jag har sett de nya hojarna!!!

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
nya r1:an är fet, 172 hp och 172 kilo. det värsta av de västa och den är så satans snygg. men tyvärr så är den stor (liten), tjock. för mycket lullull.

nya bladen finns det inga offeciella hp på, men den var liten nätt och snyggare än på bild.

kawan, ser ut som 600an, men jag tror att de har använt ramteknologin från zx12. såg skum ut som fan.

vilken skulle jag välja. om hondan mot förmodan skulle ha coola hp i sin motor så hade jag valt denna men jag tror inte att den kan matcha r1an.

r1an kommer att ha en otrolig motor. rödmarkeringen började på 13700 varv, det är ju nästan som en gixxer 750. grymt :bow

Oh? Så ryktena om 180hk/170kg var inte sanning då? Angående R1:an dvs. 172hk/172kg är förvisso jäkligt nice det också heh

Plastgrisarna är utdöende, så passa på att handla.

Silwer: Mja det verkar väl förvisso rimligt.

SM 570 RR: Hah, dagens skämt. Sporthojar kommer aldrig att dö ut, så enkelt är det.

GIXxXER skrev:
nya r1:an är fet, 172 hp och 172 kilo. det värsta av de västa och den är så satans snygg. men tyvärr så är den stor (liten), tjock. för mycket lullull.

nya bladen finns det inga offeciella hp på, men den var liten nätt och snyggare än på bild.

kawan, ser ut som 600an, men jag tror att de har använt ramteknologin från zx12. såg skum ut som fan.

vilken skulle jag välja. om hondan mot förmodan skulle ha coola hp i sin motor så hade jag valt denna men jag tror inte att den kan matcha r1an.

r1an kommer att ha en otrolig motor. rödmarkeringen började på 13700 varv, det är ju nästan som en gixxer 750. grymt :bow

Då får vi se vad du kör nästa säsong!!!!
Synd bara att nya Rettan inte blev nått lättare........minst lika viktigt som hk!

R6 och GSX-R 600/750 har väl varit dom extrema? R6'an är den värsta av dom och vann i bike testet!
Du menar alltså att R1 har samma egenskaper som dom?
Fyfan, som sagt " det värsta av de värsta" :D
Men har den inte 180hp?

Nya Gixxer 1000 -04 har väl inte kommit ut än va?

Last edited:
Joker: Lär inte bli nåra förändringar förutom lite klistermärken tippar jag på. Suzuki är ju inte direkt kända för att uppgradera modeller ofta. Det behövs inte. :)

Sucka "byter" modeller lika ofta som dom andra,

en ny modell lever i 2 år, uppgraderas, lever i 2 år till och sedan så kommer en ny.. samma som yamaha och dylika.

Så 05ans gsxr1000 längtar jag efter :D

//jaG

BigKay skrev:
Joker: Lär inte bli nåra förändringar förutom lite klistermärken tippar jag på. Suzuki är ju inte direkt kända för att uppgradera modeller ofta. Det behövs inte. :)

gixxer släpper uppdateringar på sina 600 och 750. inga hästar är nämda men 600ans rödmarkering började vid 15600 varv, mumma.

172 hp på r1an var yamahas offeciella siffror, och det kan nog stämma med en varvtalsgräns vid 13700 varv

GIXxXER skrev:
gixxer släpper uppdateringar på sina 600 och 750. inga hästar är nämda men 600ans rödmarkering började vid 15600 varv, mumma.

172 hp på r1an var yamahas offeciella siffror, och det kan nog stämma med en varvtalsgräns vid 13700 varv

172 hk / 106.6 Nm utan trycksatt burk
180 hk / 110.1 Nm med trycksatt burk

Tycker att det låter lite konstigt med 178kg torrvikt, det är väl 10kg mer än vad 03:an vägde eller är jag helt ute o cyklar? :confused:

de där 180hp är väl med trycksatt luftburk, är nog snarare 170-172 som kan jämföras med hur de andra mäter...

jo det är med trycksatt luftburk som sagt, säkert är det mer 170hk på veven. Men det är ju ändå inga dåliga siffror.
172 kilo ska den väga, den första vägde 177 efterföljande 175 o2-03 vet jag inte men antagligen 174-175kg?

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back