Jag har tröttnat på stöldförsök..

Förmodligen för att någon har haft låsbara hjulbultar och numera inte har det..

Lite overkill på en risig kadett slitosläng -83 med plåtfälg.... (eller missuppfattar jag dig helt?).

Då det var min bil, kan jag säga att det satt inga låsbultar på den. Undran var mer varför man tar en bult på varje hjul? Spex, hänsyn?? Om de behövde fyra bultar kunde de tagit det på ett hjul, vilket hade stökat till det lite för mig, nu kunde jag ju köra! Kostade en tjuga på skroten, som dessutom låg på väg till jobbet. Inga ledsamheter alltså.

Efterblivna klåpare ja!

Det där var riktigt bra, och trevlig informativ läsning! (för tjuven)
Jag ska nog göra likadant, jag är bra sugen att hämta hem hojen och ställa där den alltid kunde stå förr, men mitt läge är lite annat, idioten i mitt fall bor i huset= tillgång till nyckel till rummet.Han satt häromkvällen, bara 3 dagar efter stöldförsöket, (när jag jobbade) med 10-15 andra nysvenskar, som aldrig jobbat en dag i sitt liv utanför huset och väntade in min farsa (som är hundvakt åt mig) och frågar rätt ut utan skam i kroppen."VAR är hojen?", "när kommer hojen tillbaka?! " "vad har hänt med den?", "vem äger den?".Styrelsen verkar ha slutat engagera sig i fallet, trots återkommande skadegörelse, som inte bara drabbat mig. De är för rädda om sina egna bilar, sa de rätt ut förra gången jag snackade med en av dom. (Det är en bostadsrätt, inte i nåt slumområde). Det vore kanske rätt dumt av mig att "utmana ödet och ställa hojen där igen.

Hoppas du får ha hojen ifred!

Edit:stavfel.

Last edited:
Helt grymt skrivet:tummenupp

Själv har ( utöver låst garage, styrlås, dubbla skivlås ) det bästa larmet man kan ha.

Bredvid Snövit ligger vår Schäfer och jag vet att hon mer än gärna hälsar eventuella besökare på sitt sätt:yoparty

Lite overkill på en risig kadett slitosläng -83 med plåtfälg.... (eller missuppfattar jag dig helt?).

Då det var min bil, kan jag säga att det satt inga låsbultar på den. Undran var mer varför man tar en bult på varje hjul? Spex, hänsyn?? Om de behövde fyra bultar kunde de tagit det på ett hjul, vilket hade stökat till det lite för mig, nu kunde jag ju köra! Kostade en tjuga på skroten, som dessutom låg på väg till jobbet. Inga ledsamheter alltså.

nej jag menade att någon annan hade haft det och numera inte hade det och hade dina istället.

Det kostade inte tjuven ett öre endast 4 sekunder... per styck. typ...
och det kanske var hänsyn tillsammans med att om man tar 1 på varje hjul så kanske du inte märker det så fort..

Så jäkla bra! Dagens roligaste läsning! :tummenupp

Hoppas bara inte den är för aggresiv så de går på å sabba den "bara för att".

Men, som sagt, de kan förmodligen inte ens läsa så de blir nog inte upprörda. Fast då är ju lappen meningslös också så.... hrmmm... :tungan

Som tur är har jag alltid fått ha hojen ifred, men hade ändå tänkt skaffa ett larm till den. Vilket är egentligen det bästa? Snövit påstod att han hade det, men vilket är det? :confused:

Skrev ett litet utkast som jag skall jobba lite mer på och skriva ut efter att larmet är installerat. Jag tänkte satsa på den informativa, smickrande och lite mer bildade varningslappen. :)

---------------------------------------------------
Bäste tjuv

För att bespara dig/er onödigt slit och pinsamheter och för att du/ni skall slippa vara framme och talla och undersöka hojen och då behöva springa ifrån en tjutande hoj kan jag meddela dig följande:

Hojen (dvs min hoj, inte din!) är LÅST, L-Å-S-T! Inte med ett lås, utan flera (plural).

Bland annat(!):
§1 - Ett larmat skivbromslås, som blir väldigt ovänligt om du mot inrådan är framme och pillar på det.

§2 - Ett styrlås som spökar till det för dig om du/ni skulle få för dig att rulla bort hojen någonstans, det förutsatt att du åtgärdat §1 §3 och §4.

