Jag har svårt att bestämma mig (ännu en hojvalstråd)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Förlåt för denna tråden, men jag känner att jag verkligen behöver er hjälp.

Det är så att jag letar efter en ny hoj, vill ha en väldigt snart. Jag vet inte vad jag skall satsa på. pga olika anledningar.
skall köras mestadels som motard.

De jag har kollat på är:

* KTM EXC 450-525 -04 och framåt. - vet vart jag skaffar grejer, ktm är great, problemet är väl att jag inte hittar någon schysst, alla tänkbara är ju svindyra..
* Aprilia RXV -06. - tveksamt med reservdelar? svårt o skaffa motardkläder?
* Yamaha wr450 -04 o framåt, - Vart skaffar man yamahareservdelar? skottsäkra?!?!
* Husaberg 650, 04 framåt, Svårt o få med endurofälgar.
* Honda CRF 450 -04 framåt. Dålig kvalitet ? (motormässigt?) mkt krångel för o köra på gata?

Egentligen vill jag mest ha en aprilia rxv, men utbudet är lite dåligt. + att dom är dyra.

Känns nästan lite fegt att köpa en ktm också. Vore roligt att "testa" på något nytt märke..

Någon snäll som kanske kan hjälpa min vilsna själ lite på vägen?

Ps, jag vet mkt väl hur mkt dessa hojar behövs servas och jag vill inte ha någon 625:a osvosvosv.. :gnissla

mvh

Last edited:
Tjenare!

Kolla gärna på husqvarna med. DEras 510:a är fin t.ex.. vet en som har en till salu.

Förlåt för denna tråden, men jag känner att jag verkligen behöver er hjälp.

Det är så att jag letar efter en ny hoj, vill ha en väldigt snart. Jag vet inte vad jag skall satsa på. pga olika anledningar.
skall köras mestadels som motard.

De jag har kollat på är:

* KTM EXC 450-525 -04 och framåt. - vet vart jag skaffar grejer, ktm är great, problemet är väl att jag inte hittar någon schysst, alla tänkbara är ju svindyra..
* Aprilia RXV -06. - tveksamt med reservdelar? svårt o skaffa motardkläder?
* Yamaha wr450 -04 o framåt, - Vart skaffar man yamahareservdelar? skottsäkra?!?!
* Husaberg 650, 04 framåt, Svårt o få med endurofälgar.
* Honda CRF 450 -04 framåt. Dålig kvalitet ? (motormässigt?) mkt krångel för o köra på gata?

Egentligen vill jag mest ha en aprilia rxv, men utbudet är lite dåligt. + att dom är dyra.

Känns nästan lite fegt att köpa en ktm också. Vore roligt att "testa" på något nytt märke..

Någon snäll som kanske kan hjälpa min vilsna själ lite på vägen?

Ps, jag vet mkt väl hur mkt dessa hojar behövs servas och jag vill inte ha någon 625:a osvosvosv.. :gnissla

mvh

Jag skall mestadels köra gata, finns ju ingen bana särskilt nära mig.. :gnissla

Husaberg 650 eller Aprilia 550 ska du satsa på.Småmotorer blir skittråkiga på gata.

Min 525a är till salu om det finns intresse! Kanske "tråkigt" att köpa samma märke igen men då vet du att du får bra saker! Ska själv byta till en större 2-taktare ala KTM! :tummenupp

Ska du köra gata så skaffa lite motor.
Husa lr aprillia 5.5

Jag har aldrig kört något större än min 125 2t.. så det känns som en 450 skulle räcka. behöver ju inte ha det värsta direkt:gnissla

om ni har en hoj som är intressant, så pm:a mig..

Hur är servicintervallerna mellan en KTM 525 och en SXV 5.5?

Och hur är det med 450 EXC lika mycket som 525?

Hur är servicintervallerna mellan en KTM 525 och en SXV 5.5?

Och hur är det med 450 EXC lika mycket som 525?

KTM 450-525 är ju iprincip samma motor.. oljebyte vart 5te timme.. ventiljusteringen är jag osäker på..

aprilia sxv oljebyte vart 15:onde.. ventiljustering i samband med kolvbyte?

klart att bra hojar e dyra,...oftast får man vad man betalar för!,....vad hade du tänkt dig för prisklass då??,...
Har en 525 exc -06:a for sale!,....MKT bra skick!!:tummenupp , bara gatkörd i stan ca 25 timmar,(lite drygt 100mil)...massa option-delar, komplett med dubbla uppsättningar av allt för motard/offroad (enda ägaren sen ny)

Last edited:
HUr är det mellan Husqvarna 510 och KTm 525?

Antar att KTM 525 är mera race, men hur är det med 510 på gata?

klart att bra hojar e dyra,...oftast får man vad man betalar för!,....vad hade du tänkt dig för prisklass då??,...
Har en 525 exc -06:a for sale!,....MKT bra skick!!:tummenupp , bara gatkörd i stan ca 25 timmar,(lite drygt 100mil)...massa option-delar, komplett med dubbla uppsättningar av allt för motard/offroad (enda ägaren sen ny)

jo det är jag mycket väl medveten om, jag kan väl lägga uppemot 60k.. eventuellt lite till..

det jag menar med för höga priser. är tex 525or som ligger på blocket för över 70tusen, har man lagt så mkt. kan man lika väl lägga 80 o få en helt ny med motardkit.. om ni förstår..

Tjena...

Om du är intresserad av en Husa så har jag en grymt fin -04, 650, med HELT NY motor(40 000:-) med FP-Helsystem mm... Garanti finns på motorn... Se annonserna eller blocket. 55 lax. Mvh Kimmen.

jo det är jag mycket väl medveten om, jag kan väl lägga uppemot 60k.. eventuellt lite till..

det jag menar med för höga priser. är tex 525or som ligger på blocket för över 70tusen, har man lagt så mkt. kan man lika väl lägga 80 o få en helt ny med motardkit.. om ni förstår..

-Absolut!,...kan jag förstå,....men vart i hela friden får man tag i en flong-ny 525:a inklusive komplett motardkit o offroadkit för 80k??,...:confused:
Har lagt ut en bra bit över 100k totalt, med grejor jag har köpt till för att få en supermotard jag vill ha. (option-prylar som extra brompump, styvare fjädring, slipon, mm, mm)
Hoj: 83,900 + motardkit + div prylar,....(inhandlat -06)
du menar alltså att man torskar nästan 50k på en årmodell?,.....

Last edited:

Kan du få tag på en ny 525:a?! :va De är slutsålda på KTM sedan april.

Det är därför beg.prisen är så höga

Last edited:
Vad jag vet så kunde man för ett tag sen iaf köpa en 525:a hos jonte engdahl med motardkit för 80k. Det var väl så roller o co köpte sina hojjar ?

men skitsamma nu, lutar åt att jag köper mig en yamaha wr 450..

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul