Jag har lite bekymmer med att välja vilken hoj jag ska köpa. En sporthoj eller en motard
Det är förstås angenäma bekymmer men inte desto mindre väldigt jobbiga att ha. (Isse & Semper skulle nog bli väldigt glada om dom slapp mitt förvirrade arsle
)
Jag skulle nu behöva lite opartiska synpunkter och därför startar jag tråden...
Vilka behov har jag då?
Ja, jag har tidigare kört sporthoj och för mig är hojkörning "ren nöjesåkning". Har inga som helst planer på att tävla.
Har inte heller busat så mycket (typ åkt på bakhjul osv) men det skulle vara jävligt skoj att lära sig...
Lite plus och minus:
Sporthoj
Plus: Lättare att åka längre turer, skjutsa flickvännen ibland, roligare åka stor bana, hög effekt
Minus: Dyr att köpa, dyr försäkring, (högre driftskostnader möjligen),
Motard:
Plus: Försäkringskostnad, billigare i inköp, lättare att busa med, (lägre driftskostnader möjligen), kompisar skaffar motarder
Minus: "Svårt" att ta sig ut på långturer, flickvännen kan ej följa med
Möjligen att motarden har ett visst övertag... Ja, va fan ska en göra? Kom igen nu - ös på med lite fler sköna argument för retarden!!!

Jag skulle nu behöva lite opartiska synpunkter och därför startar jag tråden...

Vilka behov har jag då?
Ja, jag har tidigare kört sporthoj och för mig är hojkörning "ren nöjesåkning". Har inga som helst planer på att tävla.
Har inte heller busat så mycket (typ åkt på bakhjul osv) men det skulle vara jävligt skoj att lära sig...
Lite plus och minus:
Sporthoj
Plus: Lättare att åka längre turer, skjutsa flickvännen ibland, roligare åka stor bana, hög effekt
Minus: Dyr att köpa, dyr försäkring, (högre driftskostnader möjligen),
Motard:
Plus: Försäkringskostnad, billigare i inköp, lättare att busa med, (lägre driftskostnader möjligen), kompisar skaffar motarder
Minus: "Svårt" att ta sig ut på långturer, flickvännen kan ej följa med
Möjligen att motarden har ett visst övertag... Ja, va fan ska en göra? Kom igen nu - ös på med lite fler sköna argument för retarden!!!