Jag leder "Dyraste försäkringen"!!!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Dags för påställning av hojen.
Konstaterar att IF lyckats förvandla min helförsäkring till enbart trafik. Ett samtal senare så har man en försäkring till en kostnad av.....

(sätt in trumvirvel här)

40.000 kronor per år.

Som hittat.

Blir att ringa runt på tisdag tillFB och se om helgens "ojdå, jag fyller 30" kommer påverka min premie någonstans. Hej vad skoj det kommer bli! :4skrika

Hur kan de bara omvandla en försäkring sådär? Borde väl vara någon typ av avtalsbrott?

Lider med dig, Freppa. Lycka till med runtringningen.

leder jag lägsta premien då eller?

Sorry djungeln av anarkister vid tangentborden hos våra FB ökar!! :mad:

Själv så var det besked åt andra hållet. Köpte mig en retta-98 och fick betala 2986 kr hel/hel hos LF :rofl

Så den som söker skola finna :lol

Tss, du leder inte alls. Jag fick offert på 144.000:- för ett år.

Du är 100k efter. Skärp dig. :D

Nja, de får visst göra vad de vill när jag har hojen avställd och väljer att ställa på den igen. Blev lite strul för 3 veckor sedan när jag skulle ta hojen till verkstad och inte ville ställa på under 1 dag bara för det. Så IF tog på sig att ha den trafikförsäkrad. Tyvärr glömde de ändra tillbaka den till hel efteråt. Nåja, är man kapitalistsvin så är man. Jag älskar att äga osv osv osv.

Välkommen til Förs bolags lotteriet!!! :rolleyes:

30År?? Du ser yngre ut.. (får jag prova din gixxer i somar?? :tungan )

Lycka till!

/Lännström

Von Vettet skrev:

Själv så var det besked åt andra hållet. Köpte mig en retta-98 och fick betala 2986 kr hel/hel hos LF :rofl

Tips: många R1:or från '98 har fel effekt i regbeviset. Kolla upp så att den är försäkrad med fulleffekt, så att du verkligen har täckning när det händer något.

leder jag lägsta premien då eller?

P.s hade en gixxer 1000-R modell 03 som jag betalade 1100 kr/mån hel/hel med möjlighet att ställa av innan.Alternativt hade jag fått en hel/hel för 10400kr d.s

sege skrev:
Tss, du leder inte alls. Jag fick offert på 144.000:- för ett år.

Du är 100k efter. Skärp dig. :D

Offert är en sak. ACCEPTERAD är en annan. Jag kör på denna tills efter helgen, så får jag ställa av och jaga vidare.

/F

Freppa skrev:
Dags för påställning av hojen.
Konstaterar att IF lyckats förvandla min helförsäkring till enbart trafik. Ett samtal senare så har man en försäkring till en kostnad av.....

(sätt in trumvirvel här)

40.000 kronor per år.

Som hittat.

Blir att ringa runt på tisdag tillFB och se om helgens "ojdå, jag fyller 30" kommer påverka min premie någonstans. Hej vad skoj det kommer bli! :4skrika

40.000 kr? (men det var/är väl en helförsäkring? Om det är enbart trafik, så är det riktigt sjukt... ) För någon månad sedan kollade jag med Stygg Hansa vad dom ville ha om jag skulle försäkra en GSX1000 -03, Helförsäkring/årsförsäkring, 54.000 kr om jag inte minns helt fel... :dummer

/B

Iceman1975 skrev:
Välkommen til Förs bolags lotteriet!!! :rolleyes:

30År?? Du ser yngre ut.. (får jag prova din gixxer i somar?? :tungan )

Lycka till!

/Lännström

Första gången jag får höra att jag ser YNGRE ut än vad jag är.

Ska vi hångla?

Jag fick en offert på 160 000:- idag för hel/hel när jag ringde runt till dom olika bolagen... och detta på en gammal -93:a....

Freppa skrev:
Inte då. Han tog ju den inte. Jag har ju defacto accepterat den :)

110 :- per dag för att köra hoj, plus värdeminskning, plus bensin, plus däck, plus vax för extra hög pozerfaktor.

Gött.....
Oj, missade det!

Men Jens ligger väl i samma liga? 120:-/dag har jag för mig

benkar skrev:
40.000 kr? (men det var/är väl en helförsäkring? Om det är enbart trafik, så är det riktigt sjukt... ) För någon månad sedan kollade jag med Stygg Hansa vad dom ville ha om jag skulle försäkra en GSX1000 -03, Helförsäkring/årsförsäkring, 54.000 kr om jag inte minns helt fel... :dummer

/B

De kan inte gilla dig , jag fick svaret maxpremie på precis samma cykel som du frågade på, men jag har för mig att maxpremien var 48 KSEK.

Det kostar att ligga på topp tydligen, så det är tur att man inte gör det :)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!