Jag har syndat

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
....

tja
Dainese safety pants (?)+ Shift Squadron...... :yoparty

håkan skrev:
på sommarn näre är varmt o skönt ute, drar man på sig krosskydden, en "strumpa" med skydd på, mkt skönt, sen en mkt tunn tröja över, gäller även bena dårå....
de kan man faktiskt gå omkring i utan att man blir svettigt varm... men man ser ju lite "grov" ut :D

Håller med dig. Grymt skönt på sommaren. Fläktar underbart!! :tummenupp

Bifogat

• väst2.jpg
    väst2.jpg
    92.8 KB · Visningar: 147
tror att dainese har typ som skydd man kan ha under som sitter i nät brallor för luftning av paketet och såna krejor va.. annars kan man ju alltid ta en sväng i jakan,iförd ryggskydd,handsakr hjälm och stövlar....endast det.... folk tittade lite men det får man ta.. :arsele

sandstream71 skrev:
Usch, de var inte snygga.
Då är de här bättre IMHO:

Dom där va ju riktigt schyssta faktiskt :tummenupp Helt klart ett bra köp om alternativet är att åka i mjukisbyxor...

Värst var det när man var borta i hemlandet. Där körde de flesta i tshirt och shorts...

Inte nog med det, de kör som galningar i väldigt tung stadstrafik... bla galna omkörningar.

Själv gör jag så att om jag åker på 30-50 och 70-väg (dvs fram o tillbaka till jobbet, handla glass eller bara åker runt i stan) så åker jag bara med handskar, jacka o hjälm. Det händer väl att man toppar dryga 3-4ggr hastighetsbegränsningen ändå :D men men man kan ju inte tänka på allt... Om jag ger mig ut på längre resa eller på 90-110 väg så är det skinnställ (med ryggskena) som gäller. :rolleyes: Hur gör ni andra? Om jag har nån tös :tuttar bakpå så gäller hårdare krav dvs hon får inte åka utan skinnställ.

Någon som har koll på var man kan köpa skyddsjeans idag?
Det skulle vara trevligt att ha när man åker till jobbet osv så man slipper byta brallor då man kommer fram. Är inte så snyggt att knalla runt på kontoret i skinnjeans med CE-skydd i, inte särskilt svalt heller.

Lindstrans STR byxor med deras skydd man köper till och sätter in i dom. Finns snygga nya modeller och några av dom har har Hi-Art och står mot hårdare tag så att säga. Lätt att bara hala på sig och man kan ha bara dom eller byxor under. är lite av Freeride/Enduro stuk på dom.''

/Liwa1

Maggy skrev:
2108750 Någon som har koll på var man kan köpa skyddsjeans idag?
Det skulle vara trevligt att ha när man åker till jobbet osv så man slipper byta brallor då man kommer fram. Är inte så snyggt att knalla runt på kontoret i skinnjeans med CE-skydd i, inte särskilt svalt heller.

Kolla i butiker som säljer HD/Buell..
Tror dom kan vara lite varma att gå med en hel dag eftersom det är skinn isytt på knä/lår m.m

sandstream skrev:
730452 Usch, de var inte snygga.
Då är de här bättre IMHO:

Jag har liknande dom, Mycket sköna känns nästan som vanliga byxor plus att dom har massor med skydd och är ce godkända! :tummenupp Men jag har inte testat vurpa med dom än så jag kan inte svara på hur säkra dom är. :näsblod

Liwa1 skrev:
2108772 Lindstrans STR byxor med deras skydd man köper till och sätter in i dom. Finns snygga nya modeller och några av dom har har Hi-Art och står mot hårdare tag så att säga. Lätt att bara hala på sig och man kan ha bara dom eller byxor under. är lite av Freeride/Enduro stuk på dom.''

/Liwa1

Dom är riktigt sköna kan jag intyga. Har lizard modellen själv och hittills är jag nöjd.

Mögel skrev:
Men jag har inte testat vurpa med dom än så jag kan inte svara på hur säkra dom är. :näsblod
Nu är tråden snart 2 år gammal men det vore ändå schysst om du kunde prova att vurpa i morgon så vi vet om de håller eller inte :tummenupp ;)

sandstream skrev:
2108888 Nu är tråden snart 2 år gammal men det vore ändå schysst om du kunde prova att vurpa i morgon så vi vet om de håller eller inte :tummenupp ;)

:lol Jaså det missade jag visst. :rodnar

STR Lindstrand kan jag oxå intyga är bra grejjer.
Kört med det ett tag och dom funkar fint samt tål vurpor mycket bra enligt mig (Har erfarat)

Handelsboden säljer byxor med kevlarförstärkningar. Draggin Jeans. Finns både som "denim" och camoflagebrallor.

Kanske skulle va nåt för kortare turer?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...