Jag kopplas inte fram!

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Nu är det så att jag försöker ringa ett visst nummer till ett visst ställe angående min praktikplats, men jag kopplas inte fram! :confused:

Nummret jag skriver upp nu är fifiktivt men det är så ni ska förstå mitt exempel.

Nummret "är" 0555 - 11 22 33, först så testade jag att slå nummret från min hemtelefon, så jag slår 0555 - 11 22 och därefter så börjar det pipa i luren så att jag kopplas fran till nummret 0555 - 11 22, eller 055 - 511 22. Och då kommer jag fram till en tant i Falun. :confused:

Helt fel! Så jag testar att ringa från min mobil, där måste det ju funka, där slår man ju in hela nummret sen ringer man ju. Så jag slår in 0555 - 11 22 33, trycker på ringknappen.

Kopplas fram, gött tänker jag, nu blir det rätt, men så svarar tanten igen! Wtf?! :confused: Mobilen koppade också till nummret 055 - 511 22.

Dom 2 sista siffrorna vill inte kopplas med! Visst, kan ju vara så otroligt att både min hemtelefon och min mobil är knasig, vilket inte skulle förvåna mig. Men jag ringer min far och berättar om mitt problem och han säger att han ska testa att ringa. Men han kopplas också till 055 - 511 22! :confused:

Hur märkligt som helst! Är det nån som har en förklaring till det här?! :confused:

Nope, först trodde jag det, men sen frågade jag dom som känner ägarn till lackverkstan om nummret och fick nummret och det ska vara rätt, både enligt dom och gulasidorna men jag kopplas ändå inte fram. :confused:
Attans. Då har jag icke några svar, enkom frågetecken. Må teliaguden stå dig bi.

/perris

Ring Felia och fråga om dom råkat koppla numret/patchning fel. Sånt händer då och då.
Mitt hemnummer blev helt plötsligt kopplat till ett annat hushåll i området och deras nummer funkade inte alls. Det tog ett par dagar att fixa.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla