Jag har tråkigt

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Kommer inte på något att surfa på. Cykeln är fortfarande sedan 3år i delar. Har ingen lust att ta tag i något. Skulle behöva gå ut med hunden. Skulle behöva ta tag i veden, måla huset, byta tvättstugedörr och bygga tak över uteplatsen.

Kan någon komma med förslag på vad man kan göra när man bara sitter hemma och deppar. Orkar inte göra något.

Varför skruvar du inte ihop cykeln för?
Sluta hänga läpp föfan :) Det är ju fint väder och allt!

Sluta hänga läpp föfan :) Det är ju fint väder och allt!

Fint väder gör det inte bättre. Förlorade min sambo den tjugonde och saknar henne, så väder är obetydligt. Planera allt och ta tag i allt som måste göras så som begravning mm suger musten ur en. Allt det vart klart i går.
Men tråkigt har jag...

Köp chips och läskeblask och dra ner nån serie att kolla igenom. T ex Top Gear, Game of Thrones, Oz, The Sopranos, The Wire, Battlestar Galactica, Twin Peaks eller nåt annat. Seriemarathonsdagar är bra dagar.

Ajdå... Sådant vill man inte vara med om. :(
Det är nog väldigt svårt att finna glädje i något i det stadiet. Jag tror att man måste sätta upp som ett schema med mål för var dag som går. Jag tror att det i alla fall är bättre att göra något hur tråkigt allt än känns, än att bara glo och fundera. Hjärnan behöver fokusera sig på andra saker emellanåt. Självklart ska man sörja. Vilket jag tror man behöver. Det gäller bara att undvika att falla för djupt ner i hålet.
Hoppas du reder dig så gott det går i den trista stund du befinner dig i. :krama

Tråkiga nyheter.

Om du orkar snöra på dig löparskorna och sticka iväg en runda så brukar det rensa skallen lite och som bonus få en att piggna till lite och hitta ny kraft.

Fint väder gör det inte bättre. Förlorade min sambo den tjugonde och saknar henne, så väder är obetydligt. Planera allt och ta tag i allt som måste göras så som begravning mm suger musten ur en. Allt det vart klart i går.
Men tråkigt har jag...

Ursäkta det kände jag inte till, beklagar :(

Köp chips och läskeblask och dra ner nån serie att kolla igenom. T ex Top Gear, Game of Thrones, Oz, The Sopranos, The Wire, Battlestar Galactica, Twin Peaks eller nåt annat. Seriemarathonsdagar är bra dagar.

Att jag inte tänkt på detta? Bar ide så ska jag nog tillbringa denna dag.

Tråkiga nyheter.

Om du orkar snöra på dig löparskorna och sticka iväg en runda så brukar det rensa skallen lite och som bonus få en att piggna till lite och hitta ny kraft.

Jo det gör ju det, men jag orkar inte motionera, det är som en spärr när flåset kommer igång. Löpning mm får ligga på hyllan ett tag.

Last edited:
Tror att en promenix med vovven kan göra dig gott. Testa nån ny runda. Rensa skallen och ta den tid det behöver. Du kommer på bättre humör och vovven tycker att du är bästa hussen i världen som inte stressar ut & in så den får kissa.

Tror att en promenix med vovven kan göra dig gott. Testa nån ny runda. Rensa skallen och ta den tid det behöver. Du kommer på bättre humör och vovven tycker att du är bästa hussen i världen som inte stressar ut & in så den får kissa.

Det är en vettig sak med hund promenad, man hinner gå och fundera på livets ting.
Stressa in och ut? Nu är det varmt ute så dörren är öppen och hunden går som hon vill i dörren. Så bra har vi det.

jag har har alltid vart på hugget o bara tagit tag i saker förr men man tappar lätt lusten om man gör saker man inte vill så jag gör lite dom jag vill nu. då blir de mer lust över.
vill jag meka en vecka så gör jag det. måste jag greja med huset gör jag det när andan faller på.
ibland behöver jag greja med huset men gör en linbana till dottern istället..
poängen är väl att jag trivs kanon såhär och man ska göra de man har lust till så mår man bättre.
när jag inte orkar nåt så är alltid en film med nå mys som nån skrev kanonskönt.
har du ingen lust så gör de du har lust till när du har lust.
oftast är de så att när man väl kommit igång så är de lättare.
men den stackars vovven måste nog få kissa iaf :tungan

men den stackars vovven måste nog få kissa iaf :tungan

Hon hinner nog göra det. Visst vi är kanske inte lika mobila som förut men 1h är vi minst ute. Plus att hon praktist taget bor ute när det är varmt, ligger i sin grop jag försök få bort i 3år, men hon gräver bara upp den.
När det är svinkallt ute minus 25 eller mer så ska hon bo ute också.

Jo det gör ju det, men jag orkar inte motionera, det är som en spärr när flåset kommer igång. Löpning mm får ligga på hyllan ett tag.

Jag har inte heller självdisiplinen att ut och springa. Men mitt kondition och kordination har blivit mycket bättre av kampsport. Med en tränare och kamrater som pressar en har man inte så mycket till val. :tungan

Och roligt är det :D

Dra genom serier är faktiskt bra när man inte pallar göra något, tiden passerar.. Keka lite ostbågar osv. Några favoriter, trailer park boys, arrested development, the wire, its always sunny in philadelphia

Till att börja med kan jag bara beklaga sorgen.
Det du behöver är nån vän som du gjort allt med förr och kanske fortfarande gör.
Vad ni sen gör spelar ingen större roll, men är det en riktig vän så vet den vad du behöver i en sån här situation.

Om det bara är att sitta tyst och titta på 98 skitfilmer i sträck eller ut och springa som tidigare nämnts, spela tennis, åka o ch bada ja listan kan göras hur lng som helst.
Dock kommer du aldrig att kunna springa ifrån alla känslor men när du gör nåt skoj så kan det uppväga sorgen en stund.

ring

Det du behöver är nån vän som du gjort allt med förr och kanske fortfarande gör.

Jag har två döpolare inom 100m från där jag bor som hjälper mej. Men ibland vill man bara göra ingenting och vara för sig själv utan att tråka. Har varit med dessa under hela kvällen.

kan du inte ut och köra hoj en sväng?

Den står i delar som jag skrev ovan.

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back