Så jäkla bra! Dagens roligaste läsning!
Hoppas bara inte den är för aggresiv så de går på å sabba den "bara för att".
Men, som sagt, de kan förmodligen inte ens läsa så de blir nog inte upprörda. Fast då är ju lappen meningslös också så.... hrmmm...
Som tur är har jag alltid fått ha hojen ifred, men hade ändå tänkt skaffa ett larm till den. Vilket är egentligen det bästa? Snövit påstod att han hade det, men vilket är det?
Skrev ett litet utkast som jag skall jobba lite mer på och skriva ut efter att larmet är installerat. Jag tänkte satsa på den informativa, smickrande och lite mer bildade varningslappen.
---------------------------------------------------
Bäste tjuv
För att bespara dig/er onödigt slit och pinsamheter och för att du/ni skall slippa vara framme och talla och undersöka hojen och då behöva springa ifrån en tjutande hoj kan jag meddela dig följande:
Hojen (dvs min hoj, inte din!) är LÅST, L-Å-S-T! Inte med ett lås, utan flera (plural).
Bland annat(!):
§1 - Ett larmat skivbromslås, som blir väldigt ovänligt om du mot inrådan är framme och pillar på det.
§2 - Ett styrlås som spökar till det för dig om du/ni skulle få för dig att rulla bort hojen någonstans, det förutsatt att du åtgärdat §1 §3 och §4.
§3 - Ett larm, som förutom att det låter som F-N, vid påslagning deaktiverar bränsletillförseln och tändningen så att hojen är omöjlig att starta!
§4 - Ett gömt lås som jag inte tänker säga vart det är! Tji fick du/ni.
Så tips från coachen, för en coach verkar du/ni behöva, vänligen lägg ned tanken på att sno min hoj och ägna tankeverksamheten åt mer produktiva saker. Som att fundera ut en fin mors dag-present eller vad du skall söka för jobb.
Tack på förhand och vänliga hälsningar
/Ägaren till denna V-max
---------------------------------------------------
Det kanske skulle funka bra?