Jag har hittat min HORNET!

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Nu när man sålt Aprilian, så har jag börjat leta efter en Hornet. Hittade bilder på en stylad Hornet som passar min smak och troligtvis lär min Hornet se ut likadant, nästan.

Nu till frågan: Som ni ser på bilden är ju lacken borttagen från fälgen. Endast mitten har kvar lacken. Vad för medel ska man köra med för att ta bort lacken på till exempel fälgarna?

Någon som vet vad masken heter också?

5552.jpg

5553.jpg

5554.jpg

5555.jpg

Last edited:
Slipa sen polera, men det där va ju ballt för 3 år sen nu är det ju bara ute ju. Vad menar du med mask? Lyset är iallafall Acerbis DHH.

Last edited by a moderator:
kAtanAmAn skrev:
super men vad vill de ha för den då, miltal årsmodell?
finfin! :tummenupp

Alltså jag ska inte köpa den. Jag ska köpa en vanlig, som ska moddas på det sättet :)

Men hur går man till väga för att fixa fälgarna? Slipar man repar man fälgen när man kommer ner till aluminiumet, eller?

RIGGE: Ja, menade lyset. Tack för det! Tittade på DHH lyset men det verkar inte vara samma, eller är det bara jag som ser fel?

H4 skrev:
Alltså jag ska inte köpa den. Jag ska köpa en vanlig, som ska moddas på det sättet :)

Men hur går man till väga för att fixa fälgarna? Slipar man repar man fälgen när man kommer ner till aluminiumet, eller?

RIGGE: Ja, menade lyset. Tack för det! Tittade på DHH lyset men det verkar inte vara samma, eller är det bara jag som ser fel?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40543 :tummenupp

Rigge skrev:
Slipa sen polera, men det där va ju ballt för 3 år sen nu är det ju bara ute ju. Vad menar du med mask? Lyset är iallafall Acerbis DHH.

måste väll inte följa strömmen

sitter inga orginalinstrument kvar på den heller så du vet...
då skulle kåpan stå ut o de bli fult :rolleyes:

Rigge skrev:

Oj, råkade fitta till min citering..

Nej det ÄR inne.
Jag gör så nu med mina fälgar. Polerar fälgbanan sen resten lackat i lavarött som resten på hojen.
Blir grymt snyggt.

Chirre skrev:
Oj, råkade fitta till min citering..

Nej det ÄR inne.
Jag gör så nu med mina fälgar. Polerar fälgbanan sen resten lackat i lavarött som resten på hojen.
Blir grymt snyggt.

Jag hade så, men jag har precis fått tillbaka fälgarna från lack, det blidde guld istället.

Bifogat

• cbr.jpg
    cbr.jpg
    82.7 KB · Visningar: 280
Shit, det där är ju en riktig pimp-hoj.
Najs som fan :tummenupp

Upp med bild sen när du fått på dem.

Jag tror att jag har hittat lyset:

Streetfighter Fairing, Fighter, Black
Ref: HH-57-125

With 39/42mm Clamp Set

Price: £34.03 / €51,39 (Excluding: VAT at 17.5%

57-125.jpg

Nu till frågan, passar den här på alla hojar?

H4 skrev:
Jag tror att jag har hittat lyset:

Streetfighter Fairing, Fighter, Black
Ref: HH-57-125

With 39/42mm Clamp Set

Price: £34.03 / €51,39 (Excluding: VAT at 17.5%

57-125.jpg

Nu till frågan, passar den här på alla hojar?

Alltså, det är ett Acebicslyse, alt. kopia, icke godkänd på ngt sätt, monteras ofta med gummiremmar som medföljer runt gaffelbenen.

Kostar typ 500,- på Yamahacenter I haninge tex, passar "alla" hojar dvs inget bolt-on utan du får klippa lite kabel och koppla lite.

Chronic skrev:
Alltså, det är ett Acebicslyse, alt. kopia, icke godkänd på ngt sätt, monteras ofta med gummiremmar som medföljer runt gaffelbenen.

Kostar typ 500,- på Yamahacenter I haninge tex, passar "alla" hojar dvs inget bolt-on utan du får klippa lite kabel och koppla lite.

Men är Acerbis DHH lyset godkänt?

Spelar ju ingen roll då hojen kommer inte att besiktigas med det lyset, men kan vara bra att veta.

EDIT: Och ni som känner igen Hornet, är inte det där styret lite annorlunda än originalet?

H4 skrev:
Men är Acerbis DHH lyset godkänt?

Spelar ju ingen roll då hojen kommer inte att besiktigas med det lyset, men kan vara bra att veta.

EDIT: Och ni som känner igen Hornet, är inte det där styret lite annorlunda än originalet?

Nope, det där Acerbislyset är ej godkänd, ljusbilden spretar åt alla håll.
Frågan e om det ens e värt å kalla det ljusbild ... de lyser inget vidare.

kiko skrev:
Nope, det där Acerbislyset är ej godkänd, ljusbilden spretar åt alla håll.
Frågan e om det ens e värt å kalla det ljusbild ... de lyser inget vidare.

Helt vanliga spottar som man har i köket.. Kan dock köpa lite olika gradantal på ljusspridningen..

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back