Jag hatar att stryka.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tills idag. Jag skulle inte pusha för ett strykjärn i vanliga fall, men det här förändrade faktiskt min syn på strykning.

FICK hem en sån här grej från Phillips.
Halva grejen med att stryka är ju att plocka fram all skit som behövs. Den här mojängen har man i ett skåp och låter den stå där även under strykning.

Testade på en skjorta. En blev två. Två blev tre. Fifan. Det gick undan!

Nån som testat?

Bifogat

• strykare.jpg
    strykare.jpg
    8.1 KB · Visningar: 180
Jag fattar inte. Ett strykjärn med en speciallåda till? :va Behöver man ingen strykbräda eller vad?

Du behöver väl endå en strykbräda?

Vad är grejen med den där egentligen?

Jo, den förbannade strykbrädan kommer man inte undan. Egentligen skulle man ha en garderob med strykbräda monterad inuti som man bara kan fälla ut. Det vore optimalt. Hade jag en sån grej skulle jag kunna öppna strykstudio här och ta betalt för att stryka skjortor. :D

Grejjen med en sån härna är att det är ett jäkla tryck i ångan HELA tiden, inte bara puffar. Som med gilettes rakhyvlar, man behöver bara köra en gång, inte fram och tillbaka. 1.4 liters vattentank är det, så man behöver inte fylla på ideligen heller.

Tydligen skall man kunna "vertikalstryka" med den också, men det har jag inte testat. Dvs man håller den nära ett hängande plagg/gardin etc och fräser på med massa ånga så går skrynklorna bort :va

Skulle kanske inte köpa ett sånt här utan att ha testat innan, men nu fick jag det faktiskt :tummenupp

Jag fattar inte... Dom pressar ju kläderna efter kemtvätten. :va

Vuxna karlar som diskuterar strykning på ett motorcykelforum.....
Kan inte hojsäsongen starta på allvar snart? :4skrika

Last edited:

OM man vill stryka byxor då?

Eller
V
E
R
T
I
K
A
L
S
T
R
Y
K
A
?

F.ö låter Ironman som om det var nåt sorts sexhjälpmedel. Typ Billy Boy eller nåt i den stilen.

Vuxna karlar som diskuterar strykning på ett motorcykelforum.....
Kan inte hojsäsongen starta på allvar snart? :4skrika

Jag vet. Det är förbannat illa. Har iofs en liten radiostyrd bil här som jag kanske borde lajja lite mer med.

Last edited:
Kan man "vertikalstryka" med kläderna på med den där? Prova genast och meddela hur det går... :yoparty

Precis. Det är ju det som är intressant!! :fakta

Någon som provat det där "ångstrykjärnet" de gör reklam för på TV?

Det ska ju enligt reklamen kunna stryka direkt på galgen. Vore ju onekligen fiffigt om det fungerar.

Köp strykfritt. Hur svårt kan det vara?

Jo.. Det lär ju fungera serru..

Last edited:
När vi nu är inne på kvinnoteknik så hur länge räcker batteriet i en sånn här egentligen ?
Vad ska det vara för sort AA eller AAA. Kan man använda laddningsbara ?

370211.jpg

Du ska ha en med separat batteripack som du kan gömma i garderoben.
Ännu bättre är en som går på 220V som du kan plugga direCkt i jacket.

Eller också går man till kemtvätten. 20 spänn per skjorta inkl. tvätt, strykning, galge och ett plastöverdrag. Kan det bli bättre? :)

Eller också går man till kemtvätten. 20 spänn per skjorta inkl. tvätt, strykning, galge och ett plastöverdrag. Kan det bli bättre? :)

Ja, du slipper gå dit och lämna/hämta. Dessutom slipper du tonvis med värdelösa ståltrådsgalgar och säckvis med plast.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti