Jag säger bara Husaberg !

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
Blev igår stålt ägare till en Husabeg FS 650 -03:a. Tog en lätt dagstur ifrån Trollähttan till Malmö, men vad gör man inte. Har gått från min Suzuki Rg 125 till detta monster och jävlar vad roligt. Vid provkörningen i Malmö satte jag mig på hojjen och vred om gasen lite, höll på att skita ner mig, har ju varit van vid seg 2-takt. Efter provturen hade jag världens största smile :D det var tusen gånger mer än vad jag förväntat mig.
Kan bara säga Husa rules :yoparty

Nu har jag en fråga.
Finns det några grundläggade regler vid framförande av en bergare. Har för mig jag läst att man ej ska dra full gas på höga växlar från låga hastigheter, stämmer detta? Samt om man kör på konstat gas ska man gasa ur den då och då för att kyla motorn med bensin? Jaja ni som har husa vet nog och jag skulle vara tacksam för lite tips.

Henke

Vet inte vad du är ute efter? Är den helt ny?
Normal inkörning är ju att varmköra den ordentligt och sedan låta den jobba så mkt som möjligt på både gas och avslag. INTE tomgångskörning.
Och inte heller köra på så hög växel att motorn vill hacka.
Sen efter ca 40 mil eller 3-4 timmar så är det bara att gasa o köra skiten ur den :tummenupp

tellskog skrev:
Nu har jag en fråga.
Finns det några grundläggade regler vid framförande av en bergare. Har för mig jag läst att man ej ska dra full gas på höga växlar från låga hastigheter, stämmer detta? Samt om man kör på konstat gas ska man gasa ur den då och då för att kyla motorn med bensin? Jaja ni som har husa vet nog och jag skulle vara tacksam för lite tips.

Henke

Det bästa är att ha den stående i garaget så den inte går sönder :rofl

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back