Jag igen!!!!! GSXR

silvergsxr

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
Gsx1100r
Hej funderar på en GSXR 1100-97. Ska få betala 38.000. Nya däck och drivpaket. 3400 mil inga trasiga eller sönderrepade kåpor. Är det rätt pris?

Last edited:
silvergsxr skrev:
2532918 Hej funderar på en GSXR 1100-97. Ska få betala 38.000. Nya däck och drivpaket. 3400 mil inga trasiga eller sönderrepade kåpor. Är det rätt pris?

1100an slutade väl tillverkas 95?

Mycket hoj för pengarna. Dock tål den inte att busas sönder på rev-limitern men med lite vanligt vett i gashandtaget håller den 8k mil. Byt olja och filter, ofta - och se till att den har glykol i kylaren.

andersbrink skrev:
2533159 Mycket hoj för pengarna. Dock tål den inte att busas sönder på rev-limitern men med lite vanligt vett i gashandtaget håller den 8k mil. Byt olja och filter, ofta - och se till att den har glykol i kylaren.

Om en sansat körd och välservad maskin INTE håller 8k mil är det anmärkningsvärt dåligt, skulle jag vilja påstå...

andersbrink skrev:
2533159 Mycket hoj för pengarna. Dock tål den inte att busas sönder på rev-limitern men med lite vanligt vett i gashandtaget håller den 8k mil. Byt olja och filter, ofta - och se till att den har glykol i kylaren.

Ska man börja kika på Honda nu:gnissla :hihi

silvergsxr skrev:
2532918 Hej funderar på en GSXR 1100-97. Ska få betala 38.000. Nya däck och drivpaket. 3400 mil inga trasiga eller sönderrepade kåpor. Är det rätt pris?

Mja det låter väl helt ok, med viss prutmån...fick exakt 38k för den -94 jag hade (bild i mitt garage). 97orna brukar inte sällan ligga en bit över 40k, iaf under högsäsong,

Personligen är jag inte så förtjust i de vattenkylda årgångarna men är det ett fint ex, så varför inte?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla