Jag hatar tvätt...

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Skulle tvätta idag och slänger in massa kläder i maskinen. Det jag inte ser är att jag vrider vredet fel och ställer det på 95grader istf 40.... :va
Så nu står jag här med tvätt för 6331kr som är antingen helt blågrå eller ingen strech :4skrika
Grejen e att jag brukar mixa kallingar+thsirts+sockar+jeans+träningskläder, alltså det brukar gå bra men inte i 95grader.. :näsblod
Så nu blir det att utnyttja min drulle :huvet FAAAAAAAAAAAAAAAAAN vad jag blir sur!!!!!!!! Jag vill inte ha detta problem på halsen nu. :( :4skrika

Mingves skrev:
Skulle tvätta idag och slänger in massa kläder i maskinen. Det jag inte ser är att jag vrider vredet fel och ställer det på 95grader istf 40.... :va
Så nu står jag här med tvätt för 6331kr som är antingen helt blågrå eller ingen strech :4skrika
Grejen e att jag brukar mixa kallingar+thsirts+sockar+jeans+träningskläder, alltså det brukar gå bra men inte i 95grader.. :näsblod
Så nu blir det att utnyttja min drulle :huvet FAAAAAAAAAAAAAAAAAN vad jag blir sur!!!!!!!! Jag vill inte ha detta problem på halsen nu. :( :4skrika

Lösning: www.spraydate.se :rofl

Malmö-motard skrev:
Hehe, behövs inte, jag får ju tvätta även när hon e hemma...vi bor ju inte ihop..
Har nu inspekterat och det verkar som att jag kanske klarar tvätten. Mest ett par shorts som blivitomfärgade från beige till "cammo grå" :huvet
Sedan mina 8 BB kallingar har inte längre text i vitt utan i grått.. :4skrika
Strumpor som har grå tryck ist vitt kan man leva med och cykelbrallorna har klarat sig trots lyckra och 95grader....de ni...

Mingves skrev:

Du kan väl fan inte mixa all tvätt sådär, nu får du ju ta och skärpa dig :fatta!

Twosaint skrev:
Du kan väl fan inte mixa all tvätt sådär, nu får du ju ta och skärpa dig :fatta!
Jag e ju man.....då går allt.
Det funkar om det bara e lätt smutsat, det var bara grejor som jag tränat i och inte haft mer än kanske 1h. Annars tvättar jag i 60grader, men inte allt....
Jaja, man lär sig med tiden...konstigt att det ska ta 10 år bara..

He he det där brukar ju vara taktik för att slippa tvätta i ett samboförhållande. :hihi :hihi Å du gör det mot dej själv??? Lider du av personlighetsklyvning??? :)

Fast nästa gång det blir aktuellt med 95grader, tvätta bara sambons kläder :tummenupp Sen slipper du.

Mingves,

se det positivt, det hade faktiskt kunnat vara värre. Det hade ju kunnat varit din tjejs kläder!!!!!

:rofl

Lösning finns

Mingves skrev:
Mest ett par shorts som blivitomfärgade från beige till "cammo grå" :huvet
Sedan mina 8 BB kallingar har inte längre text i vitt utan i grått..
Strumpor som har grå tryck ist vitt kan man leva med och cykelbrallorna har klarat sig trots lyckra och 95grader....de ni...

Tjena

Men tvätten blev i alla fall helt bacillfria och riktigt rena.

Du kan troligtvis rädda en del av ursprungsfärgerna om du provar med textilavfärgningsmedel som finns på samma plats i butiken som textilfärgerna. Ett annat bra avfärgningsmedel är 1 msk hushållssoda i tvättmedlet under nästa tvätt.

Lycka till med "färgandet"

Håller med Mingves.
Det går alldeles utmärkt att blanda tvätt hipp som happ. Men jag trycker bara på knappar på min tvättmaskin så risken att man ställer in fel grader minskar radikalt.
Som kille behöver man inte stryka kläder eller använda sköljmedel (Tack långa farbron att du talat om vad det är för nått).

Mandus skrev:
se det positivt, det hade faktiskt kunnat vara värre. Det hade ju kunnat varit din tjejs kläder!!!!!

:rofl

Värre??? Nu blev ju hans kläder förstörda och han får fortsätta tvätta. Hade det varit hans tjejs kläder hade han aldrig fått gå nära en tvättmaskin igen.

Mingves skrev:
Strumpor som har grå tryck ist vitt kan man leva med och cykelbrallorna har klarat sig trots lycra och 95grader....de ni...

Har man cykelbrallor av lycra så förtjänar man detta öde!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg