Jag mot diskmaskinen!!

Jag har fått liv i en gammal maskin med stopp i cirkpump/ledningar genom att slå i hetvatten och maskinrengöring och låta den gå ett långt program.
Observera att de flesta maskiner börjar med att pumpa ut ev vatten så det gäller att sätta igång programmet först, låta den tömma och sedan hälla på hetvattnet isf kallvattnet den själv vill fylla på med. Gäller också att se upp med ev fördisk så den inte pumpar ut den dyra rengöringen efter ett par minuter.

Hur hett vatten att alla delar i maskinen klarar tar jag inget ansvar för men jag slog på nykokt utan problem i min.

Kolla så att den övre armens tätning funkar, alt tryck till övre korgen lite extra när du stänger.

Trycket kan man kolla enkelt genom att slita upp luckan när den jobbar som bäst, får du vatten i ansiktet och taket är det mest sannolikt ganska bra.

Kolla så att den övre armens tätning funkar, alt tryck till övre korgen lite extra när du stänger.

Trycket kan man kolla enkelt genom att slita upp luckan när den jobbar som bäst, får du vatten i ansiktet och taket är det mest sannolikt ganska bra.

Det är dock ett test som bara skall göras om man inte har maskindiskmedel eller andra rengöringsmedel i maskinen. Maskindiskmedel i ögat kan leda till permanenta skador på ögonen om man får stänk där. För att inte tala om smärtan medan det fräter.

Det är dock ett test som bara skall göras om man inte har maskindiskmedel eller andra rengöringsmedel i maskinen. Maskindiskmedel i ögat kan leda till permanenta skador på ögonen om man får stänk där. För att inte tala om smärtan medan det fräter.

Ja, eller så tar man på sig snorkel och cyklop.

Ja, eller så tar man på sig snorkel och cyklop.

Det är ju en idé. Då får man användning för dom grejorna också nu när sommaren börjar lida mot sitt slut.
Snorkel kanske är lite överkurs. Om man inte är rädd att man ska få för sig att smaka förstås. :3freak

Det är ju en idé. Då får man användning för dom grejorna också nu när sommaren börjar lida mot sitt slut.
Snorkel kanske är lite överkurs. Om man inte är rädd att man ska få för sig att smaka förstås. :3freak

På köpet sköljer man bort saltet och får dom rena inför vintern.:tummenupp

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back