§3 - Ett larm, som förutom att det låter som F-N, vid påslagning deaktiverar bränsletillförseln och tändningen så att hojen är omöjlig att starta!

§4 - Ett gömt lås som jag inte tänker säga vart det är! Tji fick du/ni.

Så tips från coachen, för en coach verkar du/ni behöva, vänligen lägg ned tanken på att sno min hoj och ägna tankeverksamheten åt mer produktiva saker. Som att fundera ut en fin mors dag-present eller vad du skall söka för jobb.

Tack på förhand och vänliga hälsningar
/Ägaren till denna V-max
---------------------------------------------------

Det kanske skulle funka bra? :rolleyes:

Last edited:
Mycket bra skrivet...
Har sett en väldigt bra skriven skylt vid ett hus en gång där de väldigt trevligt informerar om att de har tre domermanns i huset och att de enligt lag är skyldiga att betala tjuvens skador osv... Därefter står det väldigt fint... Vi betalar gladeligen dina skador om du kommer in oinbjuden... *asG*

Står en dyr HD helt öppet hemmavid, den har Bandidosdekaler och är väldigt mycket orörd.
Fattar egentligen inte varför inte HA o Banditerna med flera börjar i MC försäkringsbranschen.....

... De är för rädda om sina egna bilar, sa de rätt ut förra gången jag snackade med en av dom. (Det är ett bostadsrätt, inte i nåt slumområde). Det vore kanske rätt dumt av mig att "utmana ödet och ställe hojen där igen.

Men jösses... rösta ut honom ur föreningen!

Kul lappar men jag tror inte någon faktiskt läser dem om de inte sitter klistrade över låset.

Det där var riktigt bra, och trevlig informativ läsning! (för tjuven)
Jag ska nog göra likadant, jag är bra sugen att hämta hem hojen o ställa där den alltid kunde stå förr, men mitt läge är lite annat, idioten i mitt fall bor i huset= tillgång till nyckel till rummet.Han satt häromkvällen, bara 3 dagar efter stöldförsöket, (när jag jobbade) med 10-15 andra nysvenskar, som aldrig jobbat en dag i sitt liv utanför huset o väntade in min farsa (som är hundvakt åt mig) o frågar rätt ut utan skam i kroppen."VAR är hojen?", "när kommer hojen tillbaka?! " "vad har hänt med den?", "vem äger den?".Styrelsen verkar ha slutat engagera sig i fallet, trots återkommande skadegörelse, som inte bara drabbat mig. De är för rädda om sina egna bilar, sa de rätt ut förra gången jag snackade med en av dom. (Det är ett bostadsrätt, inte i nåt slumområde). Det vore kanske rätt dumt av mig att "utmana ödet och ställe hojen där igen.

Hoppas du får ha hojen ifred!

FY FÖR FAN riktigt tråkig läsning, fan har folk inget bättre för sig år 2008,
på vissa ställen verkar de fanimig vara utom räddning.

De va bættre førr.

De va bættre førr... Min far va ung på den tiden dom kunde ta sina cyklar ner på stan stælla den vid ett træd olåst och sedan hæmta den 2 dagar senare på samma plats. Tror knappast att det har något med att hojarna var mindre intressanta på den tiden. Tragiskt att man inte får ha saker ifred. :mad:

Lappen är stulen!

Det e fan inte sant.. Vem av er var det?!
Eller, så har puckot fastnat för mina svenskaövningar längst ner..

Får göra en ny..

Här är några bättre: Fler lappar..

skaffa gps-larm, så fort de är vid hojen så meddelas du och vips står du där och tar idioterna på bargärning. Du tar skruvmejseln som de har för att köra i tändningslåset och du kör in den i **** (du vet var på var och en av de). =)

Gemensamma garage hade funkat om det fanns gott om videokameror som kände av rörelser, och direkt när en kamera registrerar en rörelse så visas det på en liten monitor i varje lägenhet i föreningen. Då är chansen ganska stor att NÅGON alltid ser vad som händer i garaget. Och står det några misstänka individer jämte ett fordon så kan man ju låsa in dem och ringa polisen.

Problemet är väl att ingen vill ha en liten tv i köket som bara visar garagevideos :P

Nej, igår hittade jag den inne i trapphuset - svalen. Och idag hittade jag den inte alls..

BTW: Alming, är det du från VFR-forum?

mjo, jag trivdes bra där under den tiden jag hade min vfr, dock är det gången tid, och vfr:en rullar i småland numera.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026