Jag har gjort dagens goda gärning :)

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Kära dagbok,

Malmö, Mobilia, Burger King, Fredagen den 23/7 kl 16.00

Har precis avslutat en gourmetmåltid bestående av ett Classic Bacon BBQ plusmeal med fanta, och ska ta hojen och köra hem. När jag gränslar Gamla Bettan ser jag, ett par parkeringsplatser därifrån, ett handikappat barn i 8-10-årsåldern (rullstolsbunden, men verkade ha någon annan sjukdom än "bara" förlamad, killen verkade ganska tärd) sittandes i familjens handikappanpassade van medan den unga modern förbereder killens rullstol.
Killen tittar på mig och ler varpå jag får tillfälle att praktisera den bland motorcyklister så förhatliga garagevändningen på Mobilias parkering, för att glida upp intill vanen och gasa loss lite lätt "vroom vroom VROOOOOM". Killen ler med hela fejset och skiner upp som en sol, och den unga modern ler uppskattat åt mig.
Därefter gasar jag iväg på Bettan och kör hem. Min dag är räddad, och antagligen den unga killens också :)

Fint jobbat av dig!
Sånna skall människor vara..

DisqoBizkit skrev:
Fint jobbat av dig!
Sånna skall människor vara..

Tänk om man ändå kunde varit så'n lite oftare. Känslan att göra någon annan människa glad är verkligen underskattad.
Tillhör inte dem som brukar posera/wheela/gasa när ungar längs vägkanten vill man ska göra det, men just den här kategorin av barn (handikappade/sjuka) som redan har det svårt på ett eller annat sätt bjuder jag gärna på mig själv för.

Last edited:
Alla stjärnor till dig.

Tänk så lite man kan göra men som ändå ger andra så mycket glädje.

/Liwa1

Fint gjort... Värmer alltid när man gör ngt sånt... Gick dock inte så bra för mig sist... Skulle iväg o en kille står med sin far med hakan i backen... Vinkar glatt till dem och får glada vinkningar tillbaka... Eftersom man inte hade bråttom så frågar jag grabben om han ville provsitta... Han borjade störtböla och höll krampaktigt kring sin fars ben... :confused: Tror att han trodde jag skulle kidnappa honom... :( Men men... Klart man bjuder på sig själv... Återigen BRA GJORT!! :tummenupp

Jävligt trevligt att läsa... :tummenupp

Jag gör likadant... hjälper folk över gatan m,m
Jag har inte mage att se någon underlägsen/handikappad lida bara för att folk tycker de inte passar i deras samhälle.... jag har även för flera år sen fått stryk m,m för att jag hjälpte en kille...(
handikappad, de retade honom)

Hm... jaja skitsamma... finns inget bättre än att få höra/se någon uppskatta att man ger/bjuder på sig.
:yoparty :tummenupp för din gärning.... mer sånt. :Bugar

Så borde alla göra :tummenupp

Själv ser jag till att varje dag göra en människa glad , på ett eller annat sätt, bara dom ler eller säger att det var bra gjort , då blir man nöjd.
Livet blir enklare att leva, mera smilies.......

PIX skrev:
Men ärligt jag förstår inte!?

Vad är det som gör att att folk gillar katter? Dom skittar ju bara ner i naturen(alltså dom som går lösa i naturen då) :lol

Näää tacka vet jag hundar de är så fruktansvärt tillgivna och underbara! :kär

Sen fins det ju hundägare som inte kan ta upp efter sej och dom borde ju inte ha hund allls PUNKT :)

:confused:
Nu har nån pillat på fel knapp? :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard