Jag har kommit till insikt

  • Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date
McB skrev:
Ja, det känns som man har lite mer marginaler med en R1:a, hur konstigt det nu kan låta.

Skillnaden är att man kan toura med en 1000-kubikare, det gör man helst inte med en 600..
 
oFFkeFF skrev:
Skillnaden är att man kan toura med en 1000-kubikare, det gör man helst inte med en 600..

Också en sak att väga in när man gör sitt val. Om framtida bandagar inte får mig att ändra livsåskådning totalt så kommer hojens huvudsakliga syfte vara att transportera mig.
 
McB skrev:
Också en sak att väga in när man gör sitt val. Om framtida bandagar inte får mig att ändra livsåskådning totalt så kommer hojens huvudsakliga syfte vara att transportera mig.

Då kanske hayabusa inte är så dumt ändå? ;)
 
Lättkörd hoj med mycket mos och breda sladdar: Honda CBR1100XX Super Blackbird. Köp en.
 
Apstrutsen har precis erbjudit mig sina tjänster som spätta om jag inhandlar en guldvinge. Kan bli intressant att ta hans touring-rejser på släpet och toura omkring till olika banor i .se. :D
 
McB skrev:
Apstrutsen har precis erbjudit mig sina tjänster som spätta om jag inhandlar en guldvinge. Kan bli intressant att ta hans touring-rejser på släpet och toura omkring till olika banor i .se. :D

Vad i helsefyr?!? :crash

(Får jag sköta radion?)
 
McB skrev:
Du glömde det där med att jag vill kunna svänga. :whip

Då kanske vi ska gå åt andra hållet, bantad cykel som mer än gärna går på bakhjulet ut ur varenda böj, honda rs250r eller yamaha tz250 ;)
 
Byta, böt, butit...

Fireblade är litet lugnare än R1, litet slöare än Gixxer, litet obekvämare än Kawa, låter litet tristare än Aprilia, men klår dem alla om man räknar ihop.
 
Klart du ska ha en Gixxer, R1 är ju som Volvo 740 typ.
 
eus skrev:
Icke då!
Njaa jag vet iofs inte... har inte kört så många andra hojar på kurviga vägar.
Så jag är ju bara van vid rettan
Men jag tycker inte att den är trög å brotta ner

Jag körde Marcus R6:a samtidigt som han körde min retta och jag tyckte att den var betydligt enklare att lägga ner i kurvorna, den dyker ju in utan att man tänker på det.

Men sen att det skulle vara sådan skillnad i kraft, det trodde jag aldrig. Jag tyckte nästan att R6:an kändes slö om man jämför med rettan. Men sen så väger jag över 100 Kg med så det gör ju lite också.
 
MrGooFy skrev:
Men sen att det skulle vara sådan skillnad i kraft, det trodde jag aldrig. Jag tyckte nästan att R6:an kändes slö om man jämför med rettan. Men sen så väger jag över 100 Kg med så det gör ju lite också.

Tjockis.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top