Jag känner mig lurad

Nja, de kollar inte så jävla noga, och iochmed att hojen inte är värd nån så behöver du bara bekymra dig om trafikförsäkringen. Och att dom skulle neka dig den p.g.a. felaktig motor när det står på ditt kontrakt vad det är du har köpt tror jag inte. Sen blir det ju krångligare med strypningen dock.

/ Hannes

Skiter det sig på alla fronter så är det faktiskt inte hela världen.
En gammal GS450-motor är rätt lätt att få tag på. De används
även i roadracingsammanhang så motorn är "i ropet". Jag tror
inte heller att t.ex. Spinning Wheel är speciellt omöjliga för
ett motorbyte. Byta motor gör du på en eftermiddag.

JesperN skrev:
Jag har pratat med en konsument vägledare, och hon sa att jag skulle skriva ett brev till personen jag köpte hojen av och se om vi själv kom överens om något. Annars får det kanske gå till tingsrätten eftersom jag har rätt till skadestånd. Det är därför jag skulle behöver veta vad som kan göras och vad det kostar.

Jag e inte riktigt med...har de tidigare ägarna inte besiktigat/försäkrat hojen hojen sen 81 ???
Den går säkert igenom med den nuvarande motorn, inga kontrollanter jag stött på kollar cylindervolymen !??!?! någonsin..

De finns väl massa personer som slängt in en 1100 motor i en GSX750R ram och ingen har sagt ett skit...

bara köra och vara glad... och testa besiktiga den och se om de kommer på det då (vilket jag kan sätta min blommiga hatt på att de inte kommer at göra)

Last edited:
Grejjen är ju att han ska strypa den! Då måste ju han ha papper på att han köpt strypning till rätt motor!

men sen 81 stämmer inte, krav på motornummer kom inte förens -91 lr -90

andersbrink skrev:
Skiter det sig på alla fronter så är det faktiskt inte hela världen.
En gammal GS450-motor är rätt lätt att få tag på. De används
även i roadracingsammanhang så motorn är "i ropet". Jag tror
inte heller att t.ex. Spinning Wheel är speciellt omöjliga för
ett motorbyte. Byta motor gör du på en eftermiddag.

hehe, vad tusan har de dem till i roadracing? som startmotorer?

Jag håller dock med ovanstående om att inte fan ser de att det är fel motor, annat vore det väl om det satt en vätskekyld 1000cc rova i eller nånting då kan de nog bli misstänksamma:)

HanneZ skrev:
Grejjen är ju att han ska strypa den! Då måste ju han ha papper på att han köpt strypning till rätt motor! ...
Han har ju papper på att han har köpt strypning till en GS 450, dvs till den aktuella hojen. :tummenupp

Edit: Silwer:
Förr fanns det ju en klass som hette Battle of Twins eller nåt sånt. Men den kanske är för liten. Eller borta? Eller omodern?
Classic racing av nåt slag?

Pratade nyss med företaget jag köpt strypsatsen av. Han jag pratade med tyckte att jag skulle slipa till strypningen eftersom det ändå bara var ram numret som stod på effekt intyget. Så nu är jag lite tveksam på vad jag ska göra eftersom jag inte vill behöva gå till tingsrätten för en hoj jag köpte för 5000:-, men då kan ju jag få problem näär jag ska sälja den.

Vad skulle en GS450 motor kunna kosta, och var kan man få tag på dem?

bo$ken skrev:
Jag e inte riktigt med...har de tidigare ägarna inte besiktigat/försäkrat hojen hojen sen 81 ???

När jag köpte hojen sa säljaren att motorn hade blivit lite ärgig efter första vintern den stått i garaget, så antagligen har personen jag köpte motorcykeln av besiktat den som den är.

JesperN skrev:
Pratade nyss med företaget jag köpt strypsatsen av. Han jag pratade med tyckte att jag skulle slipa till strypningen eftersom det ändå bara var ram numret som stod på effekt intyget. Så nu är jag lite tveksam på vad jag ska göra eftersom jag inte vill behöva gå till tingsrätten för en hoj jag köpte för 5000:-, men då kan ju jag få problem näär jag ska sälja den.

Vad skulle en GS450 motor kunna kosta, och var kan man få tag på dem?

en motor kostar flera tusen skulle jag tro, och så tillkommer ju jobbet.

Jag har nu pratat med förra ägaren och vi kom överens om att dom skulle köpa tillbaka den, så nu får jag väl börja leta efter en ny hoj.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park