Jag har kommit till insikt

  • Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date
McB skrev:
Ja, det känns som man har lite mer marginaler med en R1:a, hur konstigt det nu kan låta.

Skillnaden är att man kan toura med en 1000-kubikare, det gör man helst inte med en 600..
 
oFFkeFF skrev:
Skillnaden är att man kan toura med en 1000-kubikare, det gör man helst inte med en 600..

Också en sak att väga in när man gör sitt val. Om framtida bandagar inte får mig att ändra livsåskådning totalt så kommer hojens huvudsakliga syfte vara att transportera mig.
 
McB skrev:
Också en sak att väga in när man gör sitt val. Om framtida bandagar inte får mig att ändra livsåskådning totalt så kommer hojens huvudsakliga syfte vara att transportera mig.

Då kanske hayabusa inte är så dumt ändå? ;)
 
Lättkörd hoj med mycket mos och breda sladdar: Honda CBR1100XX Super Blackbird. Köp en.
 
Apstrutsen har precis erbjudit mig sina tjänster som spätta om jag inhandlar en guldvinge. Kan bli intressant att ta hans touring-rejser på släpet och toura omkring till olika banor i .se. :D
 
McB skrev:
Apstrutsen har precis erbjudit mig sina tjänster som spätta om jag inhandlar en guldvinge. Kan bli intressant att ta hans touring-rejser på släpet och toura omkring till olika banor i .se. :D

Vad i helsefyr?!? :crash

(Får jag sköta radion?)
 
McB skrev:
Du glömde det där med att jag vill kunna svänga. :whip

Då kanske vi ska gå åt andra hållet, bantad cykel som mer än gärna går på bakhjulet ut ur varenda böj, honda rs250r eller yamaha tz250 ;)
 
Byta, böt, butit...

Fireblade är litet lugnare än R1, litet slöare än Gixxer, litet obekvämare än Kawa, låter litet tristare än Aprilia, men klår dem alla om man räknar ihop.
 
Klart du ska ha en Gixxer, R1 är ju som Volvo 740 typ.
 
eus skrev:
Icke då!
Njaa jag vet iofs inte... har inte kört så många andra hojar på kurviga vägar.
Så jag är ju bara van vid rettan
Men jag tycker inte att den är trög å brotta ner

Jag körde Marcus R6:a samtidigt som han körde min retta och jag tyckte att den var betydligt enklare att lägga ner i kurvorna, den dyker ju in utan att man tänker på det.

Men sen att det skulle vara sådan skillnad i kraft, det trodde jag aldrig. Jag tyckte nästan att R6:an kändes slö om man jämför med rettan. Men sen så väger jag över 100 Kg med så det gör ju lite också.
 
MrGooFy skrev:
Men sen att det skulle vara sådan skillnad i kraft, det trodde jag aldrig. Jag tyckte nästan att R6:an kändes slö om man jämför med rettan. Men sen så väger jag över 100 Kg med så det gör ju lite också.

Tjockis.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top