Jag har syndat på 2 sätt och har en fråga

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vet att det inte passar sig här men tänkt jag kan typ bikta mig här, åkte glidare i går :3freak

HD 883 -05 tyckte faktiskt det gick ganska bra:)"kan tilläga att det sitter V&H pipor nu" men en sak jag undrar över är varför man höll på att skaka av cykeln när den accelererade? är det remen som slirar över kugen eller är det bara motorn som är .....?

den här teroristen åkte jag bakpå :3freak

Bifogat

• DSCF0155.JPG
    DSCF0155.JPG
    56.5 KB · Visningar: 647
om jag får välja att inte äga ett st hoj så blir det just en 883.. jag har kört en sådan 2 gånger, den förrrrsta och den sissssta :död

RS "Alex" skrev:
Vet att det inte passar sig här men tänkt jag kan typ bikta mig här, åkte glidare i går :3freak

HD 883 -05 tyckte faktiskt det gick ganska bra:)"kan tilläga att det sitter V&H pipor nu" men en sak jag undrar över är varför man höll på att skaka av cykeln när den accelererade? är det remen som slirar över kugen eller är det bara motorn som är .....?

Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den. :hihi

2ono skrev:
Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den. :hihi

aldrig:mad: hehe nemen jag har mer tänkt mig en 600cc skramlaha, är mer för fart än glida fram men visst var den trevlig att åka på:)

men varför skakar den så inte ****** när han drog på?

RS "Alex" skrev:
aldrig:mad: hehe nemen jag har mer tänkt mig en 600cc skramlaha, är mer för fart än glida fram men visst var den trevlig att åka på:)

men varför skakar den så inte ****** när han drog på?

Dessa HD puritaner är som religiösa fanatiker hävdar att det är inbyggt för att förmedla en känsla :rolleyes: .
Anta då att det ska vibrera på en gammal stötstångs v-twinn på 45 grader som är underkvadratisk dvs längre slaglängd.

2ono skrev:
Dessa HD puritaner är som religiösa fanatiker hävdar att det är inbyggt för att förmedla en känsla :rolleyes: .
Anta då att det ska vibrera på en gammal stötstångs v-twinn på 45 grader som är underkvadratisk dvs längre slaglängd.

men det låter ju ganska gött å när han accar så kan jag nog inte beskriva det bättre än att man sugs i väg i en studsande gång:D

Det e väl gummiupphängningen som får det att kännas som om motorn ska hoppa ur hojen när man drar på rejält.
Edit: Testa köra V-Rod säger jag bara. Ett jävla drag i den när man kommer upp mot rödmarkeringen på varvräknaren.

jag syndade i våras när jag posade på en HD från 40 talet va hemskt hade dåligt samvete i flera månader :3freak

Bifogat

• DSC00003.JPG
    DSC00003.JPG
    71.5 KB · Visningar: 198
RS "Alex" skrev:

sporstern just 883 är sådan, den skakar lite under acceleration,en 1200 sporster den går fint som fan, har kört dom alla, en som jag är besviken på dock är V rod,trodde den skulle vara helt annourlunda att köra...

yonsson skrev:
Det e väl gummiupphängningen som får det att kännas som om motorn ska hoppa ur hojen när man drar på rejält.
Edit: Testa köra V-Rod säger jag bara. Ett jävla drag i den när man kommer upp mot rödmarkeringen på varvräknaren.
v-roden kanske går bra men satan va fjantigt den låter

Gottis skrev:
jag syndade i våras när jag posade på en HD från 40 talet va hemskt hade dåligt samvete i flera månader :3freak

lider med dig:3freak

poser bilder på min morfars cyklar kanske går under kategorin äldre cyklar :)

den blåa är sportmodel visst är de upraget avgasrör, röda har tankväxel båda 120cc

mercan är en en bil min morfar tittat på och sett när dom kört race med:)

edit kanske ska säga att mercan är OT men är så märkligt hur dom kan lyckas bygga en så effekt stark bil för så länge sen

Bifogat

• DSCN1390.JPG
    DSCN1390.JPG
    92.6 KB · Visningar: 80
  • DSCN1402.JPG
    DSCN1402.JPG
    56.6 KB · Visningar: 75
  • DSCN1398.JPG
    DSCN1398.JPG
    28.3 KB · Visningar: 65
  • DSCN1414.JPG
    DSCN1414.JPG
    32.3 KB · Visningar: 102
RS "Alex" skrev:
v-roden kanske går bra men satan va fjantigt den låter
mercan är en en bil min morfar tittat på och sett när dom kört race med:)

edit kanske ska säga att mercan är OT men är så märkligt hur dom kan lyckas bygga en så effekt stark bil för så länge sen

Tja 35,7 hk/liter är väl inte sådär jätteupphetsande :hihi

Blip skrev:
Tja 35,7 hk/liter är väl inte sådär jätteupphetsande :hihi

1929! ne kanske inte men ändå 250hk är mycket att få ner det på hjulen m.m. jag är impad i alla fall men om man ska räkna så på det så är det kanske inga toppen siffror

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN