Jag har just nött...

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
... med en rondell på mitt skivbromslås och fått bort det! Utan att skada skivan alltför mycket. Men jag säger bara: det måste vara jobbigare att vara tjyv, än att faktiskt jobba som vanligt och tjäna ihop till en ny hoj!!!
Höll på i 1,5 timme, och störde grannarna duktigt( flerbilsgarage):hihi

Nu ska jag aldrig slarva bort båda nycklarna igen:D
Men igen, vilket helvete!

Samtidigt stod du och nötte med en rondell i en och en halv timme utan att någon ringde polisen. Så om det är svårt att vara tjuv, det beror nog på hur man ser det :)

Dom som "jobbar" med att få bort lås har ruskig rutin på det. Skillnaden på dig och dom... :tummenupp
Har sett både låssmeder och "fel" sida ta sig genom lås och det går så jäkla fort!
Självklart, jag vet....

Samtidigt stod du och nötte med en rondell i en och en halv timme utan att någon ringde polisen. Så om det är svårt att vara tjuv, det beror nog på hur man ser det :)

Jo men några kände igen mig, och några frågade faktiskt om det var jag som ägde den. (som att man säger nä, i skurkfall) Var ganska bra med folk som for in och ut, många kom från jobbet under tiden jag nötte.

:va
Brukar dina grannar ringa polisen när du grejar med bilen/hojjen?
:rolleyes: :tummenupp

xact:tummenupp

Last edited:
Haha, vad va de för lås då?
För mej tog det 5 min att komma igenom biltemas skivbromslås.

Ofta behöver man inte nypa bort så mycket från skivan,rotorn eller så för att lirka ut låset.

Så dom är bara bra som fika lås om man inte har en
skivkonstruktion som gör det svårt men det hjälper inte där heller alltid.

En mc verkstad fick desutom in en hoj där tjuvarna kapat ett jack i skivan och dratt ut låset och dratt iväg...
Jacket var draget i kraftig vinkel så att säga bakåt i rörelserikting så dom hade kört runt me den så också...

Och bromskivor är inte hårda - det går fort.

Fikalås...

Haha, slarvputte:hihi

Se till att hålla vägarna snöfria till påsk så vi kan rejsa:yoparty

Ofta behöver man inte nypa bort så mycket från skivan,rotorn eller så för att lirka ut låset.

Så dom är bara bra som fika lås om man inte har en
skivkonstruktion som gör det svårt men det hjälper inte där heller alltid.

En mc verkstad fick desutom in en hoj där tjuvarna kapat ett jack i skivan och dratt ut låset och dratt iväg...
Jacket var draget i kraftig vinkel så att säga bakåt i rörelserikting så dom hade kört runt me den så också...

Och bromskivor är inte hårda - det går fort.

Fikalås...

Nä jag vet ju det, men dom skrämmer kanske bort småbuset. Sen är det väl sällan dom kapar ett skivbromslås på plats, dom lyfter väl iväg skiten antar jag:mad: :mad:

Haha, slarvputte:hihi

Se till att hålla vägarna snöfria till påsk så vi kan rejsa:yoparty

Kan ju försöka men förvänta dig inget, du vet ju hur det är:(
Och ja- klantigt men ena försvann i flytten och en har jag losat nu under vintern =kört

Last edited:
Tro det eller ej, men ingen av nycklarna dök någonsin upp igen! Vad fan nu nån hade brytt sig om det cirkus 2-3 år senare dök upp, låset är ju wasted! Har flyttat igen och gått igenom allt, jag menar ALLT.
Som vanligt ett rejält trådlyft men jag fattar inte!!! Nån lär ju ha baxat dem!

Var väl något test där de jämförde skrivbromslås, inget stod pall mer än 1 minut (om jag minns någorlunda rätt), de sämsta rök på 10 sek.

S B S!

Apropå att grannarna inte ringde snuten.

TeknikensVärld (tror jag det var) riggade ett bilinbrott utanför en restaurang (polisen/larmcentralen var informerade i förväg) för en massa år sedan.

Någon körde dit en rätt shysst bil låste, larmade och gick i väg.
En stund senare kom en "pundarbil" dit och körde förbi sakta, backade tillbaks och ut klev två "skummisar"
Den ena började skruva loss hjulen, medans den andre bröt i dörrarna, när alla fyra hjulen var loss och lastade och bilen stod uppallad med klossar under bröt dom dörren så att larmet gick, sedan snodde dom stereon i lugn och ro och körde därifrån.

INGEN RINGDE POLISEN!

Först när dom kört tillbaka en halvtimme senare för att skruva tillbaka hjulen så kom en gäst ut efter att ha ätit färdigt och frågar förvånat "Jaha, var det bara på skoj?"

Jag tror inte att det har blivit bättre med åren...

Apropå att grannarna inte ringde snuten.

TeknikensVärld (tror jag det var) riggade ett bilinbrott utanför en restaurang (polisen/larmcentralen var informerade i förväg) för en massa år sedan.

Någon körde dit en rätt shysst bil låste, larmade och gick i väg.
En stund senare kom en "pundarbil" dit och körde förbi sakta, backade tillbaks och ut klev två "skummisar"
Den ena började skruva loss hjulen, medans den andre bröt i dörrarna, när alla fyra hjulen var loss och lastade och bilen stod uppallad med klossar under bröt dom dörren så att larmet gick, sedan snodde dom stereon i lugn och ro och körde därifrån.

INGEN RINGDE POLISEN!

Först när dom kört tillbaka en halvtimme senare för att skruva tillbaka hjulen så kom en gäst ut efter att ha ätit färdigt och frågar förvånat "Jaha, var det bara på skoj?"

Jag tror inte att det har blivit bättre med åren...

Ojojoj nu snackar vi -85:D

Kanske så pass länge sedan att ingen hade mobil och restaurangens telefon va kass? :D

Skillnaden är idag hade alla filmat det med sina mobil och lagt upp det på tuben, men ingen hade ringt polisen.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back