Jag köpa en motard? - Övertyga mig!

dread skrev:
2093540 Jag är ledsen att säga det, men ni som snackar om 640, 625 mm. Jag vill inte kalla det motard. Dom där gubbmopederna ser ju ut som skit.
Alla KTM ser ju ut som skit ;)

dread skrev:
2093544 jaja chill nu.... ville bara retas lite :tungan

Men allvarligt sa är det ingen motard i mina ögon sett. Skulle mer kalla det touring eller gubbmoppe.

Ja t.o.m UR Duken är kallad motard!

Det är därför man skiljer på Gatmotard & Racemotard! :hihi

Nu är inte jag någon motard-xpert, men jag blev fanimig positivt överaskad vad min SM510 är kapabel till, har redan glömt att jag ägde en cbrr1xxzzz eller va det nu hette. försäkring på 2600 helåret, hyffsade serviceintervall. Köp en motard!

Motard:
Plus: Försäkringskostnad, billigare i inköp, lättare att busa med, (lägre driftskostnader möjligen), kompisar skaffar motarder
Minus: "Svårt" att ta sig ut på långturer, flickvännen kan ej följa med

Möjligen att motarden har ett visst övertag... Ja, va fan ska en göra? Kom igen nu - ös på med lite fler sköna argument för retarden!!! :yoparty[/QUOTE]

Är det inte ett jätte plus att flickvännen inte kan åka mä, lättare och spana på andra då. :tuttar

Jag skulle vilja säga att lekfaktorn är huvudsaken till att skaffa motard. Det är bara sa jävla skojj att kunna köra hur man vill. Gata, offroad, hoppa o skutta :)

Sen som manga har sagt sa är det ju ingen nackdel att det är billig försäkring. Och beroende pa vad du köper för hojj sa är det jäkligt billigt med delar om man skulle skrota. komplett plastkitt för under tusenlappen. Och om man väl krashar sa är det sällan speciellt mycket gar sönder.

Kevorkian skrev:
2092990 Jag har lite bekymmer med att välja vilken hoj jag ska köpa. En sporthoj eller en motard :va Det är förstås angenäma bekymmer men inte desto mindre väldigt jobbiga att ha.

Lättaste sättet är väl att övertyga sig själv ??... Testa bästa kompisens racemotard en förmiddag , sen kan jag garantera att du är fullkomligt såld ! :tungan

Highland motard?

+kraftfull som faen
+går att skjussa på
+går att åka långt på
+går att köra bana med
+svensk
+ovanlig

-tyngre än en vanlig motard
-Högt nypris (finns begagnade)
-serviceställen

Du gamla, du fria ..... :yoparty

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back