Jag orkar inte..

Om livet är sämre efter gymnasiet är det ingen annans fel än sitt eget.

Den tiden minns jag som tre år av armarna i kors i väntan på att livet skulle börja.
Man är för gammal för att göra saker som var roande när man var barn och man är för ung och fattig för att kunna göra roande vuxengrejer.
Förolämpande enkla studier och samtidigt ska man spendera heltid med gnälliga, infantila tonårsdrägg utan känsla för vett och etikett.
Så djävla glad att det är över.

Last edited:
jävlar, här hade man fått respons :D
kul o höra ;)

men ja har lite slutprov nu att götta mig med, kommenterar era inlägg om en vecka typ! ;) (ja har inte råd med lätt mc om ni undrar)

Trodde nån var deppig och ville ta självmord...

Grabben, lugn och fin nu: Livet är så JÄVLA enkelt, särskilt nu när du är ung! Häng med polarna, träffa söta tjejer och hitta på massa saker. Köra mc kan du göra hela livet men njuta av skoltiden och allt däromkring kan vara begränsat och tar slut med tiden!
Tänk sen om du inte hade pluggat, då kanske du står vid en jävla maskin och matar in bitar och hatar din chef + alla andra sura människor på jobbet.

Din tid är NU, njut så kommer allt det andra till dig ändå.
"Kör för fa-aan!"

kan man injicera kaffe/koffein? :) måste ju klara skoltiden på något sätt..

Tänk såhär..du har fan hela livet på dig att köra hoj. Medans vissa 50-åringar som älskar att köra båge tvingas sälja eller byta hojmodell för att ryggen deras börjar krångla o.s.v. Du fokuserar på det negativa när du har allt framför dig vafan

:tummenupp

Trådskaparen...det här gick inte riktigt som du hade tänkt va?

jag fick respons, och bra synpunkter, så jo det gjorde det :tummenupp

Sluta klaga. Det blir värre. Gymnasiestudier är ingenting mot postgymnasiala, bara för att ta ett exempel.

antar det :(

bara fortsätta köra moppen, vad är problemet? :confused:

sparar ist till mc, annars går jag minus.

hehe eller hur :)

Jag fyller i Slutet av December på året och ska bli 18 om 2 veckor medan alla andra född 91- har fått köra mc i ett halvår mer och har redan gjort uppkörningen..

Det var inte så roligt..

Men men vet att det blir värt det ( Dock hade gärna sätt en 50hk gräns på 16 år och 18 obegränsat )

tråkigt :/

helt rätt med mc gränserna dock! :yoparty

Den här går inget vidare att översätta men..

-"Vill du ha lite ost till vinet?"

Would you like some cheese for the "whine" :D

jag kommer ihåg när man gick i gymnasiet och hata skola o allt.. men tänker jag tillbaks till det så vill man dit.

jag hade pengar, inte mycket men jag hade faen både bensin samt försäkring för dom slantarna.
jag gick 3 dagar i veckan i skolan sista året.. hängde med min coola opel på stan fre lör kväll o ragga runt.. sen va de bara tv, tv-spel och film för hela slanten.. jag menar hallå.. nu har man faen ansvar o grejer! :D

glöm inte skoldelen :( jag går ju NATUR dum som ja e

Och det blir så mycket bättre av att klaga :rolleyes:

Finns massa bus att hitta på, så misströsta inte.
You make the rules. :tummenupp

Ge mig lite tips will you ;) :tummenupp

Kom igen, han bor i Bjärred :huvet

mm :(

Ja, såhär i efterhand ångrar man att man inte utnyttjade sina år i skolan bättre, när man hade alla möjligheter i världen, så länge det inte kostade massor iofs. Den ansvarslösa tiden va inte dum alls :nicka

vad hade du gjort mer? :)

Plugga hårt nu och slipp större problem sen. Några år till i skolan så slipper du åka omkring på gamla skithojar från 90-talet om 10 år eller dylikt :fakta

sant.

så överdrivet fel.

jag har bara ett råd till dig yngling:

bli helikopterpilot.

naah :)

[YOUTUBE-ID]tVFBK9GhS5Q[/YOUTUBE-ID]

ser den nån gång :)

Eller gift dig med Tiger eller Paul A. Verkar funka det med.

eller båda? :)

16 år är det väl för lätt MC? :confused:

Att du inte har jobb när du går i skolan är väl inte så jäkla konstigt...

Med den inställningen lär det inte bli det.

Men misströsta inte, det är alltid någon annans fel att man sitter i skiten :tummenupp

har inte råd med lätt mc :(

Last edited:
Seså, upp med morrhåren nu. Du skall veta att där du är nu kommer du se som den bästa tiden i ditt liv. Snart kommer: Deklarationer, vårdnadstvister, ryggskott, upp å pinka på nätterna, pungbråck, gallsten och mörkgrå starr.

Allt det där äter jag till fruckost :)

stackars kille..och det kommer bara bli värre.....:död

tänk, om man hade samma tid som man hade på skoltiden och sen lönen som man har när man jobbar....vilket liv!!:banana

aafan :yoparty

Och samma frånvaro av räkningar. Maten serverad och allt...

Fifan va skönt!

/ Jens

Jag betalar mina räkningar + lagar mat på måndagar :yoparty

Är bara 17 och har jobbat i typ 1,5 år och fan vad man saknar skolan när man hör hur polarna har det :död

Och här är applåderna du önskade :klappar

:näsblod

Det här är ett svenskt forum, skriv på svenska: Anna får stock!

Jaha! :) så det var det han menade..

Om livet är sämre efter gymnasiet är det ingen annans fel än sitt eget.

Den tiden minns jag som tre år av armarna i kors i väntan på att livet skulle börja.
Man är för gammal för att göra saker som var roande när man var barn och man är för ung och fattig för att kunna göra roande vuxengrejer.

så jävla rätt.

Förolämpande enkla studier och samtidigt ska man spendera heltid med gnälliga, infantila tonårsdrägg utan känsla för vett och etikett.
Så djävla glad att det är över.

Enkla studier? du gick inte natur.. päronen låter mig inte byta heller.. helt rätt angående folket osså, kan vara såå dryga

Det är ju det som är det bästa med gymnasiet, att man flyttade hemifrån och fick bryta med alla idioter man tvingats växa upp med.

Jag bor i bjärred, det säger ju en del om vem jag har fått växa upp med. (Äckliga jävla bortskämda skitungar)
Själv måste jag betala Allt helt själv, förutom toalettsaker, klipptid och mat. Jag får 1000kr i månaden (studiebidraget)

vad är det för fel på helikopteryrket? :confused:

Haha diggar kommentarerna på detta citatet :D
Varför inte bli mc snut istället och jaga folk som gnäller på forumet? :tungan

Last edited:
Det här känns lite väl gnälligt natur är absolut inte svårt för fem öre, dock är det den enda gymnasieinriktningen som ens kräver att man öppnar böckerna men om det nu är för jobbigt att plugga en halvtimme om dan eller vad som nu krävs så kanske det är lika bra att hoppa över till IVprogrammet direkt...

Enkla studier? du gick inte natur..

Det gjorde jag visst.
Vår skola hade dock en teknikinriktning där vissa ämnen från natur kapats till förmån för företagande och datorhantering.
I vissa ämnen var jag inte närvarande över huvud taget. Kom två dagar innan deadline för betygssättning och skrev terminens alla prov. Vissa blev VG-MVG beroende på om läraren lade vikt vid närvaro(vilket de inte ska göra, enligt skollag). Andra blev IG för att jag inte orkade se skiten, och lämnade in proven blanka.
Även om det har försumbar betydelse i yrkeslivet har jag skjutit mig själv i foten om jag vill in på universitet. Måste i sådant fall först läsa in gymmnasieämnen.
Ändå ångrar jag ingenting.

