill helst ha en egen lägenhet. Efter 4 år i delade boenden är jag trött på at tdela nu. Men tack i alla fall! :)

Ha ha ha...
Ja ett lugnt och stillsamt boende i bänkrummet kan ordnas!

Tyvärr inga tips om lägenhet eller liknande.
Kollade med frugan som har mycket kontakter men inte hon heller.

Har ett rum som tillfällig lösning om det kniper, dock inte i bänkrummet utan vårat gästrum.

Boende har jag så kniper kommer det nog inte att göra. Men tack för att du kollade med frun din i alla fall! :)

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet