Inte ok. Färre döskallar bakom ratten däremot skulle göra susen. Jag med fler kör gallant trots att vi snackar i mobil. Har undanmanövrerat rådjur och grävling, tvärstannat för utsvängande dårar från konsum hemmesta, mm pratandes i lurn. Inga probbs.
Hade mitt huvud däremot ersatts av en kronärtskocka i samma situationer så hade problematiken tätnat.
En del bilister verkar reduceras till kronärtskockor just i det ögonblick telefånjäveln ringer. Vafan pratar alla om när dom sitter i sina bilar?? Om man gör det å sitt yrkes vägnar kan jag förstå det. För egen del tycker jag det är skönt att köra bil själv och har ingen telefonlängtan i bilen direkt.
Jag vet inte riktigt vad jag ska rösta, eftersom jag tycker förbud är en sista utväg. Lite mer ansvarstagande gällande mobil i trafiken kanske vore på sin plats. Men, generellt är ju medeltrafikanten i avsaknad av självkännedom och anser sig bättre än snittet så hur det skulle gå att få till vete fan.
Last edited:

Jag förstår vad du menar men jag säger ändå att det är bättre att tala i handsfree än att hålla i själva telefonen då du får bort ett riskmoment, även om man kanske inte fokuserar helt på själva körningen.