tellskog
Ny medlem
Blev igår stålt ägare till en Husabeg FS 650 -03:a. Tog en lätt dagstur ifrån Trollähttan till Malmö, men vad gör man inte. Har gått från min Suzuki Rg 125 till detta monster och jävlar vad roligt. Vid provkörningen i Malmö satte jag mig på hojjen och vred om gasen lite, höll på att skita ner mig, har ju varit van vid seg 2-takt. Efter provturen hade jag världens största smile
det var tusen gånger mer än vad jag förväntat mig.
Kan bara säga Husa rules
Nu har jag en fråga.
Finns det några grundläggade regler vid framförande av en bergare. Har för mig jag läst att man ej ska dra full gas på höga växlar från låga hastigheter, stämmer detta? Samt om man kör på konstat gas ska man gasa ur den då och då för att kyla motorn med bensin? Jaja ni som har husa vet nog och jag skulle vara tacksam för lite tips.
Henke
Kan bara säga Husa rules
Nu har jag en fråga.
Finns det några grundläggade regler vid framförande av en bergare. Har för mig jag läst att man ej ska dra full gas på höga växlar från låga hastigheter, stämmer detta? Samt om man kör på konstat gas ska man gasa ur den då och då för att kyla motorn med bensin? Jaja ni som har husa vet nog och jag skulle vara tacksam för lite tips.
Henke
