lorkan skrev:2354891Aha. Du vet bättre tydligen. Har du någon historia på lager? Antar att de kommer ifrån din moppeålder.![]()
Har du ingen moppehistoria då? Du kör väl en? =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lorkan skrev:2354891Aha. Du vet bättre tydligen. Har du någon historia på lager? Antar att de kommer ifrån din moppeålder.![]()
skajdajv skrev:2354772
Är det bara jag som får horn i pannan så snart jag sätter mig på bågen?
Men säga vad man vill, jäkligt kul har jag iallafall.![]()
Har samma problem själv. 
Fin rebus det där.Oddjob skrev:2354915Äh har väl inte hänt något speciellt,
första gången stod det tvåmitt i vägen och viftade
med lasersvärd (vissa vet, de lamporna dom har)
så jag vände på moppeaset, då ville la policia inte låta mig
![]()
ifred så en hoppade in i en bil och![]()
in på en grusvägoch snabbt gick det inte.
sen svängde jag emellan några stolpar där det var några decimeter ner
så det blev ett litet, men det gick fint och harry haffa kom inte efter
han stod och var sur![]()
och jag körde iväg in på cykelvägarna![]()
![]()
![]()
och det var fan en Yamaha Aerox där jag bara hade hunnit ta bort variatorringen,
OCH jag skjutsade, så den var nog fan slöare än en DT =D
skajdajv skrev:2354772Jag har lite svårt att känna igen mig själv sedan jag kom in i den här MC-svängen. Har blivit en slags Jekyl and Hyde. En normal ordentlig snubbe och på andra sidan även en laglös ligist.
Sedan jag skaffade mig MC har jag plötsligt förvandlats till en fullblodsoutlaw. Gömmer regskylten, använder spegelglas i visiret för att ingen ska känna igen mig. Kör omkring på bågen i överljudsfart, ständiga lagöverträdelser. Konstant spanande efter målade polisbilar eller civila dito. Lägger upp planer för vad jag ska göra om någon dyker upp. Eller om de vill stoppa mig. Hur jag ska kunna köra ifrån dom, funderar över smitvägar och sätt att skaka av mig polisen. Tankar som jag aldrig ens varit i närheten av innan jag började köra båge.
Är det bara jag som får horn i pannan så snart jag sätter mig på bågen?
Men säga vad man vill, jäkligt kul har jag iallafall.![]()
Du är en busgrabb!!skajdajv skrev:2354772Jag har lite svårt att känna igen mig själv sedan jag kom in i den här MC-svängen. Har blivit en slags Jekyl and Hyde. En normal ordentlig snubbe och på andra sidan även en laglös ligist.
Sedan jag skaffade mig MC har jag plötsligt förvandlats till en fullblodsoutlaw. Gömmer regskylten, använder spegelglas i visiret för att ingen ska känna igen mig. Kör omkring på bågen i överljudsfart, ständiga lagöverträdelser. Konstant spanande efter målade polisbilar eller civila dito. Lägger upp planer för vad jag ska göra om någon dyker upp. Eller om de vill stoppa mig. Hur jag ska kunna köra ifrån dom, funderar över smitvägar och sätt att skaka av mig polisen. Tankar som jag aldrig ens varit i närheten av innan jag började köra båge.
Är det bara jag som får horn i pannan så snart jag sätter mig på bågen?
Men säga vad man vill, jäkligt kul har jag iallafall.![]()
, jag drog igång motorn och mannen börjar rusa imot mig. Jag drar i fullgas och passerar han på vänstra sidan, då slänger han sig efter och får tag på skjusshandtagen där bak så jag vinglar tilll och skrapar upp undersidan på vänstern för det var en stenmur där då, men han orkade inte hålla imot så jag kom iväg så då hör man "STANNA FÖR I HELVETE" men adrenalinet pumpar i ådrorna så ja lägger mig ner med huvet vid styret för o komma upp i en extra kmh. o efter mig tutandes med lamporna blinkandes o en arg Freddie Polis i hälarna så kommer den första 90* kurvan så ja lyckas ta den troligen snabbare än någon annan scooterförare gjort, med centralstödet som skrapar i så kommer jag ut på rakan bakom skolan där jag gick.
Aviation skrev:2355037Jag har en liten kul moppe historia,
jag tänkte att de bara skulle bli några rader ;P
skajdajv skrev:2354772
Är det bara jag som får horn i pannan så snart jag sätter mig på bågen?
Men säga vad man vill, jäkligt kul har jag iallafall.![]()
vbg_snake skrev:2354920Har du ingen moppehistoria då? Du kör väl en? =)
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |