FreddaGädda
Guest
Dom senaste dagarna har jag tagit mig en rejäl funderare, inte minst för att försäkringar blir dyrare och folk dör för mycket i trafiken.
Jag har velat ha en streetfighter ett bra tag nu, och det är fortfarande mitt stuk. Tänkte göra en av en ZX9:a 94-97.
Sen frågade jag mig själv hur kul jag kan ha med den. Antagligen JÄTTE. Men jag vill gärna överleva också. 140 hästar under arslet kanske inte är det optimala för mina användningsområden. Jag tänker mest ta dagsturer och fika lite på cafén runt om i Sthlms län. I och med att jag antagligen bara kommer ha trafikförsäkring så ska den stå förankrad i garaget på nätterna. Tänker även åka till streetracen på onsdagar, kvällsglida i stan på kvällar och bara busa runt allmänt. Det slog mig att en Duke-tvåa nog skulle vara ett vettigare alternativ, men eftersom jag inte kört en så kan jag inte komma med mycket åsikter. Vill ju lära mig köra på bakan och bränna runt på fina, kurviga vägar med fin natur.
Vad som avskräcker mig är den tänkbara komforten.
Jag har kört en Kawa KDX 125 och en Bandit 600 mer omfattande än mina andra grejer än jag ägt, så dom två är de enda jag kan jämföra. KDX:en var ju hemsk att köra. Vibrerade, slängdes hit och dit av vinden, luftdraget mot bröstet var våldsamt. Gillade det inte alls. Arslet, händer och fötter somnade efter nån mil bara. Inget av detta fanns på Banditen. Gled silkeslent fram, brassade på helt ok och vinddraget var obefintligt. Och inga vibrationer fanns.
Hur är det med nyare, större, dyrare maskiner? Är det samma på Duken? Vinddrag som fan, vibrationer och kastvindsproblem?
Annars tror jag det är jävligt kul med en pigg, vridstark motard som säkert inte vill annat hellre än att wheela
Vilka växlar kan den powerwheela på?
// Mvh en eventuell motardare
Jag har velat ha en streetfighter ett bra tag nu, och det är fortfarande mitt stuk. Tänkte göra en av en ZX9:a 94-97.
Sen frågade jag mig själv hur kul jag kan ha med den. Antagligen JÄTTE. Men jag vill gärna överleva också. 140 hästar under arslet kanske inte är det optimala för mina användningsområden. Jag tänker mest ta dagsturer och fika lite på cafén runt om i Sthlms län. I och med att jag antagligen bara kommer ha trafikförsäkring så ska den stå förankrad i garaget på nätterna. Tänker även åka till streetracen på onsdagar, kvällsglida i stan på kvällar och bara busa runt allmänt. Det slog mig att en Duke-tvåa nog skulle vara ett vettigare alternativ, men eftersom jag inte kört en så kan jag inte komma med mycket åsikter. Vill ju lära mig köra på bakan och bränna runt på fina, kurviga vägar med fin natur.
Vad som avskräcker mig är den tänkbara komforten.
Jag har kört en Kawa KDX 125 och en Bandit 600 mer omfattande än mina andra grejer än jag ägt, så dom två är de enda jag kan jämföra. KDX:en var ju hemsk att köra. Vibrerade, slängdes hit och dit av vinden, luftdraget mot bröstet var våldsamt. Gillade det inte alls. Arslet, händer och fötter somnade efter nån mil bara. Inget av detta fanns på Banditen. Gled silkeslent fram, brassade på helt ok och vinddraget var obefintligt. Och inga vibrationer fanns.
Hur är det med nyare, större, dyrare maskiner? Är det samma på Duken? Vinddrag som fan, vibrationer och kastvindsproblem?
Annars tror jag det är jävligt kul med en pigg, vridstark motard som säkert inte vill annat hellre än att wheela


Vilka växlar kan den powerwheela på?

// Mvh en eventuell motardare
Last edited: