Jag har samma problem som alla andra

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Ktm 690 smc R
Min ögonsten blev stulen för ett par dagar sen!! : ( har suttit och kollat på alternativa hojar hade en ktm 690 smc
So jag var super nöjd med!! Jag har även en cbr som jag kör ca 100 mil om året med ( kortare semester med sambon) annars står den bara kör "mkt" hellre med motarden!! Älskar smidigheten ljudet rolighets faktorn ja allt :) saknar den redan! Men nu när det tråkiga har hänt har jag börjat kolla på två i ett hojar typ hypermotard 990 smr mfl vad tror ni? Kommer jag sakna 690 eller kan man få samma känsla med en sumo? Känns inte så kul att behöva lägga kanske 20k i mellan för att få en smc i samma skick som den jag hade innan ( är en pedant fanns inte repa på min 690) någon som har erfarenhet om vad man får i ersättning av försäkringsbolagen) ? Bilsportmc
Finns det någon annan hoj jag har missat

Allt beror ju på vad f.b betalar samt hur mkt du kan lägga emellan. Hypermotard är riktigt trevlig och smidig, mkt mindre än ktm 990 och liknande. Det ultimata är väl Ducati Streetfighter men det är ju lite andra pengar:)

Jag har haft diverse motarder och har just nu 990 SM, körde innan ktm 640 tex.

990in är bra om man kör lite längre, har någon som vill åka, man vill ha mera komfort.
Den känns mycket klumpigare än vad din 690 gjorde tex men du kommer åka skönare sen är det väl från person till person hur mycket man vill ha den där smidigheten som man får i dom mindre motarderna.

Wejle kortfattat så finns det tyvärr inte "två i ett hojar" utan att det då blir kompromisser punkt slut.

T e x en Dual Sport hoj kan man sprätta grus med men den är dock inte den inte bästa grusbushojen, samtidigt som den svänger bra på kurviga asfalstvägar, men är inte heller bäst på detta. Återigen kompromisser...

Av det du skriver verkar det som du uppskattar smidighet och rolighetsfaktorn, samt att CBR:n bara står mest och ses som ett touringlok....ja då låter ditt val som supermotard och inte en tung hypermotard.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park