Om du inte trivs där du bor, gör dig själv en tjänst och dra därifrån. Det finns viss preparation man kan göra medan man väntar på att gymnasieterrorn ska ta slut. Att flytta nu lär knappast göra någon skillnad, med tanke på att de flesta i din ålder är osnutna idioter var man än befinner sig.
Även om livet suger nu får du möjlighet att göra det bättre senare. Livet går fort och gymnasietiden är en fis i rymden. Tar du dig an inställningen att du klarar vad som helst så betalar det sig snabbare än du tror. Särskilt eftersom majoriteten sitter med armarna i kors och gnäller. Lämnar öppet mål för andra som tar sig i kragen och istället jobbar mot drömmar. Det blir så väldigt mycket enklare att lyckas själv när motståndet inte har några ambitioner.

Last edited:
Det här känns lite väl gnälligt natur är absolut inte svårt för fem öre, dock är det den enda gymnasieinriktningen som ens kräver att man öppnar böckerna men om det nu är för jobbigt att plugga en halvtimme om dan eller vad som nu krävs så kanske det är lika bra att hoppa över till IVprogrammet direkt...

Dude, det är individuellt. Du låter för övrigt lite som ett stucket bi idag Geting.

Det gjorde jag visst.
Vår skola hade dock en teknikinriktning där vissa ämnen från natur kapats till förmån för företagande och datorhantering.
I vissa ämnen var jag inte närvarande över huvud taget. Kom två dagar innan deadline för betygssättning och skrev terminens alla prov. Vissa blev VG-MVG beroende på om läraren lade vikt vid närvaro(vilket de inte ska göra, enligt skollag). Andra blev IG för att jag inte orkade se skiten, och lämnade in proven blanka.
Även om det har försumbar betydelse i yrkeslivet har jag skjutit mig själv i foten om jag vill in på universitet. Måste i sådant fall först läsa in gymmnasieämnen.
Ändå ångrar jag ingenting.

Okajs, ja kommer nog iaf fortsätta lite som vanligt, jag satsar på 50% vg o 50% mvg, vilket ja kan få med normalt pluggande.. sen hittar ja nått kul o gå efter.

Om du inte trivs där du bor, gör dig själv en tjänst och dra därifrån. Det finns viss preparation man kan göra medan man väntar på att gymnasieterrorn ska ta slut. Att flytta nu lär knappast göra någon skillnad, med tanke på att de flesta i din ålder är osnutna idioter var man än befinner sig.

jo, ja tänkte försöka fixa en lägenhet att dela med nån efter gymnasiet.
Jag valde i alla fall rätt skola, skolan med minst antal Bjärredsbor.

Även om livet suger nu får du möjlighet att göra det bättre senare. Livet går fort och gymnasietiden är en fis i rymden. Tar du dig an inställningen att du klarar vad som helst så betalar det sig snabbare än du tror. Särskilt eftersom majoriteten sitter med armarna i kors och gnäller. Lämnar öppet mål för andra som tar sig i kragen och istället jobbar mot drömmar. Det blir så väldigt mycket enklare att lyckas själv när motståndet inte har några ambitioner.

Jag brukar sitta med den inställningen. Det råkar bara ha hänt en massa saker som dragit ner på självförtroendet. Massa folk har svikit mig till exempel. Jag förlät aldrig dem för det, vilket jag absolut inte ångrar.

Problemet med gnällspikarna kommer vid samarbetsövningarna. Inte en jävel bryr sig om projektet. men w/e de fixar sig. :tummenupp

Haha tack för den! :D

Dude ansträng dig lite för fan ;) vilket spån som helst fixar natur om man bara orkar slita sig från wow alt. sporthoj i en halvtimme om dan.

Dude ansträng dig lite för fan ;) vilket spån som helst fixar natur om man bara orkar slita sig från wow alt. sporthoj i en halvtimme om dan.

grejen e att ja typ anstränger mig för mycket :) sitter 2h kanske i snitt om dan, men sen satsar ja en del osså...

Back