Jag kunde :D

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
Idag är första dagen som jag kört hoj över huvud taget. Var kanonnervös innan att jag inte skulle klara det så bra som jag ville. Men när jag väl kom igång gick det hur bra som helst. Eftersom jag inte har någon vana alls så blev det övning på en skolgård. Men gud vad roligt det var.
Tog ett tag att komma ihåg att det inte är som att växla med en bil. Ingen gas, hojen dör... testade det några gånger..
Pappsen fick ju köra hojen dit så han fick bara stå och titta på, hehe. :yoparty

Det kom fram en kille på kanske 17 år och trodde på fullaste allvar att han skulle få testa hojen, tror inte det.... i Kortedala, då hade jag väl inte sett den mera sen.

Men vad sugen jag är nu på att lära mig allt så jag får kortet och får ut och köra själv... VILL NU!!!
Tur att pappa tycker om att köra mycket, har en känsla av att jag kommer att få köra i mängder denna sommaren. Fjäska lite med trafikskoleläraren sen och intala honom hur bra jag är och att jag klarar av uppkörningen.... :tummenupp

Så jag ville bara dela med mig av min dag, vilken har varit en toppendag. Känner mig lite mera hemma här nu när jag har kommit igång.

Ha en underbar helg alla och kör förnuftigt om inte annat.

:rofl

:D Kul en till som kommer åka båge i sommar!! :tummenupp

Inte bara jag som är uppe i kortedala och övningskör då!! kul!!
Var ute första gången förra helgen och ska ut imorn igen!

Men visst är det skitkul!!! :tummenupp

Härligt :) har själv bokat uppkörning till den 4e maj nu, hoppas fasen de går vägen, kör privat o hinner ju bara övningsköra 1 månad detta året, tur man körde mycket förra sommarn, blir till o ut o flänga som fan

Lycka till med kortet! :)

Sundance Kid skrev:
Inte bara jag som är uppe i kortedala och övningskör då!! kul!!
Var ute första gången förra helgen och ska ut imorn igen!

Men visst är det skitkul!!! :tummenupp

Det var så kul så jag ville bara köra mera men kände att orken försvann.
Skall nog köra imorn igen, hoppas verkligen det. Nu vill jag inte göra så mycket annat.
Vart övningskör du någonstans? Har du några bra tips?

:)

Superbee skrev:
Härligt :) har själv bokat uppkörning till den 4e maj nu, hoppas fasen de går vägen, kör privat o hinner ju bara övningsköra 1 månad detta året, tur man körde mycket förra sommarn, blir till o ut o flänga som fan

Lycka till med kortet! :)

Tack!! :) Pratade med trafikskolan i onsdags och första lediga körlektionen är i maj så tur att jag kan öva privat.

Lycka till du med :tummenupp

Goiting skrev:
Det var så kul så jag ville bara köra mera men kände att orken försvann.
Skall nog köra imorn igen, hoppas verkligen det. Nu vill jag inte göra så mycket annat.
Vart övningskör du någonstans? Har du några bra tips?

:)

Jag körde en långvända första gången... upp till kungälv sen över till 45:an och upp till alafors där svängde vi av mot alingsås och så ner på väg 190 mot gråbo, förbi björnboholm eller vad det heter och sen över bergsjön hem till kortedala!

Finns ett bra industriområde i angered, ärspereds industriområde,, lång raka där man kan träna bromsningar,, ska nog upp dit imorgon vid 12-13 tiden!

Goiting skrev:
Lycka till du med :tummenupp

Tack!

Såg att du hade precis rätt årsmodell av da cbr också :) välkommen in i "old school klubben" :fyllisar

Provat o varva ur riktigt? :yoparty

Superbee skrev:
Tack!

Såg att du hade precis rätt årsmodell av da cbr också :) välkommen in i "old school klubben" :fyllisar

Provat o varva ur riktigt? :yoparty

Hehe, old school for the young and beautyful.. (eller hur det stavas :lol )

Varvat har jag gjort men det var lite mera av en olyckshändelse. Kombinera handbromsen och gashandtaget samtidigt kan bli lite knepigt ibland. haha...

Sundance Kid skrev:
Jag körde en långvända första gången... upp till kungälv sen över till 45:an och upp till alafors där svängde vi av mot alingsås och så ner på väg 190 mot gråbo, förbi björnboholm eller vad det heter och sen över bergsjön hem till kortedala!

Finns ett bra industriområde i angered, ärspereds industriområde,, lång raka där man kan träna bromsningar,, ska nog upp dit imorgon vid 12-13 tiden!

Okej. Om farsgubben vill köra imorn så blir det ju att han tar sin egen hoj så jag får prova att köra själv. Skall bara lyckas hålla koll på alla reglage, hmm men det skall väl gå. Sätta en stor skylt på hjälmen som blinkar "Övningskörning" :lol

Goiting skrev:
Okej. Om farsgubben vill köra imorn så blir det ju att han tar sin egen hoj så jag får prova att köra själv. Skall bara lyckas hålla koll på alla reglage, hmm men det skall väl gå. Sätta en stor skylt på hjälmen som blinkar "Övningskörning" :lol
Tare lugnt bara! :tummenupp Lycka till!

Kul läsning! Det verkar som du har haft en underbar dag. Nu har du kommit igång och det kommer bara att bli roligare och roligare för var gång du kör!

Låter som en fin dag Goiting! Jag fick äntligen lufta min SV för första gången idag oxå :yoparty det blåste kallt o jag kände mig inte helt trygg med reglagen, men var ändå helt hysteriskt kul! Försökte tänka på att sitta avslappnat och att motstyra för att lägga ner hojen.. gick väl sådär, men det kommer ju med tiden. Egentligen borde man väl öva på krypkörning i åttor och bromsning men urk vad trist i jämförelse med att bara KÖÖÖRA

DrGonzo skrev:
Låter som en fin dag Goiting! Jag fick äntligen lufta min SV för första gången idag oxå :yoparty det blåste kallt o jag kände mig inte helt trygg med reglagen, men var ändå helt hysteriskt kul! Försökte tänka på att sitta avslappnat och att motstyra för att lägga ner hojen.. gick väl sådär, men det kommer ju med tiden. Egentligen borde man väl öva på krypkörning i åttor och bromsning men urk vad trist i jämförelse med att bara KÖÖÖRA

för mig kändes de bäst när jag hade fått köra ett tag å sedan höll på å tragglade med krypkörning.. ja tycker man slappnade av på ett helt annat sätt än om man bara satte sig på hojen å övade krypkörning

Jag trodde faktiskt att jag skulle vara spänd när jag körde men efter första "varvet" så gick det bra. Självklart var jag lite skakis av att varit ganska nervös inför att köra första gången. Krypkörde en del bara för att känna av hojen, med vikten och balansen. Eftersom jag inte har så mycket längd att skryta med känns det viktigt att jag hittar balansen innan jag ger mig ut i trafiken så jag inte välter vid första rödljuset, hade sett ut det :lol
Hoppas jag får chansen att övningsköra lite idag. Kanske ge mig ut på vägarna lite försiktigt.
Nu när jag har kört första gången så vill jag bara köra mera. Jag vill kunna nu, inte behöva öva men det är ju inte nåt jag kan välja bort direkt.
Hoppas det inte tar för lång tid att få kortet.

:banana :banana :banana

shit va härligt!!!! lycka till bruden!!!! :yoparty själv sitter man här o väntar på 1:a övnigskörningsdagen...*suck* det lär väl dröja tyvärr... menmen thats life!!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT