Jag har köpit en GSX-R 600 jordfräs

Sissådär, då har jag å den gode V-teck gjort en insats.

Vi plockade dän lite plastbitar som var i vägen för att kunna fixa lite viktiga grejjer. efter att ha lyft topplockskåpan gick det även att konstatera att motorn verkar vara i riktigt bra skick :tummenupp

ATT GÖRA:
* Nya däck :tummenupp
* Bromklossar bak :tummenupp
* nya packboxar
* shimsa in ventilerna :död
* Byta stift
* ny bromsvätska
* Rätta till div eldragning som nån klåpare gjort med bla lampkabel och gaffatejp.
* Krachpuckar
* Krachkåpor
* om ork lust och tid finns måla ett snyggt arrangemang med styvmorsvioler på kåporna.
 

Bifogat

  • DSC_0007_small.JPG
    DSC_0007_small.JPG
    209 KB · Visningar: 233
Uppdateringsdax.

Besiktningen bidde godkänd, kan väl säga att den ALDRIG hade gått igenom om jag inte haft MT-01an där samtidigt. Lite flyt ska man ju ha. :tummenupp

Idag har jag varit och krängt om däcken, vilket ju gick ruskigt smidigt. Men när jag skulle balasera så började jag ana ugglor i mossen... 60g på insidan av fälgen och 5 på utsidan.... Sedan upptäckte jag att axeln till balanseringsmaskinen var krokig, SUCK! får väl ta och lämna bort balanseringen.
60 gram är inget=vanligt, jag balanserar alldrig känns som det kvittar på hoj, fast jag jobbat på vianor i 7 år ente bryt mej värre på bilar tydligen, prova
 
60 gram är inget=vanligt, jag balanserar alldrig känns som det kvittar på hoj, fast jag jobbat på vianor i 7 år ente bryt mej värre på bilar tydligen, prova

En del påstår ju att bakdäcket behöver man aldrig balansera men framdäcket kan vara bra. Fram skall man tydligen känna/märka det.
 
ingen mening att balansera, det är bara att skita i...
 
Sådär efter några bärs och en lagavulin så gjorde kawaligan slag i saken och gjorde gixxern startklar. Montering av tank och elanslutning tog inte mer än 10 minuter och 2l oljeblandad 2-taktsoppa senare så vrålade motorn på 12000 varv....värmde gott i ett djupfruset hjärta :yoparty

Närmast står krachkåporna på tur, sedan är det bara att invänta första banträffen :tummenupp
 

Bifogat

  • gxxern.JPG
    gxxern.JPG
    186.4 KB · Visningar: 197
Sådär efter några bärs och en lagavulin så gjorde kawaligan slag i saken och gjorde gixxern startklar. Montering av tank och elanslutning tog inte mer än 10 minuter och 2l oljeblandad 2-taktsoppa senare så vrålade motorn på 12000 varv....värmde gott i ett djupfruset hjärta :yoparty

Närmast står krachkåporna på tur, sedan är det bara att invänta första banträffen :tummenupp

har du sålt kåpan till kutsen?
Råkade se på bilden av en slump att det var samma vinyldekaler som jag har på min..och jag köpte min nyligt :)
 
Nu har det spårat ur ... som jag misstänkte från början :).

Har borrat massa skruvar för att najja bromsarna, oljeplugg osv. Men det är tämligen USELT beskrivet i div reglementen hur själva najjningen skall se ut. Någon som kan bjuda på en bild hur det ser ut när det är "rätt gjort"
Eller är det inte så jävvla noga?
 
Nu har det spårat ur ... som jag misstänkte från början :).

Har borrat massa skruvar för att najja bromsarna, oljeplugg osv. Men det är tämligen USELT beskrivet i div reglementen hur själva najjningen skall se ut. Någon som kan bjuda på en bild hur det ser ut när det är "rätt gjort"
Eller är det inte så jävvla noga?

Ungefär 3:33 in i filmen ser du hur man kan göra och hur de flesta har gjort det (alltså själva najjningen).

http://www.youtube.com/user/sandstream71#p/u/4/lDKQQSzvkp0
[YOUTUBE-ID]lDKQQSzvkp0[/YOUTUBE-ID]
 
Spårat ur, blire licens, träningar och tävling?.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4400426&postcount=5

KN har ett oljefilter som man kan najja direkt igenom istället för att köra slangklämma på.

Sen får du inte glömma tankfoam då när du ändå var igång.. ;)

/Jag som hade tanten med mig o körde busan på åsen i höstas..

Det finns STOR risk för att det blir licens då det är enda sättet att köra på bana under försäkrade former förrutom med SMC :), men jag bor ju jävligt sugit till för att kunna utnyttja den :(. Fick mina däckvärmare i går iallafall.

Ser på bilden att jag inte har najjat enligt konstens alla regler ... och oljefiltret är inte najjat alls :D jaja hålen är borrade och najjtråd är "gratis".

Ikväll ska resten av hojjen skruvas ihop :D. återkommer med bildbevis :D
 
Sådär ett par bilder på slutresultatet, mycket nöjd :tummenupp

Då återstår bara att få ut den på banan också :va
 

Bifogat

  • gsx20110226151.jpg
    gsx20110226151.jpg
    63.7 KB · Visningar: 132
  • gsx20110226152.jpg
    gsx20110226152.jpg
    65.2 KB · Visningar: 124
Fan slog axeln ur led för någon vecka sedan. Banpremiären får vänta ett tag till :huvet.

Undrar hur man gör med de flångnya däcken. Hojjen skall ju bara gå på bana så att ta ut den och köra 20 mil är inte riktigt vad jag hade tänkt. Sitter supersoft på nu. Är det bara på med däckvärmarna och köra jättenedläggen direkt eller ska jag gå på med fil och sandpapper på däcken först?
 
Har det inte sagts i någon däcktråd här på forumet att man ska köra bort ytskiktet på nya däck, antingen flera mil på väg eller så kunde man köra en liten bit på grus så slits det bort?

Kan stämma, kan vara jag som minns fel:näsblod
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top